#2 af fight it (slettet)
Motionsplan uge 2
Du læser en tråd i debat > motionfight it (slettet)
re: Motionsplan uge 2
Jamen jeg har også planlagt den kommende uge - jeg ville egentlig gerne dyrke mere motion - men det kniber med tiden.
Så det bliver til:
Mandag - fri
Tirsdag - 1 times puls og styrke (håber at jeg kan nå det)
Onsdag - 1 times BodyFlow
Torsdag - 1 times stram op
Fredag - fri
Lørdag - 1 times puls og styrke
Søndag - 1 times stram op
Så det bliver til:
Mandag - fri
Tirsdag - 1 times puls og styrke (håber at jeg kan nå det)
Onsdag - 1 times BodyFlow
Torsdag - 1 times stram op
Fredag - fri
Lørdag - 1 times puls og styrke
Søndag - 1 times stram op
15 år3. januar 2009 kl. 12:07
bruger slettet
Lørdag: 1 1/2 times bodyjam ( og skøjtning for sjov)
Søndag: 1 1/2 times bodyjam, 2 timers salsa
Mandag: Evt. træning på maskiner; skal mødes med en trænningsvejleder
Tirsdag: 1 times funk
Onsdag: Ved det ikke endnu- måske slappe af, ellers danceaerobic eller lign.
torsdag: 1 times salsa, 1 times ragga
Fredag: 1 times bodyjam
Søndag: 1 1/2 times bodyjam, 2 timers salsa
Mandag: Evt. træning på maskiner; skal mødes med en trænningsvejleder
Tirsdag: 1 times funk
Onsdag: Ved det ikke endnu- måske slappe af, ellers danceaerobic eller lign.
torsdag: 1 times salsa, 1 times ragga
Fredag: 1 times bodyjam
15 år3. januar 2009 kl. 12:24
Anonym
I den kommende uge regner jeg med følgende træning:
Mandag: 1 t pump + 1 t combat
Tirsdag: Fri
Onsdag: 1 t pump + 1 t combat
Torsdag: 45 min mave/balle lår + 1 t spinning + 1 t combat
Fredag: løb 15 min + 1 t 15 min combat
Lørdag: 1 t pump + 1 t combat + 30 min mave
Søndag 1t 15 min combat
Mandag: 1 t pump + 1 t combat
Tirsdag: Fri
Onsdag: 1 t pump + 1 t combat
Torsdag: 45 min mave/balle lår + 1 t spinning + 1 t combat
Fredag: løb 15 min + 1 t 15 min combat
Lørdag: 1 t pump + 1 t combat + 30 min mave
Søndag 1t 15 min combat
15 år3. januar 2009 kl. 16:41
bruger slettet
Min motionsplan for uge 2, ser således ud:
Mandag: Spinning 1 time
Tirsdag: Pump 1 time + 15-30 min cykling
Onsdag: Spinning 1 time
Torsdag: Fri
Fredag: Spinning 1 time
Lørdag: Pump og Spinning 1,5 time
Søndag: Fri
Mandag: Spinning 1 time
Tirsdag: Pump 1 time + 15-30 min cykling
Onsdag: Spinning 1 time
Torsdag: Fri
Fredag: Spinning 1 time
Lørdag: Pump og Spinning 1,5 time
Søndag: Fri
15 år3. januar 2009 kl. 17:31
Dior (slettet)
Hvordan dælen kan i få TIDEN, ENERGIEN OG IKKE MINDST MOTIVATIONEN, til alt den motion?
Suk, føler mig fuldstændig som en taber herovre :'( Jeg har nemlig ingen overskud hvad de 3 ting angår! SuK!
Suk, føler mig fuldstændig som en taber herovre :'( Jeg har nemlig ingen overskud hvad de 3 ting angår! SuK!
15 år3. januar 2009 kl. 21:06
iakob
Jeg kan heller ikke motivere mig selv til motion lige nu. Jeg regner med det kommer senere. Enten når jeg har fulgt min kostplan et stykke tid eller når foråret kommer.
Det tager jeg nu ikke så tungt. Denne uge og næste går med tilvænning til god mad og afvænning fra skodmad (samt slik og kager). Når jeg så synes jeg skal have motion med, så laver jeg en plan for det og forsøger at motivere mig selv.
Det er nemlig der du skal sætte ind: du skal SKABE tiden og du skal lægge en realistisk plan. Det nytter ikke noget at lægge en plan med en times motion hver eneste dag hvis du indtil nu ikke har kunnet motivere dig selv til at rejse dig fra sofaen og slukke Tvet i stedet for at bruge fjernbetjeningen. Du må i stedet finde et sted at starte, en lille forbedring - det kan være en time i fitnesscenter ugentligt, en løbetur lørdag formiddag, en daglig gåtur etc etc. Når du så synes du er klar til næste opgradering, så laver du et nyt lille trin hen mod dit endelige mål - som også skal være realistisk.
Du er 16 år og skal passe skole, familie, venner og muligvis fritidsjob samt en kæreste. Det er ikke sikkert du kan finde tid til at dyrke 10 timers motion ugentligt. Men måske kan du så finde en halv time dagligt? Eller 2 timer i weekenden og en time hver anden dag? Måske kan du tage cyklen i stedet for bussen, trappen i stedet for elevatoren, indkøbskurven i stedet for vognen. Måske kan du overtale dine forældre til at betale dig for at vaske bilen (god motion) og vinduerne på huset? Måske kan du finde en veninde eller skolekammerat at starte motionen med?
Det var planen. Motivationen skal der også arbejdes for. Den kommer ikke af sig selv - slet ikke sådan en råkold januar. Grav dybt ind i dig selv og find ud af hvor vigtigt det er for dig? Hvad er du villig til at opgive for at nå dit mål? Læs om motion og helse og sundhed og vægttab på nettet, i blade og gratisaviser mv. Snak om disse emner med dine venner, veninder, kammerater og familie - spørg andre til hvad de dyrker, hvornår, hvordan. Få viden om hvilken motion der virker hvordan og om hvordan man kan komme igang (kik f.eks. på iform.dk - de har nogle sider om emnet).
Meld dig f.eks. til et løb i april eller maj - så har du en deadline at træne hen imod. For nogen virker det motiverende, for andre demotiverende.
Det tager jeg nu ikke så tungt. Denne uge og næste går med tilvænning til god mad og afvænning fra skodmad (samt slik og kager). Når jeg så synes jeg skal have motion med, så laver jeg en plan for det og forsøger at motivere mig selv.
Det er nemlig der du skal sætte ind: du skal SKABE tiden og du skal lægge en realistisk plan. Det nytter ikke noget at lægge en plan med en times motion hver eneste dag hvis du indtil nu ikke har kunnet motivere dig selv til at rejse dig fra sofaen og slukke Tvet i stedet for at bruge fjernbetjeningen. Du må i stedet finde et sted at starte, en lille forbedring - det kan være en time i fitnesscenter ugentligt, en løbetur lørdag formiddag, en daglig gåtur etc etc. Når du så synes du er klar til næste opgradering, så laver du et nyt lille trin hen mod dit endelige mål - som også skal være realistisk.
Du er 16 år og skal passe skole, familie, venner og muligvis fritidsjob samt en kæreste. Det er ikke sikkert du kan finde tid til at dyrke 10 timers motion ugentligt. Men måske kan du så finde en halv time dagligt? Eller 2 timer i weekenden og en time hver anden dag? Måske kan du tage cyklen i stedet for bussen, trappen i stedet for elevatoren, indkøbskurven i stedet for vognen. Måske kan du overtale dine forældre til at betale dig for at vaske bilen (god motion) og vinduerne på huset? Måske kan du finde en veninde eller skolekammerat at starte motionen med?
Det var planen. Motivationen skal der også arbejdes for. Den kommer ikke af sig selv - slet ikke sådan en råkold januar. Grav dybt ind i dig selv og find ud af hvor vigtigt det er for dig? Hvad er du villig til at opgive for at nå dit mål? Læs om motion og helse og sundhed og vægttab på nettet, i blade og gratisaviser mv. Snak om disse emner med dine venner, veninder, kammerater og familie - spørg andre til hvad de dyrker, hvornår, hvordan. Få viden om hvilken motion der virker hvordan og om hvordan man kan komme igang (kik f.eks. på iform.dk - de har nogle sider om emnet).
Meld dig f.eks. til et løb i april eller maj - så har du en deadline at træne hen imod. For nogen virker det motiverende, for andre demotiverende.
15 år3. januar 2009 kl. 22:35
claus (slettet)
Jeg skal også i gang igen - jeg har slet ingen motion lavet i november, hvor jeg fik problemer med en gammel lyskenskade - december er gået med lidt stille genoptræning, mest gåture. Men nu føler jeg ikke, der er problemer mere, så der skal sættes ind for alvor for at komme i gang.
Så den kommende uge skal jeg lave en eller anden form for motion hver dag - mindst en halv time på motionscyklen eller en times gåtur...
Med hensyn til at finde tiden: I perioder, hvor jeg har haft meget travlt har jeg tvunget mig selv til at stå tidligt op og cykle en tur eller smutte en halv time i svømmehallen inden jeg tager på arbejde - så føles det ikke som om, det stjæler så meget tid...
Så den kommende uge skal jeg lave en eller anden form for motion hver dag - mindst en halv time på motionscyklen eller en times gåtur...
Med hensyn til at finde tiden: I perioder, hvor jeg har haft meget travlt har jeg tvunget mig selv til at stå tidligt op og cykle en tur eller smutte en halv time i svømmehallen inden jeg tager på arbejde - så føles det ikke som om, det stjæler så meget tid...
15 år4. januar 2009 kl. 14:30
bruger slettet
Dior: Motion er selvforstærkende - man udvikler nærmest et afhængighedsforhold. Det er den, der giver mig energi og ikke mindst livsglæde. Det vigtigste er man finder noget, man synes er sjovt. Jeg glæder mig hver dag til, jeg skal danse- jeg elsker det. Jeg tror simpelthen ikke på man kan vænne sig til noget, man hader og fortsætte med det resten af livet. Især ikke når det gælder motion (måske dampede grøntsager)
Forresten skal du regne med at dem, der svarer på denne tråd, er folk, der dyrker mere motion end gennemsnittet. Ligesom jeg, det er denne tråd, jeg kan være med på og blive udfordret af.
Forresten skal du regne med at dem, der svarer på denne tråd, er folk, der dyrker mere motion end gennemsnittet. Ligesom jeg, det er denne tråd, jeg kan være med på og blive udfordret af.
15 år5. januar 2009 kl. 01:11
claus (slettet)
Så blev det søndag og det er lykkedes mig at overholde planen om at dyrke en eller anden form for motion hver dag, så jeg er ret glad for den første uge her :-)
15 år11. januar 2009 kl. 14:47
Det nye år - 2009!
Og mit nytårsfortsæt?
Dyrke mere motion!
MAN
Fri
TIRS
??
ONS
??
TORS
??
FRE
??
LØR
løb/jogging/gå 3,5 km
SØN
Slappe af
Jeg har som i kan se ikke de store planer - jeg aner ikke hvad jeg skal lave! Håber i kan give mig lidt inspiration!