Motionsbloggen uge 47

Du læser en tråd i debat > motion

Motionsbloggen uge 47
Jeg starter lige en ny uge, selv om jeg ikke har været ude endnu. Jeg skal ud at gå om lidt og løbe i eftermiddag. Jeg er meget glad for at være i gang igen. Min gåmakker er også kommet lidt på banen igen, vi gik en tur i fredags, og har en aftale i morgen igen. Og i morgen skal jeg til yoga - det glæder jeg mig meget til.

Næste trin for mig er at lave tibetanerøvelser en gang om ugen. Det bliver ikke til noget, hvis jeg skal lave dem hver dag, så jeg starter meget blødt ud. Det bliver nok på fredag. Jeg er også ved at være klar til at tage en cykeltur ind imellem, der er jo ikke en plæned er skal slås en gang om ugen på denne årstid, så der mangler lidt.
15 år16. november 2009 kl. 10:44
re: Motionsbloggen uge 47
Yes, jeg løber. Jeg løber stærkt. Men ikke ret længe.
15 år16. november 2009 kl. 22:43
Droppede ygaen i går, da jeg fik arbejdsbesøg. Havde ellers advaret om at jeg skulle af sted, men så snart han kom ind ad døren en time før jeg skulle gå, havde jeg bare lyst til at fokusere på arbejdet. Jeg har et lige så stort tema med at komme i flow med at arbejde som at få rørt mig.

Min krop er af en eller anden grund ganske øm.
15 år18. november 2009 kl. 07:40
Jeg har ikke været så aktiv i denne uge, som jeg plejer. Det blev til 20 minutters kickboxing mandag - jeg har et 20 minutters program, som er godt nr man har travlt. I går lavede jeg et yogaprogram hjemme på mit stuegolv. Har altid været VILD med yoga, men har forsaget det lidt her mens jeg fårsøger at få forbrændingen op.

Dog var der noget ved balanceøvelserne, der fik mig til at tænke på, at det nok vil være godt at få lidt mere yoga ind i mit træningsprogram. For jeg tror mere det lignede at jeg forsøgte mig ud i avanceret afrikansk dans end rolig balance i 'ørnen'.
15 år18. november 2009 kl. 10:08
I dag ventede jeg længe på et hul i regn- og rusk-vejret, så jeg kunne komme ud og løbe. Men ak!

Så jeg lavede et lidt længere kickboxong program så jeg i det mindste kunne få sved på panden. OG - det fik jeg!
15 år18. november 2009 kl. 21:32
Jeg kom heller ikke ud at løbe i går, men jeg kompenserede ikke. Jeg skal ud i eftermiddag i stedet. Går mine morgenture, og de bliver længere helt af sig selv.
15 år19. november 2009 kl. 11:45
Så kom jeg endelig ud og løbe. En halv time i støvregn, og det var i grunden ganske rart.

Jeg har åbenbart pevet en del over, hvor hårdt det er at løbe (og hvor fantastisk jeg derfor er, fordi jeg løber...!!!) så en ven anbefalede en løbestil, der hedder chi-running, som er baseret på nogle tai chi teknikker. Det løb jeg så og afprøvede i dag. Jeg skal ikke sige noget om, hvor godt det så ud, men i hvert fald koncentrerede jeg mig så meget, at jeg knap lagde mærke til hvor anstrengende det var. Faktisk kiggede jeg slet ikke på uret før jeg havde løbet 27 minutter!

Jeg er heller ikke træt, men jeg sveder som en lille gris, så det har ikke været mindre anstrengende
15 år19. november 2009 kl. 13:03
Hvad går det ud på?
15 år19. november 2009 kl. 16:56
det er lidt trist, det kun er jer to som skriver herinde, så nu håber jeg
altså med på vognen.

nu er jeg jo også begyndt at dyrke motion (igen), og har holdt det godt
ved lige. er faktisk ret overbevist om at jeg kan løbe længere ad gangen,
end jeg kunne for en uge siden, hvor jeg startede. hvor er det skønt.
og så har jeg heldigvis også massere af tid i weekenden, så der kan
jeg komme ud på min lange løberute (:
15 år19. november 2009 kl. 20:38
Yes, Johanne! Sådan skal det være! Der er jo flere end os der dyrker motion eller prøver at komme i gang.
15 år20. november 2009 kl. 14:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });