Motionsbloggen uge 47

Du læser en tråd i debat > motion

re: Motionsbloggen uge 47
Hej Johanne.

Dejligt med nyt blod i motionstråden. Det er jo dejligt med inspiration. Og super at det går fremad med løbet.

Siri: jeg er ikke helt sikker på, at jeg helt kan forklare chi-løb, jeg har kun prøvet det en enkelt gang. Men altså: grundlæggende går det ud på, at man skal holde kroppen på en bestemt måde når man løber og løfte fødderne på en bestemt måde, så man bruger mindst mulig energi. Princippet kommer fra tai chi, hvor man jo også arbejder med energien og med sin "modstander" i stedet for imod.

Jeg ved ikke om jeg må poste url'er i forummet, men hvis du googler chi running (evt med et dk bagefter), så vil du blandt andet finde en dansk hjemmeside, der skriver om det. Siden SÆLGER kurser og programmer (bare så du ved det), men de har også nogle introduktioner og man kan se indledningen til nogle videoer, som handler om det.

Jeg skal nok ud og løbe igen her i weekenden, så vil jeg prøve igen. Første gang var i hvert fald en god oplevelse!
15 år21. november 2009 kl. 10:38
Tak for det, Sannew! Det vil jeg også prøve.

Jeg går for lidt min makker kan ikke hver gang jeg spørger (og det er ikke fordi hun er træt af mig, i dag inviterede hun mig med på julemarked), og jeg bruger det lidt som en sovepude. Jeg kommer dog ud hver morgen eller formiddag en kort tur.

Jeg er nu færdig med uge 2 i løbetræningen mod 5 km. 2 x 2 min løb med gang ind imellem. Jeg løber alt hvad jeg kan, nu jeg ikke skal løbe så længe og min kondi trods alt ikke er helt elendig. Men at spurte i 2 minutter i træk er eddermame også nok til at få pulsen helt op.
15 år21. november 2009 kl. 20:03
Jeg løb 6km på 45 min. Det er det længste jeg nogensinde har løbet i træk og jeg har endda ikke rigtig løbet i næsten 4 md så det der spinning har hjulpet på kondien uden jeg har lagt mærke til det :)
15 år21. november 2009 kl. 22:55
jeg vil også gerne være med, er startet på vikingsløbeprogram for 2 uger siden, startede med gå 1min løb 1min, og er nu nået til, gå 1 min- løb 2min- gå 1 min- løb3 min-gå1 min- løb4- min gå1 min- løb 2 min,-gå 1 min- løb 2 min.
jeg løber 3 gange om ugen og har kunnet følge med endnu. jeg har skridttæller på og har målet at gå mindst 10000 skridt om dagen,
har været syg siden i onsdags, men er nu ovenpå igen
15 år22. november 2009 kl. 09:41
Angelique: jeg tror gerne spinning forbedrer konditionen vildt meget. Jeg prøvede engang en time, og da den *endelig* var færdig var jeg så flad at jeg ikke engang kunne vriste fødderne ud af pedalerne. Måtte simpelthen lade skoene sidde og vakle ud på strømpesokker!

Sejt at du løb så langt.

Og godt at høre. at du har fået det bedre Bri. Vi har haft influenzatåger herhjemme, det kan man godt blive lidt træt af!

Selv eksperimenterede jeg igen med chi-running i går. Jeg har stadig lidt svært ved at koncentrere mig om alle teknikkerne - fx at bruge mavemusklerne til at løfte benene med i stedet for benmusklerne - men bare det at koncentrere mig om det, gør at jeg lægger mindre mærke til at jeg bliver træt af at løbe.

Jeg har chi-programmet på min ipod, og løber ind imellem og ser instruktionerne. Godt jeg bor på landet, for ellers ku det sikkert godt være lidt farligt at løbe og se film ;-)

God søndag til alle!
15 år22. november 2009 kl. 09:53
Hva er chi-running?

Kender godt følelsen af ik kunne komme ud af sine cykelsko :)
15 år22. november 2009 kl. 20:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });