#12 af nanpia (slettet)
zumba
Du læser en tråd i debat > motionnanpia (slettet)
re: Hvor meget forbrænder man?
Jeg går til Zumba, der er mange forskellige typer zumba, den lidt rolige jeg går til den vilde og det giver et - 700 kalorier for en time, kan forresten anbefales som motion,
1. det er hammersjovt.
2. det giver meget også psygidk som jeg mener skal med i alt det her med at tabe os.
3. det giver -minus kilo.
Prøv det :-)
Pia
1. det er hammersjovt.
2. det giver meget også psygidk som jeg mener skal med i alt det her med at tabe os.
3. det giver -minus kilo.
Prøv det :-)
Pia
14 år22. september 2010 kl. 07:52
nanpia (slettet)
nå ja okay psygisk sorry
14 år22. september 2010 kl. 07:53
Lovely
Enig - Zumba giver mig det psykiske rygstød og det gode humør der kræves for at holde motivationen ved lige.
Det er første gang i mange år, jeg GLÆDER mig til at skulle i fitnesscenteret. Har derfor taget en principbeslutning om, at jeg fra nu af kun dyrker motion, fordi det er SJOVT.
Mht. kcal - noterer jeg det under "hurtig dans" men tror måske det giver lidt mere end der står der - igen afhængig af intensiteten, nogle timer er mere sveddryppende end andre. Det er også meget afhængig af den enkelte instruktør.
Men jeg smider også lige en anbefaling ud - find din indre sensuella til Zumba. Det er FOR FEDT.
Det er første gang i mange år, jeg GLÆDER mig til at skulle i fitnesscenteret. Har derfor taget en principbeslutning om, at jeg fra nu af kun dyrker motion, fordi det er SJOVT.
Mht. kcal - noterer jeg det under "hurtig dans" men tror måske det giver lidt mere end der står der - igen afhængig af intensiteten, nogle timer er mere sveddryppende end andre. Det er også meget afhængig af den enkelte instruktør.
Men jeg smider også lige en anbefaling ud - find din indre sensuella til Zumba. Det er FOR FEDT.
14 år23. september 2010 kl. 10:38
burdeikke (slettet)
Hvor bliver jeg glad for at læse dit princip om at man skal dyrke motion fordi det er sjovt, og kun derfor! I forbindelse med vægttab handler det jo netop om at få inkorporeret nogle nye vaner, der samtidig giver en lyst til at fortsætte med det hele livet. Motion skal være sjovt, ligesom sund mad skal smage godt... Man må og skal føle at det noget man gør af lyst og ikke af pligt, for det er ikke holdbart i længden...
Er selv professionel danser og underviser ( også i zumba) så ja, det er min levevej, og derfor nemt for mig at sige, men har endelig også fået slæbt min veninde med til zumba nu ( for ved godt en almindelig dansetime ville skræmme hende fra vid og sans) og hun elsker det! Det er så fedt... og nu havnde jeg vist på et sidespor..
Pointen var og er bare at man skal bevæge sig af lyst og ikke af pligt! Og det skal give en noget psykisk ( og fysisk) kvalitet i hverdagen, hvor man bare giver slip, nyder nuet og har det sjovt...
Er selv professionel danser og underviser ( også i zumba) så ja, det er min levevej, og derfor nemt for mig at sige, men har endelig også fået slæbt min veninde med til zumba nu ( for ved godt en almindelig dansetime ville skræmme hende fra vid og sans) og hun elsker det! Det er så fedt... og nu havnde jeg vist på et sidespor..
Pointen var og er bare at man skal bevæge sig af lyst og ikke af pligt! Og det skal give en noget psykisk ( og fysisk) kvalitet i hverdagen, hvor man bare giver slip, nyder nuet og har det sjovt...
14 år2. oktober 2010 kl. 10:13
JK91
re: zumba
Jeg skal prøve zumba for første gang i morgen - er super spændt.
Plejer at have svært ved at tage mig sammen til at komme hen i motionscentreret alene, men føler mig opsat på at nu er det nu! Jeg tror zumba passer godt til mig, og samtidig kan jeg måske overvinde min frygt for motionscentret - er nemlig aldrig god til at komme afsted :)
Plejer at have svært ved at tage mig sammen til at komme hen i motionscentreret alene, men føler mig opsat på at nu er det nu! Jeg tror zumba passer godt til mig, og samtidig kan jeg måske overvinde min frygt for motionscentret - er nemlig aldrig god til at komme afsted :)
14 år3. oktober 2010 kl. 21:39
Jeg er også startet til Zumba, men har ikke sådan et smart pulsur, der kan fortælle mig hvor meget jeg forbrænder. Er der nogen der ved noget om hvilken aktivitet det er mest rigtig at taste ind nu Zumba ikke findes på listen?