Jeg er ikke helt kommet igang med motion her efter jul og nytår - min plan er motion der svarer til 30 minutter dagligt. Jeg dyrker 1½ fitness om torsdagen så der er til 2 fridage (mandag og en dag i weekenden).
Jeg har lidt svært ved at komme igang, dels fordi vi har hamrende travlt på arbejde og så vælger jeg at prioritere familien når vi kommer hjem. Og dels fordi det er hundekoldt udenfor ;-)
Men sidste år var jeg i en god rytme, hvor jeg primært løb og cyklede. Jeg cyklede til og fra arbejde 2-4 gange om ugen og løb 5 km 2 gange om ugen. Jeg supplerede så op med andre motionsformer (havearbejde - vi gravede ud til et fundament til en ny havestue), sjipning, hula-hop, Wii Fit, en tur i legeland med ungerne etc etc). Jeg kan nemlig nemt miste motivationen hvis det bliver alt for rutinemæssigt. Derfor prøver jeg at variere min motion og sætte mål, løbe andre ruter mv engang imellem.
Det passer også mit familieliv bedre, at man kan være lidt fleksibel fra een måned til den næste.
Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ",
"dismiss": "OK",
"allow": "Det er fint",
"deny": "Afvis",
"link": " cookiepolitik.",
"href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/"
},
onInitialise: function(status) {
if(status == cookieconsent.status.allow) {
runScriptsRequiringConsent();
}
},
onStatusChange: function(status) {
if (this.hasConsented()) {
runScriptsRequiringConsent();
}
/*else {
document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
}*/
createCookie("cookieconsent_time","now",365);
}
})
}
}, 1000);
});
Jeg har lidt svært ved at komme igang, dels fordi vi har hamrende travlt på arbejde og så vælger jeg at prioritere familien når vi kommer hjem. Og dels fordi det er hundekoldt udenfor ;-)
Men sidste år var jeg i en god rytme, hvor jeg primært løb og cyklede. Jeg cyklede til og fra arbejde 2-4 gange om ugen og løb 5 km 2 gange om ugen. Jeg supplerede så op med andre motionsformer (havearbejde - vi gravede ud til et fundament til en ny havestue), sjipning, hula-hop, Wii Fit, en tur i legeland med ungerne etc etc). Jeg kan nemlig nemt miste motivationen hvis det bliver alt for rutinemæssigt. Derfor prøver jeg at variere min motion og sætte mål, løbe andre ruter mv engang imellem.
Det passer også mit familieliv bedre, at man kan være lidt fleksibel fra een måned til den næste.