Jeg har selv forsøgt med med at komme op på de 5 km. lige nu har jeg ikke løbet pga. vejret og jeg har en knæskade der gør at jeg ikke tør løbe i det vejr vi har lige nu + at min kondi slet ikke er god nok, med så meget frost.
Nå men jeg bruger endomondo, der er en lille damer der fortæller hvor langt og hvor hurtig jeg har løbet hver km. jeg presser mig selv mere og mere for hver gang jeg er afsted. sidst løb jeg 1,5 km uden at gå.
Jeg løber ca 3,7 km på 23 min. men på en uge fik jeg skåret 3 min. af tiden, fordi jeg presser mig selv til at slå min sidste tid, hvilket jo gør at jeg skal løbe mere end sidste gang.
Ved ikke om det hjælper dig, men det har hjulpet mig:)
#12 af Hvass (slettet)
Jeg er heller ikke selv for god ("mild" underdrivelse) til at træne intervaller når jeg er alene, hvilket er grunden til at jeg selv primært træner med andre så konkurrencemomentet og bare stemningen tager over.
Hvis du sigter efter fornemmelsen bagefter, er det så ikke ligegyldigt om du kan løbe 2 eller 5 km?
Jeg havde selv en periode hvor en spinningtime kun handlede om at få en spinners high. Det var et valg jeg tog og måtte accepterere at træningsudbyttet ikke var optimalt.
Man kan ikke få det hele. Om rådet er godt eller ej, så lander jeg nok ved at jeg bare synes du skal give den max gas og nyde at du er smadret bagefter og så være ligeglad med hvor langt du kan løbe.
Husk blot at det er hårdt for kroppen at få så mange tæsk, så hviledage er vigtige.