motionplan i uge 21

Du læser en tråd i debat > motion

re: motionplan i uge 21
Nu er jeg heldigvis blevet en smule mere frisk (men skal nok lade være med at tage en løbetur etc. for ellers er jeg sikkert ikke rask imorgen)- nå men fik lige lavet mit maveprogram, godt nok i kort udgave på ca. 10 min., men det er intensivt og på ca. 200 bøjninger( SElvfølgelig forskellige variationer)Overvejer også om jeg kan klare arme men er en smule svimmel så måske skulle jeg bare ligge mig igen og klare den dårlige samvittighed over weeenden :-)
16 år22. maj 2008 kl. 20:20
@pokemom:
Har læst din profil - vil sige, at du da ikke behøver at skamme dig over at bruge dette forum og dette site - alle der vil lave en indsats ift. motion er da velkomne - godt nok handler det her for mange om at tabe sig, men jeg tror at nøglen til det sunde liv og de sunde livsvaner for en stor dels vedkommende ligger i også at have et aktivt liv med masser af motion - så skal vi alle nok komme fedtet til livs. Så selvom din ambition blot er nogle få kg. og man vel næppe kan kalde dig overvægtig, så synes jeg det er fint at du er med - især med den iver du lægger for dagen. Det er meget inspirerende at læse. Og så handler madital jo vel ikke kun om vægttab - der er jo også fora for folk der vil holde vægten eller tage på. Uanset mål så er der gode værktøjer på disse sider til at opnå målet. Så Pokemom (fedt navn): Velkommen til Motionsplanen - tidligere kaldet "skallen" - håber at du bliver "fast inventar"

Mgt. min egen plan for denne uge: Tirsdag og onsdag som lovet - ellers ikke nogen aktivitet - døjer stadig med hovedpine efter mit styrt forrige søndag, så efter samråd med min læge holder jeg ro, da det sandsynligvis var en hjernrystelse. Hvis hovedpinen ikke er for slem kører jeg dog nok alligevel løbet som planlagt søndag - men ligesom AmalieZaar, så er jo også lidt irriteret over at jeg ikke lige kan det jeg ellers gerne ville...
16 år23. maj 2008 kl. 09:54
Hmmm det er altså vigtigere at I passer på jer selv under/efter sygdom og skader. Det er positivit at I har viljen og lysten til at lave det I har planlagt, men realistisk skal det også være og lyt til kroppen hvis den siger fra. Kroppen er jo fantastisk til at vide hvad den kan og vil.

God bedring til jer.
16 år23. maj 2008 kl. 11:27
Calle: Det er ret "fedt" du også er i dilemmaet mellem fornuft og drive!
Har det heldigvis bedre idag. Stod tidligt op i morges og tog 1 1/2 high p. dance aerobic m. kombineret styrke. "powerwalkede" hjem- er smadret men glad i hele kroppen. Det var rigtig rigtig dejligt at komme igang igen!!!

KarinaHadsten: Du har ret- selvfølgelig har du det! Det er mere også med at finde balancen, for hvornår er det en "dårlig" undskyldning for ikke at sparke sig selv igang og hvornår er det reel sygdom / skade etc.

De tog mig 1 år at sparke mig i gang efter en skade- men måske havde jeg også brug for det år uden motion- for nogle lyder det måske mærkeligt, men havde kørt mig selv rigtig hårdt i 4 år der med min 5-6 timers træning om dagen, var overvægtig fordi jeg ingen energi havde og derfor bare åd og lod det stå til, men derfor trænede jeg alligevel- som en slags dope, og orkede ikke gå ind og kigge på mit spisemønster, gøre noget ud af mig selv osv. Kom heldigvis i gang igen for et lille halvt års tid siden, og prøver nu at holde det på et moderat niveau :-)
16 år23. maj 2008 kl. 12:45
Pokemom: jeg kan godt forstå din torsdag så sådan ud, især med trappperne på møns klint, men det lyder nu sjovt din mandag og tirsdag.
16 år23. maj 2008 kl. 13:00
motionsplan i uge 21
det var oz sjovt. Har blå mærker over hele kroppen og er stadig øm. Fandt ud af i dag i træningscenteretat mine balder trænger til et hvil...
meeeeeeeeen som man siger "op på hesten igen". (bare ik den rigtige foreløbigt)

16 år23. maj 2008 kl. 14:34
re: motionsplan i uge 21
KarinaHadsten: Ja ja - du har da helt ret - det er vi slet ikke uenige i, man bør ikke træne under sygdom - og jeg tager også dette alvorligt på den måde, at jeg selvfølgelig holder pause - men jeg går bare og bliver lidt halv-olm hvis der går for mange dage uden - på et tidspunkt når man et punkt (når man mange gange oplever "runners high" - som man også kan i cykling) at man får lidt abstinenser uden motion - man bliver bare for afhængig af den velvære man får af motionen. Dette kunne man godt sige var lidt negativt, men sålænge det ikke går over gevind, er det en god tilstand at være i, fordi det ikke længere bliver så hård en kamp at dyrke motionen, og især også det at tabe sig.
16 år23. maj 2008 kl. 19:36
Det er også det. Bliver virkelig i dårligt humør og sover virkelig virkelig dårligt, hvis jeg ikke får min motion, og så bliver det en form for ond cirkel, fordi jeg bliver sløv /syg-agtig af ikke at sove nok.
Det er meget mærkeligt at jeg kunne holde det år ud uden motion, men jeg var også virkelig virkelig ked af det konstant :-(
Calle: Er det kun cykling eller hvordan?
16 år23. maj 2008 kl. 20:14
AamlieZaar: Ja, stort set - du vi ihvertfald ikke se mig danse (det ville være synd for folk, der holder af dans) :o)
16 år24. maj 2008 kl. 00:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });