Ugens udfordring uge 15

Du læser en tråd i debat > motion

Ugens udfordring uge 15
Hver weekend har jeg tænkt mig at lave udfordring for den kommende uge. Det er en udfordring, hvor jeg går i tænkeboks, over hvordan den kan løses. Men i skal være mere end velkommen til at komme med jeres tips og ideer. Denne uges udfordring står i motionens tegn.

Udfordringens indledning
Jeg sejler i marinehjæmmeværnet, på et skib der er 30 meter lang, der er meget få trin på skibets trapper, og vi har ingen motionsmaskiner. Vi har dog en foldecykel, men den kan jo kun bruges hvis vi kommer i land.

Udfordringen
Til maj skal jeg bo på skibet i en uge, det er ikke til at sige om vi kommer i havn. Lad os antage at vi ikke kommer i havn.

Hvordan får jeg motion i den uge?

13 år10. april 2011 kl. 08:29
re: Ugens udfordring uge 15
mon ikke der kunne blive mulighed for at få sig en frisk svømmetur rundt om båden ind imellem;)
13 år10. april 2011 kl. 08:47
Gang på stedet er en løsning, du kan skifte mellem småfjedrende løbeskridt og mere langsomme med høje knæløft. Det kræver ikke meget plads. Hvis du samtidtig kan komme til at svinge armene er der faktisk god mulighed for at få lidt motion og få pulsen op, selvom skibet begrænser dig.

Vivika
13 år10. april 2011 kl. 10:54
Det sidste er ikke noget dårligt forslag, jeg tænker også at jeg kunne bruge gummibåden til styrketræning. Den er spændt godt fast, jeg kan bruge den som modvægt skubbe til den, det må da kunne styretræne armene.

Jeg tror stadig at vandet er for kold til en dukkert, men det kunne da være skønt :)
13 år10. april 2011 kl. 12:53
Hvis du kan få fat på et sjippetov, er sjipning også en mulighed :)
13 år10. april 2011 kl. 23:37
Det er ikke nogen tosset ide, hvis det ikke blæser for meget. Der er nemlig ikke plads til at sjippe indendørs.

Tak for de gode forslag der er kommet indtil videre
13 år11. april 2011 kl. 12:08
Mavebøjninger, armbøjninger, rygtræning og sprællemænd kan alt sammen laves på dækket... både inde og ude :D
13 år11. april 2011 kl. 21:15
Sprællemænd må nok hellere foregå udendør, der er ikke højt til loftet. Men absolut ikke nogle dårlige bud.
13 år12. april 2011 kl. 08:13
Tilslutter mig justangel :-)
God ide at give den gas med mave/ryg og hvad med en sandsæk på ryggen og så lave squat og lunges øvelser!? Måske ikke så meget konditionstræning sådan en uge, men fuld gas på styrketræningen.
13 år13. april 2011 kl. 09:16
Hej Omalley,
Din kollegealige søulk her (og hjv mand.) vil da også lige spare med.

Hvis skibet ruller og hugger isøen, så glem alt om motionen. Du vil få rigelig motion ved dine daglige pligter, blot ved at skulle kompencere for bevægelserne hele tiden. Så er det tilfældet så skal du koncentrere dig om kosten. Der vil næppe blive taget det store hensyn af kokken, men så må du nøjes med lidt mindre portioner. :-)

Er skibet derimod stabil i søen, så er der mest og hente i sjippetovet, men det kræver sin motorik - en evne jeg absolut ikke besider :-) Skulle du være lige så motorisk udfordret som jeg, så prøv med: sprællemand, knæløft, armstrækkere, (gerne på knæerne hvis du ikke magter de rigtige) mave, balder og ryg øvelser. Alt dette vil du kunne bruge en halv times tid på, og så har du bestemt fået pulsen op.

Hvis du vil nøges med styrketræning så kommer du langt med en faldblok, eller en kasteblok, som du slår om et eller andet, så su kan føre en line gennem blokken til en 25 ltr. dunk med vand. Bind et skaft i enden af linen og vupti har du din egen styrketrænings-maskine.. tager blot få min. at slå under. og lige så hurtig at rigge af igen.

Dog vil jeg sige, at hvis dit arbejde ombord er som vagtgående, og dermed er rimelig inaktiv på vagten. Ja så er det den søde tand der er den værste. Den søde tand trives nemlig rigtig godt i "kedsomhed".. Så vær omhyggelig med at få frugt og en humbel rugbrød med på vagt, så du ikke falder i bolcherglasset eller lign.. Tiden går så dejlig hurtig når man spiser.. :-)

Nu er jeg ikke bekendt med jeres rejse. Er det en øvelse i hjemlig farvand, med masser af aktivitet, eller er det en triviel sejlads ind i østersøen.. ?

Hvis du alligevel har en aktiv hverdag ombord, så nøjes med lidt arme, ryg og maveøvelser hver dag, og lad det blive ved det. Er der travlt er det rigelig motion til dig..

Nå, men tilbage til min egen vagt..

God vind.

Michael.
13 år14. april 2011 kl. 23:28

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });