#2 af Esti91 (slettet)
Slank(?) Flad mave, smal talje..
Du læser en tråd i debat > motionEsti91 (slettet)
re: Slank(?) Flad mave, smal talje..
Hvis du vil have synlige mavemuskler (sixpack) handler det vel om at lave diverse maveøvelser oven i alt det andet, så musklerne toner frem...
Vha. maveøvelser er det lykkedes mig at få de øverste mavemuskler frem, men de nederste kræver en hel del mere, og det er endnu ikke lykkedes mig at træne dem frem, hvilket nok hænger sammen med at jeg har en del at tabe endnu.
Jeg laver øvelser på en bold og med pilatesprincipper, så jeg også får gang i de inderste mavemuskler.
Man kan selvfølgelig også nøjes med de almindelige mavebøjninger på gulvet.
Øvelser til taljen kan du gøre ved at lægge dig på siden med den nederste arm til at støtte hovedet og den "øverste" arm støtter foran, så du ikke mister balancen. Så lægger du med samlede ben, hvorefter du løfter det ene ben lige op og så samler du benene i luften, hvorefter du sænker igen og gentager. Du kan også løfte begge ben samtidig, men jeg synes, det er lettere på den første måde. Jeg håber det var til at forstå. Jeg går lige på jagt efter links for en sikkerhedsskyld.
Vha. maveøvelser er det lykkedes mig at få de øverste mavemuskler frem, men de nederste kræver en hel del mere, og det er endnu ikke lykkedes mig at træne dem frem, hvilket nok hænger sammen med at jeg har en del at tabe endnu.
Jeg laver øvelser på en bold og med pilatesprincipper, så jeg også får gang i de inderste mavemuskler.
Man kan selvfølgelig også nøjes med de almindelige mavebøjninger på gulvet.
Øvelser til taljen kan du gøre ved at lægge dig på siden med den nederste arm til at støtte hovedet og den "øverste" arm støtter foran, så du ikke mister balancen. Så lægger du med samlede ben, hvorefter du løfter det ene ben lige op og så samler du benene i luften, hvorefter du sænker igen og gentager. Du kan også løfte begge ben samtidig, men jeg synes, det er lettere på den første måde. Jeg håber det var til at forstå. Jeg går lige på jagt efter links for en sikkerhedsskyld.
15 år23. december 2008 kl. 22:17
Esti91 (slettet)
Lidt forskellige links omkring maveregionen (du må selv vurdere deres troværdighed, det har jeg ikke kigget så meget på):
(et forældet link til motion-online.dk er blevet fjernet)
motion-online.dk?/
iform.dk
gomotion.dk
(et forældet link til motion-online.dk er blevet fjernet)
motion-online.dk?/
iform.dk
gomotion.dk
15 år23. december 2008 kl. 22:29
Dior (slettet)
takker.
Er det ikke noget med at man skal have en fedtprocent på 15% eller under, for at kunne SE mavemusklerne?
Forstod ikke rigtig den med taljen, men tak for linksene!
GLÆDELIG JUL FORRESTEN ;)
Er det ikke noget med at man skal have en fedtprocent på 15% eller under, for at kunne SE mavemusklerne?
Forstod ikke rigtig den med taljen, men tak for linksene!
GLÆDELIG JUL FORRESTEN ;)
15 år23. december 2008 kl. 23:14
Esti91 (slettet)
Her er nogle taljeøvelser: iform.se . Øvelser 6 ligner lidt den jeg prøvede at beskrive. I den jeg bruger løfter man bare benene i stedet for overkroppen.
NEJ, det er det bestemt ikke. Den normale fedtprocent for kvinder er 20-27%. Min fedtprocent er omkring 30% og det er muligt for mig at træne de øverste muskler frem. For mænd er det lavere, men det er jeg ikke så meget inde i:) Hvis du søger på google kommer der sikkert noget frem..
Tak, og god jul til dig også:)
NEJ, det er det bestemt ikke. Den normale fedtprocent for kvinder er 20-27%. Min fedtprocent er omkring 30% og det er muligt for mig at træne de øverste muskler frem. For mænd er det lavere, men det er jeg ikke så meget inde i:) Hvis du søger på google kommer der sikkert noget frem..
Tak, og god jul til dig også:)
15 år23. december 2008 kl. 23:36
bruger slettet
Mine mavemuskler er ret synlige. Jeg ved ikke helt hvad min fedt procent er, men jeg er hverken tyk eller tynd. Til gengæld danser jeg meget salsa og ragga og det giver virkelig flotte markerede muskler. Men Dior - må indrømme du bekymrer mig. Slap nu af: jeg er sikker på du ser skøn ud
15 år24. december 2008 kl. 00:40
bruger slettet
Det er fint du er kommet igang, fortsæt endelig med dit løb.
For MIT vedkommende har jeg spinnet i meget mlang tid rigtig mange timer om ugen, men syntes ikke det gav noget andet end pæne ben, nu er jeg begyndt at styrketræne og løbe igen, det gir til gengæld noget.
Så hvis du kan presse lidt styrketræning ind 2-3 gange om ugen oven i dit løb tror jeg du er godt på vej.
Men husk nu at du SKAL TRÆNE TUNGT, mange kvinder er vægtforskrækket fordi de ikke vil ligne Arnold, men der skal mere end vægttræning til for at det kan lade sig gøre, kvinder vokser ikke som mænd når de træner. Jeg træner tungere end nogen af de hankøn der er i centret og jeg er absolut ikke stor, men jeg er stærk :o)
Mere muskel, større forbrænding.
Du skal helst ikke kunne lave mere end 8-10 gentagelser af samme øvelse, kan du det og er du ikke ved at komme med nogen udbrud eller skære ansigt ved de sidste 2 gentagelser, ja så har du ikke nok vægt på.
Mange kvinder laver enormt meget cardio for at tabe sig hvilket er fint, MEN der sker først rigtig noget når du får styrketræningen med.
Vedr sixpack, så laver jeg ikke så mange øvelser for maven, men dem jeg laver er hårde, tag mavemaskiner eller tag vægt på brystet når du laver dem på gulvet. Løb strammer godt op og giver flad mave :o)
For MIT vedkommende har jeg spinnet i meget mlang tid rigtig mange timer om ugen, men syntes ikke det gav noget andet end pæne ben, nu er jeg begyndt at styrketræne og løbe igen, det gir til gengæld noget.
Så hvis du kan presse lidt styrketræning ind 2-3 gange om ugen oven i dit løb tror jeg du er godt på vej.
Men husk nu at du SKAL TRÆNE TUNGT, mange kvinder er vægtforskrækket fordi de ikke vil ligne Arnold, men der skal mere end vægttræning til for at det kan lade sig gøre, kvinder vokser ikke som mænd når de træner. Jeg træner tungere end nogen af de hankøn der er i centret og jeg er absolut ikke stor, men jeg er stærk :o)
Mere muskel, større forbrænding.
Du skal helst ikke kunne lave mere end 8-10 gentagelser af samme øvelse, kan du det og er du ikke ved at komme med nogen udbrud eller skære ansigt ved de sidste 2 gentagelser, ja så har du ikke nok vægt på.
Mange kvinder laver enormt meget cardio for at tabe sig hvilket er fint, MEN der sker først rigtig noget når du får styrketræningen med.
Vedr sixpack, så laver jeg ikke så mange øvelser for maven, men dem jeg laver er hårde, tag mavemaskiner eller tag vægt på brystet når du laver dem på gulvet. Løb strammer godt op og giver flad mave :o)
15 år28. december 2008 kl. 17:57
Anonym
Jeg ved ikke hvad fedtprocenten skal være men den skal ihvertfald være meget lav!! Selvom jeg havde sindsygt stærke mavemuskler og en BMI på 17 havde jeg ikke synlige mavemuskler...
15 år5. januar 2009 kl. 12:02
bruger slettet
Det er vel også forskelligt fra person til person; som sagt er mine ret synlige uden lav fedtprocent.
15 år5. januar 2009 kl. 12:24
smlmea (slettet)
For at kunne se en sylig six pack,skal du som kvinde have en fedt procent på 17-18 %,og som mand omkring 10 %,også er det ikke nok at lave almindelig sit ups,du skal lave sit up med vægt på.
Men du er vel klar over du ikke kan punkt forbrænde,ik??
Så selv om du taber dig,så det ikke sikkert det er lige på maven,og maveøvelser gør heller ikke at du forbrænder fedt på maven.
Af fremragende øvelser for maven,vil jeg fremhæve squart,den får virkelig fat i rectus abdominis ( den lige bugemuskel)..
Vær opmærksom på at hvis du fikserer dine fødder/ben i maveøvelser,er det mest dine hoftebøjer du bruger,og ikke bugmusklerne.
Men du er vel klar over du ikke kan punkt forbrænde,ik??
Så selv om du taber dig,så det ikke sikkert det er lige på maven,og maveøvelser gør heller ikke at du forbrænder fedt på maven.
Af fremragende øvelser for maven,vil jeg fremhæve squart,den får virkelig fat i rectus abdominis ( den lige bugemuskel)..
Vær opmærksom på at hvis du fikserer dine fødder/ben i maveøvelser,er det mest dine hoftebøjer du bruger,og ikke bugmusklerne.
15 år11. januar 2009 kl. 00:18
Forbrænd flere kcal end det du indtager, allright, den har jeg tjek på.
Det er sådan jeg forbrænder mit fedt.
Men jeg er sådan set ligeglad med hvor meget jeg VEJER. Jeg vil meget gerne være s l a n k. Jeg gider ikke have deller, og jeg gider ikke have struttet/oppustet mave.
Jeg hader det, og jeg vil meget gerne træne mig slank.
Udover at spise sund, så skal der vel også motion til.
Så derfor spørger jeg jer.. hvad for noget motion kan jeg lave for at få en flad mave (gerne så man har en lille synlig six-pack), og en smal talje...
Fedtet skulle jo gerne forsvinde, altså så meget som muligt.. jeg hader at altid skulle tænke på at jeg ser lidt buttet ud, med deller til alle sider. Der findes ikke noget værre!
Og det er virkelig frustruerende at have gjort en indsats, og så stadig ikke kunne se resultater.. så der må da være noget som går forkert.
Jeg har som MÅL at løbe 3-5 km 3 gange om ugen efter januar. Jeg begyndte igår, hvor jeg løb 15 min, og gik lidt.. på en strækning på 3,8 km
Det betyder meget for mig det her.. så håber på noget hjælp..