Bedste løbetræning???

Du læser en tråd i debat > motion

re: Bedste løbetræning???
Fair nok :-)
Jeg er heller ikke selv for god ("mild" underdrivelse) til at træne intervaller når jeg er alene, hvilket er grunden til at jeg selv primært træner med andre så konkurrencemomentet og bare stemningen tager over.

Hvis du sigter efter fornemmelsen bagefter, er det så ikke ligegyldigt om du kan løbe 2 eller 5 km?

Jeg havde selv en periode hvor en spinningtime kun handlede om at få en spinners high. Det var et valg jeg tog og måtte accepterere at træningsudbyttet ikke var optimalt.

Man kan ikke få det hele. Om rådet er godt eller ej, så lander jeg nok ved at jeg bare synes du skal give den max gas og nyde at du er smadret bagefter og så være ligeglad med hvor langt du kan løbe.
Husk blot at det er hårdt for kroppen at få så mange tæsk, så hviledage er vigtige.
12 år28. januar 2012 kl. 19:25
Jeg har selv forsøgt med med at komme op på de 5 km. lige nu har jeg ikke løbet pga. vejret og jeg har en knæskade der gør at jeg ikke tør løbe i det vejr vi har lige nu + at min kondi slet ikke er god nok, med så meget frost.

Nå men jeg bruger endomondo, der er en lille damer der fortæller hvor langt og hvor hurtig jeg har løbet hver km. jeg presser mig selv mere og mere for hver gang jeg er afsted. sidst løb jeg 1,5 km uden at gå.
Jeg løber ca 3,7 km på 23 min. men på en uge fik jeg skåret 3 min. af tiden, fordi jeg presser mig selv til at slå min sidste tid, hvilket jo gør at jeg skal løbe mere end sidste gang.

Ved ikke om det hjælper dig, men det har hjulpet mig:)
12 år8. februar 2012 kl. 12:12
Jeg vil vove at påstå at du ikke SKAL lave intervaltræning for at kunne løbe 5 km. Det er meget effektivt til at få en hurtig tid og til after burn, men hvis målet "bare" er at gennemføre 5 km løb i træk, så kan du opnå det ved hele tiden at presse dig selv forsigtigt frem.
Du skriver, du løber på løbebånd. Dér har du alletiders mulighed for at regulere hastigheden med få sek. pr. min. og derved presse dig selv skånsomt.

Jeg startede selv ud som uerfaren løber sidste år og nu kan jeg løbe 10 km uden de store anstrengelser :-)
12 år9. februar 2012 kl. 19:31
Jeg er enig med Benni.
Du kan øve intervaltræning som du har lyst til, og hvis du gerne vil tjekke dit konditionstal, for at "tjekke" om du er blevet bedre til at løbe så kan du bruge den gode gamle Cooper-test (et forældet link til motion-online.dk er blevet fjernet). Den bruger jeg for at tjekke om jeg har rykket mig. Det er godt nok ikke intervalløb, men så kan du bruge Bip-testen (et forældet link til motion-online.dk er blevet fjernet), hvis du hellere vil det.
Det er en måde at tjekke, om den intervaltræning du bruger nu rent faktisk får dig til at rykke dig konditionsmæssigt :)
12 år11. februar 2012 kl. 20:33
Løbebåndet er desværre noget gammelt bras, så man skal skrue den helt ned på 3,4 (fra 9,7) før den begynder at justere hastigheden, så det kan jeg desværre ikke bruge til intervaltræning.

Jeg er kommet op på at løbe 5 km. på 32 minutter, hvilket slet ikke var så hårdt som jeg troede det ville være, men jeg er godt brugt efter sådan en løbetur :)

Nu er frosten jo efterhånden på retur, så jeg håber på at rykke træningen udenfor om ikke så lang tid, og så prøve mig frem med lidt interval træning.
Har også overvejet at finde mig en løbemakker, så jeg har en der kan presse mig lidt :)

Nuseren:
Mange tak for links. Kunne ske jeg skulle prøve dem :)
12 år14. februar 2012 kl. 12:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });