Tak for det, Sannew! Det vil jeg også prøve.
Jeg går for lidt min makker kan ikke hver gang jeg spørger (og det er ikke fordi hun er træt af mig, i dag inviterede hun mig med på julemarked), og jeg bruger det lidt som en sovepude. Jeg kommer dog ud hver morgen eller formiddag en kort tur.
Jeg er nu færdig med uge 2 i løbetræningen mod 5 km. 2 x 2 min løb med gang ind imellem. Jeg løber alt hvad jeg kan, nu jeg ikke skal løbe så længe og min kondi trods alt ikke er helt elendig. Men at spurte i 2 minutter i træk er eddermame også nok til at få pulsen helt op.
#12 af SiriS (slettet)
Dejligt med nyt blod i motionstråden. Det er jo dejligt med inspiration. Og super at det går fremad med løbet.
Siri: jeg er ikke helt sikker på, at jeg helt kan forklare chi-løb, jeg har kun prøvet det en enkelt gang. Men altså: grundlæggende går det ud på, at man skal holde kroppen på en bestemt måde når man løber og løfte fødderne på en bestemt måde, så man bruger mindst mulig energi. Princippet kommer fra tai chi, hvor man jo også arbejder med energien og med sin "modstander" i stedet for imod.
Jeg ved ikke om jeg må poste url'er i forummet, men hvis du googler chi running (evt med et dk bagefter), så vil du blandt andet finde en dansk hjemmeside, der skriver om det. Siden SÆLGER kurser og programmer (bare så du ved det), men de har også nogle introduktioner og man kan se indledningen til nogle videoer, som handler om det.
Jeg skal nok ud og løbe igen her i weekenden, så vil jeg prøve igen. Første gang var i hvert fald en god oplevelse!