Skridttæller og motion

Du læser en tråd i debat > motion

re: Skridttæller og motion
Jeg når de 10000 skridt med to raske spadsereture på 20 minutter hver, om morgenen og sidst på eftermiddagen. De skridt jeg tager ud over det på en almindelig dag passer lige.
14 år8. marts 2010 kl. 20:37
Enkelte dage er jeg enda kommet op på 10000 skridt uden at komme uden for mit hjem. Når man leger fangeleg med ungerne rundt om køkkenøen går der ikke længe før de er nået.
14 år9. marts 2010 kl. 08:25
jeg er ked af at sige det, men de 10000 skridt om dagen er hvis man skal holde vægten. hvis de skal gavne noget i et vægttab skal man op på mindst 15000 skridt
14 år9. marts 2010 kl. 18:58
Det skal du da ikke være ked af! :-D Det er jo en serviceoplysning - tak for det! Det er jo sundhedsstyrelsens anbefaling at man tager de 10.000 skridt dagligt som _minimum_. Men selv det kan jo være en udfordring! ;-)
14 år9. marts 2010 kl. 19:37
synes det er en kæmpe udfordring at nå de 10.000 skridt. Har dog lidt et problem herhjemme, det er som om den ikke tæller skridtene når jeg går herhjemme. ved ikke om det er fordi mine skridt er så små når jeg går rundt i den lille toværelses.

jeg gik endda i fitness i dag i stedet for at cykle derned, på trods af det er jeg stadig kun på 6500 skridt. Skal dog siges, at jeg ikke havde skridttælleren på mig på arbejde. Men da jeg sidder på kontor er det nok ikke 3500 skridt jeg har gået fra 8-16 i dag.

I morgen laver jeg et eksperiment. Jeg har skridttælleren på mig hele dagen, og går indtil jeg er nået de 10.000 skridt. :) Spændende om jeg nogen sinde kommer i seng i morgen :)
14 år9. marts 2010 kl. 21:07
Jeg glæder mig til at høre hvordan det går.

Det er meget muligt at skridttælleren har en nedre grænse for hvor energiske skridt den kan registrere.
14 år10. marts 2010 kl. 07:24
Jeg har opgivet mit forsøg. Jeg stoler simpelthen ikke på den.

Jeg er i dag kommet op på 5000 skridt. Jeg har holdt jævnligt øje med den, og det er kun når jeg går længere ture den tæller mine skridt, når jeg går rundt herhjemme tæller den slet ikke noget. Så mens jeg har gået herhjemme og ryddet op og ordnet vasketøj tæller den ikke et eneste skridt, så blev jeg lidt sur og træt af det og droppede det.

Jeg kommer igen når jeg får fat i en ny skridttæller. :)
14 år10. marts 2010 kl. 18:54
@Frandsen - min skridttæller er af mærket 'Home Care'
den kan man indstille alt efter hvor hårdt, let man træder, så man på den måde selv kan bestemme følsomheden

(et forældet link til homecare.dk er blevet fjernet)
14 år16. marts 2010 kl. 18:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });