Slank(?) Flad mave, smal talje..
Du læser en tråd i debat > motionAnonym
re: Slank(?) Flad mave, smal talje..
Synes desværre ikke at maveøvelser har virket på mig :/ For et par år tílbage var jeg meget slank, og jeg lavede 300 sit-ups dagligt i lang tid. Min mave blev ikke 'fladere' af det, det var som om at musklerne stadig ikke kunne holde maven inde, til trods for al den træning, og til trods for, at jeg var så slank.. Man kunne godt se lidt sixpack øverst, hvis jeg lå ned eller noget.. Hmm men det må åbenbart variere meget fra person til person, hvordan ens mavemuskler udvikler sig!? :-)
Tøsen19.
Tøsen19.
15 år24. januar 2009 kl. 10:57
freespirit (slettet)
svar til DIOR og andre
Til alle omkring mavetræning og fedtforbrænding; Jeg er uddannet fitness-aerobic og pilatesinstruktør og træner selv meget styrke og kondition, især det man kalder for funktionel styrketræning. Jeg har selv tabt mig 25 kilo ved hjælp af kostomlægning og motion...derfra også interessen i at vide mere omkring træning. TIL DIOR: du er rigtig godt igang med løbetræning, og siden dit første indlæg, håber jeg det går godt med træningen. Kroppen er desværre sådan indrettet, at man ikke kan bestemme hvorfra fedtet skal forsvinde - det bestemmer kroppen helt selv, dvs. man kan ikke punktforbrænde. Man kan fedtforbrænde (og det absolut bedste er løbetræning!), og træne styrketræning. MEN HUSK; når man styrketræner, må man ikke styrketræne den samme muskel flere dage itræk, der skal gå minimum 48 timer imellem træningssættene, idet kroppen har brug for at genopbygge musklen og gøre den stærkere. Derfor kan netop overtræning (en af brugerne skrev noget om 300 stk. om dagen...) faktisk have den modsatte effekt, og man får absolut intet ud af sine anstrengelser. Det kræver utrolig hård træning og motivation at få den six-pack. Minimum 3 gange styrketræning om ugen, og maveøvelser der både træner de lige, skrå, nedre og inderste mavemuskler. Jeg vil til enhver tid foreslå fritstående/liggende øvelser - undgå maskiner da man får aktiveret mange flere områder af mavemusklerne ved at lave øvelser fritstående/liggende, og det kræver mere energi af kroppen. Sørg for at afveksle øvelserne hver 3. uge, da kroppen hurtigt vænner sig til træningen, og hele tiden har brug for at blive udfordret....det giver også de bedste resultater. Du finder mange gode maveøvelser, på IFORM.DK. Hvis du har en stor træningsbold er det også et rigtig godt redskab til at træne både de indre og ydre mavemuskler. Held og lykke til alle med træningen!
15 år3. februar 2009 kl. 19:04
bruger slettet
re: svar til DIOR og andre
Freespirit: Kan høre vi har nogenlunde samme baggrund; dog med fskl. kompetence områder - jeg har dans og fitnessfunk/aerobic instruktør uddannelse og arbejder ud fra det. Desuden er mit vægttab også på ca. 20 kg over de sidste 2 år.
hvor meget ved du om optimal kost i forbindelse med træning? Og er du selv færdig med at tabe dig nu eller hvordan?
hvor meget ved du om optimal kost i forbindelse med træning? Og er du selv færdig med at tabe dig nu eller hvordan?
15 år5. februar 2009 kl. 21:32
bruger slettet
re: svar til DIOR og andre
Dior,
selvfølgelig skal maven trænes (ligesom resten af kroppen - og glem ikke benene) og jeg er enig med freespirit, bortset fra at 3 gange styrke om ugen er alt rigeligt - glem 4 gange.
Men det vigtigste for at få sixpack er stadigvæk fedtprocenten, så her skal du fokuserer efter min mening.
God træning
M
selvfølgelig skal maven trænes (ligesom resten af kroppen - og glem ikke benene) og jeg er enig med freespirit, bortset fra at 3 gange styrke om ugen er alt rigeligt - glem 4 gange.
Men det vigtigste for at få sixpack er stadigvæk fedtprocenten, så her skal du fokuserer efter min mening.
God træning
M
15 år13. februar 2009 kl. 13:31
bruger slettet
Jeg har en meget flad mave og den er også temmelig stærk... Men jeg kan ikke se nogen muskler... jeg laver mavebøjninger2-300stk. ca. tre gange om ugen... jeg løber hveranden dag og laver lidt random styrketræning en gang om ugen...
Jeg har en BMI på 19,6 og min fedtprocent er på 13,7% (ved godt det er alt for lidt for en pige, jeg arbejder også på at få den lidt op).. Men der er ingen six-pack at se... Hvad kan man gøre?
Jeg har en BMI på 19,6 og min fedtprocent er på 13,7% (ved godt det er alt for lidt for en pige, jeg arbejder også på at få den lidt op).. Men der er ingen six-pack at se... Hvad kan man gøre?
15 år16. februar 2009 kl. 14:22
veile
De hurtige kulhydrater giver oppustet mave. Spar på sukker, hurtige kulhydrater og spis masser af frugt grønt og groft.
Prøv at søg på detox mad.
Pas nu på ikke at bliver overfikseret. Det er ikke alle mennesker der har kropstype til at ligne en "pind"
Prøv at søg på detox mad.
Pas nu på ikke at bliver overfikseret. Det er ikke alle mennesker der har kropstype til at ligne en "pind"
15 år17. februar 2009 kl. 13:08
freespirit (slettet)
Svar til AmalieZaar
Skønt at "møde" en jeg deler min historie med. Jeg mangler at smide de sidste 10 kilo - men det er jo altid dem der er de sværeste....altså de sidste kilo. Mht. træning er det vigtigt ikke at glemme kulhydraterne (grøntsager, frugt, fuldkornsbrød og fuldkornspasta/ris). Sørg for at holde kulhydraterne oppe, så kroppen bevarer energien til træningen. Kulhydraterne skal udgøre cirka 60% af dit daglige energiindtag. Sørg for at have kulhydrater med til indtagelse kort efter træning - men hold dig fra energibarerne - det er bedre med rosiner/banan/æble eller anden form for hurtig optagelig kulhydrat. Protein er også vigtig - bestå af cirka 15% af dit daglige energiindtag. En god blanding af protein/kulhydrat til morgenmad er f.eks. yoghurt/cultura med müsli og evt. 1 lille gals appelsinjuice/friskpresset juice. Sørg for at fylde lidt kulhydrater på "maskinen" hvis du træner mere end 2-3 timer efter du har spist. Hvilken del af landet befinder du dig i? (jylland, sjælland...?) jeg har base på Lolland-Falster. Hvor ofte træner du selv?- og hvilke former for træning?
15 år22. februar 2009 kl. 19:11
bruger slettet
I virkeligheden behøver du slet ikke lave maveøvelser for at få en flad mave.
Hvis du undgår hvidt brød, hvidt pasta og sukker og samtidig forbrænder kalorier vil din mave automatisk blive flad, for hvidt brød og sukker er det der gør at den "hæver" eller buler ud.
Hvis du gerne vil have sixpack derimod er du nødt til at lave maveøvelser. Der findes i mange træningscentre (hvis du er tilknyttet et sådant) en speciel maskine der primært træner six-packen, ellers må du nok ned og lave nogle forskellige maveøvelser.
Hvis du undgår hvidt brød, hvidt pasta og sukker og samtidig forbrænder kalorier vil din mave automatisk blive flad, for hvidt brød og sukker er det der gør at den "hæver" eller buler ud.
Hvis du gerne vil have sixpack derimod er du nødt til at lave maveøvelser. Der findes i mange træningscentre (hvis du er tilknyttet et sådant) en speciel maskine der primært træner six-packen, ellers må du nok ned og lave nogle forskellige maveøvelser.
15 år25. februar 2009 kl. 15:20
fedania
Jeg vil foreslå, at du starter med at læse dig igennem (et forældet link til iform.dk er blevet fjernet)
Når du så er færdig der, så går du videre til (et forældet link til iform.dk er blevet fjernet) og så krydser vi andre fingre for, at det virker efter hensigten!
Held og lykke :)
Når du så er færdig der, så går du videre til (et forældet link til iform.dk er blevet fjernet) og så krydser vi andre fingre for, at det virker efter hensigten!
Held og lykke :)
15 år12. marts 2009 kl. 17:17
Hvad betyder at man fikserer fødderne under træningen?