Maveøvelser på bold

Du læser en tråd i debat > motion

Maveøvelser på bold
Hej allesammen.
Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg laver forskellige øvelser på en pilatesbold, men jeg mangler lidt øvelser specielt for maven.
Er der nogen, der kender nogle øvelser eller evt. kan linke til nogen?

På forhånd tak.
Susan
16 år24. juni 2008 kl. 16:49
re: Maveøvelser på bold
Hvis du er villig til at investerer et par kroner, så er der 15 mins rigtig gode mave øvelser (og talje) på bold på charlotte bircrows dvd - fedtforbrænding på gymball.
16 år25. juni 2008 kl. 15:44
Charlotte Bircow har faktisk også lavet en hel dvd på gymball

Fedt forbrænding på Gymball

Og der kommer du hele kroppen igennem, virkelig gode maveøvelser og VILDT seje øvelser for lår og balder..

Held og lykke med det
16 år25. juni 2008 kl. 22:06
Lyder sjovt med sådan en bold :)
Hvor kan man købe sådan én?
På forhånd tak
16 år26. juni 2008 kl. 09:22
Kan se at de findes med forkellig diameter (fra 55-75 cm) Hvilken én skal man vælge?
16 år26. juni 2008 kl. 09:25
Okay.... fandt selv frem til, at diameter afhænger af din højde :)

Mon ikke man skulle finde en begynder dvd? ;)
16 år26. juni 2008 kl. 09:31
Nemlig, diameteren afhænger af højden og ens armlængde. Min bold er 65cm i diameter.
Jeg ved faktisk ikke, hvor man kan købe den, da jeg fik den i fødselsdagsgave efter jeg fik den anbefalet af min kiropraktor.
Der er et lille ark med ca. 10 øvelser, men størstedelen af dem er for benene, og det er mave og ryg jeg har brug for at styrke.
Er der nogen der har en ca. pris for sådan en dvd?
16 år26. juni 2008 kl. 11:23
På Charlotte Birkows egen hjemmeside, koster den omtalte dvd kr 229,-
16 år26. juni 2008 kl. 12:06
Okay tak, det kan være jeg skal ud og bruge lidt penge så:p
16 år26. juni 2008 kl. 17:21
Hej !!
Jeg kan varmt anbefale at blive medlem af Iform.... i øjeblikket får man endda et pilates-sæt med i prisen :D - der er rigtig tit forskellige programmer og trænings DVD'er med til alle mulige forskellige øvelser -både med og uden bold! -
Som en kickstarter til maveøvelser, så kan jeg fortælle at man kan lave ganske almindelige maveøvelser på bolden ved at "sætte" sig på bolden - hvis i prøver jer lidt frem med placeringen af numsen, mens i laver øvelserne, kan i sagtens mærke hvor det er hårdest -der hvor det er hårdest er der man skal træne :D
- det er svært at forklare placeringen på bolden uden at have et billede at illustrere med :D.
Men fra den stilling kan man både træne de "lige" og de skå mave-muller :D
Desuden er meget af boldtræningen bygget op omkring af styrke hele korsettet, så mange af øvelserne kræver at man spænder mavemusklerne for at de kan udføres.
Hvis man er helt på bar bund med bolden, kan jeg også anbefale lige at bruge 2-3 gange i et fitnesscenter der har et begynder bold-hold - jeg har selv gået på bold hold, da jeg startede kunne jeg intet - efter 4 uger kunne jeg stå på bolden og holde balancen :D

- håber i er kommet i gang med den geniale træning:D

Hilsen Camilla
16 år27. juni 2008 kl. 07:22

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });