#12 af bruger slettet
Maveøvelser på bold
Du læser en tråd i debat > motionbruger slettet
re: Maveøvelser på bold
Hvis du har dårlig ryg, laver du så den øvelse hvor du ligger på maven på bolden og hæver overkroppen ??Eller den hvor du ligger på maven og har begge hænder og fødder plantet solidt på gulvet, med strakte arme og ben, og skiftevis hæver og sænker hhv. højre arm og ben, venstre arm og ben, og så højre ben/venstre arm - osv ??De er ret gode :D
Du kan også for mave/ryg sidde på bolden, sæt hænderne i siden, og roter KUN underkroppen i cirkler og 8-taller på bolden... de er også gode :D
Du kan også lave mave/rygøvelser ved at lægge dig flat på gulvet, læg læggene under bolden, med benene bøjet 90 grader, og stræk så benene ud, så bolden ruller med. Der ender du med at ligge nærmest som et bræt (det kræver man virkelig skal spænde ryg og mave) - så kan du enten vælge at se hvor længe du kan holde balancen, eller du kan ligge og "rulle" frem og tilbage med benene - Det er god træning :D
Hilsen Camilla
Du kan også for mave/ryg sidde på bolden, sæt hænderne i siden, og roter KUN underkroppen i cirkler og 8-taller på bolden... de er også gode :D
Du kan også lave mave/rygøvelser ved at lægge dig flat på gulvet, læg læggene under bolden, med benene bøjet 90 grader, og stræk så benene ud, så bolden ruller med. Der ender du med at ligge nærmest som et bræt (det kræver man virkelig skal spænde ryg og mave) - så kan du enten vælge at se hvor længe du kan holde balancen, eller du kan ligge og "rulle" frem og tilbage med benene - Det er god træning :D
Hilsen Camilla
16 år29. juni 2008 kl. 12:42
bruger slettet
re: Maveøvelser på bold
Ja, jeg laver nogle øvelser, der ligner dem meget.
Det er nogle jeg har fået af mine kiropraktor:)
Den med rotering af underkroppen bliver flittigt brugt mens jeg ser tv om aftenen:)
Det er nogle jeg har fået af mine kiropraktor:)
Den med rotering af underkroppen bliver flittigt brugt mens jeg ser tv om aftenen:)
16 år29. juni 2008 kl. 21:32
Ja, nærmest alle øvelser kræver at man spænder i mavemusklerne, jeg mangler bare nogle, der fokuserer helt specielt på mave og ryg, da jeg har dårlig ryg.
Til efteråret (ja, der er noget tid til) begynder jeg på et hold, så jeg kan få det hele rigtigt ind:)