Generelt Øvelsen holder til omkring Bornholm, vi bliver 31 skibe fra Danmark, Tyskland, Sverige, Polen, Letland, Litaun og Rusland (måske har jeg misset et land). Derudover kommer der helikoptere fra flere lande. Så jeg forventer ikke at det kun bliver en stille og rolig øvelse.
Hverdagen Formiddagen bliver meget fredelig, skipper, NK og en navigatør mødes hver formiddag sammen med de andre involveret til en briefing. Efter frokost går det løs med øvelser, jeg vil tro frem til aftensmaden. Og så er den dag gået. 1 dag deles vi op i grupper med 4 skibe, 2 dag med 8 skibe, 3 dag med 16 skibe, og så slutter vi af med et brag af en øvelse med alle skibe involveret. Alle dage vil der nok også være helikoptere.
Min funktion Jeg er skibets sygdomsbehandler og en af gummibådsførerne, og har det som regel meget roligt under almindelig sejlads, hvor det primært er udkig, og kigge lidt over skulderen og lære af de andre. På øvelser plejer der nok at komme nogen til skade, så jeg forventer at der bliver rigeligt arbejde for mig som sygdomsbehandler. Jeg plejer at svede meget, når der er førstehjælps øvelser. Den trange plads, er ofte en udfordring, især hvis man skal have en patient på båren, på øvelser plejer der jo også være mere end en tilskadekommen, og det kræver overblik. Så de dage (ved ikke om det er hver dag) hvor jeg skal i gang med førstehjælpen, får jeg motion bare der :)
Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ",
"dismiss": "OK",
"allow": "Det er fint",
"deny": "Afvis",
"link": " cookiepolitik.",
"href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/"
},
onInitialise: function(status) {
if(status == cookieconsent.status.allow) {
runScriptsRequiringConsent();
}
},
onStatusChange: function(status) {
if (this.hasConsented()) {
runScriptsRequiringConsent();
}
/*else {
document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
}*/
createCookie("cookieconsent_time","now",365);
}
})
}
}, 1000);
});
Generelt
Øvelsen holder til omkring Bornholm, vi bliver 31 skibe fra Danmark, Tyskland, Sverige, Polen, Letland, Litaun og Rusland (måske har jeg misset et land). Derudover kommer der helikoptere fra flere lande. Så jeg forventer ikke at det kun bliver en stille og rolig øvelse.
Hverdagen
Formiddagen bliver meget fredelig, skipper, NK og en navigatør mødes hver formiddag sammen med de andre involveret til en briefing.
Efter frokost går det løs med øvelser, jeg vil tro frem til aftensmaden. Og så er den dag gået.
1 dag deles vi op i grupper med 4 skibe, 2 dag med 8 skibe, 3 dag med 16 skibe, og så slutter vi af med et brag af en øvelse med alle skibe involveret. Alle dage vil der nok også være helikoptere.
Min funktion
Jeg er skibets sygdomsbehandler og en af gummibådsførerne, og har det som regel meget roligt under almindelig sejlads, hvor det primært er udkig, og kigge lidt over skulderen og lære af de andre.
På øvelser plejer der nok at komme nogen til skade, så jeg forventer at der bliver rigeligt arbejde for mig som sygdomsbehandler. Jeg plejer at svede meget, når der er førstehjælps øvelser. Den trange plads, er ofte en udfordring, især hvis man skal have en patient på båren, på øvelser plejer der jo også være mere end en tilskadekommen, og det kræver overblik. Så de dage (ved ikke om det er hver dag) hvor jeg skal i gang med førstehjælpen, får jeg motion bare der :)
Tak for de gode råd