zumba

Du læser en tråd i debat > motion

zumba
Er der andre der bruger zumba ? Jeg har hørt en masse godt om det så jeg har bestilt det. Får det om en uge.
14 år30. juli 2010 kl. 14:48
er zumba ikke en form for dans?
Jeg er forvirret... hvad får du? Er Zumba ikke fitness i form af dans (afrikansk)?

Hvis det er det du mener har jeg kun hørt at det skulle være fantastisk, uden dog at have prøvet det selv. Det lyder sjovt.
14 år30. juli 2010 kl. 17:15
re: er zumba ikke en form for dans?
Jeg får dvd'er
14 år30. juli 2010 kl. 17:24
Det er fra denne side: zumbafitness.dk

Kan også købes via tv shop. Det er forskellige slags danse smeltet sammen til fitness. Har hørt fra andre det er sjovt men også at en rigtig god motion.

Man kan også gå til det i fitnesscentre men jeg er ikke nået dertil i mit liv hvor jeg er klar til at tage i fitnesscenter endnu.
14 år30. juli 2010 kl. 18:15
Zumba er en sjov form for motion, men også hård for ens knæ.
Der er mange der dyrker zumba, som også er overvægtige, så mød i bare op i jeres lokale træningscenter til zumba fitness :-)
14 år31. juli 2010 kl. 09:44
zumba er mega sjovt og så får man masser af sved på panden...
går selv til zumba 2 gange om ugen, er blevet helt afhængig af det :-)
14 år1. august 2010 kl. 19:09
re: zumba
Hej, har været til Zumba 4 gange det er rigtigt sjovt og det tæller godt på forbrændingen og skridttæller :-)
14 år4. august 2010 kl. 08:19
der er en masse andre tråde om zumba herinde også mht din efterspørgsel.

Zumba er dybest set de latinamerikanske danse - salsa, reggaeton, chacha, merenge mfl. men bygget op efter en aerobic times skabelon - det vil sige non-stop. I princippet kører man uden lang koreografi og laver mere små koreografier der passer til hver enkelte sang - meget meget enkle ala: Et trin i omkvæd, 1 trin i vers, men flere inklusiv mig selv, kører med korografi - en lang en, der dog stadig bygges op efter samme princip, men sættes sammen til sidst.

Det gode ved zumba er den brede folkelige appel. Det dårlige er især at det kun kræver et weekend kursus at blive instruktør - ergo er der mange uden danseerfaring der underviser i det, og i de tilfælde bliver det tit en meget mystisk form for danceaerobic. Det undgår man naturligvis ved dvd´erne :-D
14 år6. august 2010 kl. 11:01
Hej hvis man nu godt kunne tænke sig at dyrke Zumba hjemme i stuen hvor meget plads kræver det så, er bange for at der ikke er plads nok og så er det jo ikke så sjovt.. jeg har ca 2x3 m.. Er det nok??? vh Heidi
14 år17. august 2010 kl. 19:47
Det er nok plads
14 år17. august 2010 kl. 20:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });