#11 af Calle (slettet)
Motionsplan - uge 22
Du læser en tråd i debat > motionCalle (slettet)
re: Motionsplan - uge 22
Nå ja den kender jeg godt - jeg forbandt det bare ikke med motion i denne sammenhæng - tænkte godt nok på nintendo men tænke at det måske var en eller anden smart ny form for trænig i et center - der er jo så mange begreber og navne
16 år28. maj 2008 kl. 13:47
Pokemom (slettet)
tro mig...det tæller som motion. dyrker yoga, muskeltræning og aerobics på den. bl.a fungerer den som stepmaskine - men så kan man jo stå og se en film imens. men damn man kan blive øm hvis det er en helaftensfilm... yoga øvelserne giver fin holdning, muskel er alm. træning...OG så er der jo oz sjove balance spil på...PLUS en sød "ven" der fortæller mig jeg er dygtig til at træne og taber mig...min Wii alder er pt. 28....og jeg er ellers 33. så vi er gode venner min wii og jeg.
16 år28. maj 2008 kl. 13:58
Calle (slettet)
Nej - det var ikke for at nedgøre den - tænkte bare ikke lige den ind i den sammenhæng.
16 år28. maj 2008 kl. 14:07
Pokemom (slettet)
synes heller ik du nedgjorde den...bare roligt.
mit problem er jeg bor 18 km fra mit træningscenter og gider ik altid starte bilen (!) for at træne. Ja, jeg kune jo cykle, men så er jeg total brugt bagefter og vil hellere træne end cykle.
så nogen dage står den på hjemmetræning. Der er fitnesscenter i byen, men det er for dyrt for en studerende enlig mor. Og kan bruge seminariets kanon gode center for 50 kr pr. md....;-)
mit problem er jeg bor 18 km fra mit træningscenter og gider ik altid starte bilen (!) for at træne. Ja, jeg kune jo cykle, men så er jeg total brugt bagefter og vil hellere træne end cykle.
så nogen dage står den på hjemmetræning. Der er fitnesscenter i byen, men det er for dyrt for en studerende enlig mor. Og kan bruge seminariets kanon gode center for 50 kr pr. md....;-)
16 år28. maj 2008 kl. 18:23
Calle (slettet)
Pokemom: Så er det da fint du kan det :o)
Status på indeværende uge:
Fulgt planen 100% - har kørt et spinninghold her til aften. Er totalt flad - jeg laver en mellemting mellem en spin 1 og 2, men idag var vi nok på en ren 2´er og der blev givet MAX gas - lige fra start - og jeg tvang mig til at køre lige en 5-8 slag over det niveau jeg havde lagt for resten af holdet, fordi jeg snart skal til at toppe op på formen. Så jeg kørte energidepoterne HELT tomme på en time og fyrede over 800 kcal af - 25 minutters arbejde i pulsintervallet 75-80 procent og 5 minutters arbejde over 90 % (VO2max) ud af en time er godkendt.
Løftede desuden også frie vægte, så der røg lidt ekstra til arme, skuldre, bryst.
Formen er ved at komme med - har med vilje lagt an til at toppe lidt senere - nemlg når jeg skal til Frankrig. Kørte Carl Nielsen Touren i søndags - 80 i svære vindforhold med over 40 km solo i modvind på samlet 2:37 - hvilket er et gns, lidt over 30 km/t igennem høj- og midtfyn.
Nu kun 1 måned til ferien i Frankrig, hvor jeg skal ned og træne 14 dage i Estrel Bjergmassivet, der ligger mellem Cannes og Frejus - bjergpas på op til over 600 m - ikke ligefrem alper eller pyrenæerne, men højt nok for en kornfed fynbo med hang til lige landeveje - he he.
Status på indeværende uge:
Fulgt planen 100% - har kørt et spinninghold her til aften. Er totalt flad - jeg laver en mellemting mellem en spin 1 og 2, men idag var vi nok på en ren 2´er og der blev givet MAX gas - lige fra start - og jeg tvang mig til at køre lige en 5-8 slag over det niveau jeg havde lagt for resten af holdet, fordi jeg snart skal til at toppe op på formen. Så jeg kørte energidepoterne HELT tomme på en time og fyrede over 800 kcal af - 25 minutters arbejde i pulsintervallet 75-80 procent og 5 minutters arbejde over 90 % (VO2max) ud af en time er godkendt.
Løftede desuden også frie vægte, så der røg lidt ekstra til arme, skuldre, bryst.
Formen er ved at komme med - har med vilje lagt an til at toppe lidt senere - nemlg når jeg skal til Frankrig. Kørte Carl Nielsen Touren i søndags - 80 i svære vindforhold med over 40 km solo i modvind på samlet 2:37 - hvilket er et gns, lidt over 30 km/t igennem høj- og midtfyn.
Nu kun 1 måned til ferien i Frankrig, hvor jeg skal ned og træne 14 dage i Estrel Bjergmassivet, der ligger mellem Cannes og Frejus - bjergpas på op til over 600 m - ikke ligefrem alper eller pyrenæerne, men højt nok for en kornfed fynbo med hang til lige landeveje - he he.
16 år28. maj 2008 kl. 23:26
Kirsten P (slettet)
Jeg er også kørt helt flad så jeg holder en fridag fra motionen i dag., og det selv om jeg faktisk har taget på.
Havde brug for en dag hvor vækkeuret ikke var sat til. I det hele taget har jeg følt mig godt brugt hele ugen.
16 år29. maj 2008 kl. 10:19
Calle (slettet)
Men nu er jeg klar igen - se om jeg kan nå en tur et eller andet når jeg kommer hjem fra kbh.
16 år29. maj 2008 kl. 12:17
Calle (slettet)
Status for ugen, der gik:
Alt som lovet, pånær fredag, hvor mit spinninghold blev aflyst.
Tog til gengæld et hold for en anden søndag, så det går lige op. Søndag blev endvidere til en gang træning med frie vægte om formiddagen, og en 2 timers tur på 65 km om aftenen - med en forbrænding på 1800 kcal - dvs 900 på en time - så sig ikke at cykling ikke kan forbrænde kcal.
Alt som lovet, pånær fredag, hvor mit spinninghold blev aflyst.
Tog til gengæld et hold for en anden søndag, så det går lige op. Søndag blev endvidere til en gang træning med frie vægte om formiddagen, og en 2 timers tur på 65 km om aftenen - med en forbrænding på 1800 kcal - dvs 900 på en time - så sig ikke at cykling ikke kan forbrænde kcal.
16 år2. juni 2008 kl. 08:36
bruger slettet
Min uge gik også som planlagt med undtagelse af lørdag, hvor jeg bare var udenfor, cyklede og gik en del. Søndag cyklede jeg ud og hjem fra vores sommerhus- ca. 25 km .ialt på lidt under 1 time, så kørte pænt stærkt, og er absolut ikke i ligeså god cykelform som en anden herre her på siden ;-)
16 år2. juni 2008 kl. 08:55
Calle (slettet)
godt nok !!
16 år2. juni 2008 kl. 12:20