Slank(?) Flad mave, smal talje..
Du læser en tråd i debat > motionAnonym
re: Slank(?) Flad mave, smal talje..
Synes desværre ikke at maveøvelser har virket på mig :/ For et par år tílbage var jeg meget slank, og jeg lavede 300 sit-ups dagligt i lang tid. Min mave blev ikke 'fladere' af det, det var som om at musklerne stadig ikke kunne holde maven inde, til trods for al den træning, og til trods for, at jeg var så slank.. Man kunne godt se lidt sixpack øverst, hvis jeg lå ned eller noget.. Hmm men det må åbenbart variere meget fra person til person, hvordan ens mavemuskler udvikler sig!? :-)
Tøsen19.
Tøsen19.
15 år24. januar 2009 kl. 10:57
freespirit (slettet)
svar til DIOR og andre
Til alle omkring mavetræning og fedtforbrænding; Jeg er uddannet fitness-aerobic og pilatesinstruktør og træner selv meget styrke og kondition, især det man kalder for funktionel styrketræning. Jeg har selv tabt mig 25 kilo ved hjælp af kostomlægning og motion...derfra også interessen i at vide mere omkring træning. TIL DIOR: du er rigtig godt igang med løbetræning, og siden dit første indlæg, håber jeg det går godt med træningen. Kroppen er desværre sådan indrettet, at man ikke kan bestemme hvorfra fedtet skal forsvinde - det bestemmer kroppen helt selv, dvs. man kan ikke punktforbrænde. Man kan fedtforbrænde (og det absolut bedste er løbetræning!), og træne styrketræning. MEN HUSK; når man styrketræner, må man ikke styrketræne den samme muskel flere dage itræk, der skal gå minimum 48 timer imellem træningssættene, idet kroppen har brug for at genopbygge musklen og gøre den stærkere. Derfor kan netop overtræning (en af brugerne skrev noget om 300 stk. om dagen...) faktisk have den modsatte effekt, og man får absolut intet ud af sine anstrengelser. Det kræver utrolig hård træning og motivation at få den six-pack. Minimum 3 gange styrketræning om ugen, og maveøvelser der både træner de lige, skrå, nedre og inderste mavemuskler. Jeg vil til enhver tid foreslå fritstående/liggende øvelser -