motionplan i uge 21

Du læser en tråd i debat > motion

motionplan i uge 21
Nu kalder jeg tråden motionplan istedet for skalle. Det gør jeg fordi at for mig ligger der i ordet skalle noget man gør ekstraordinært. For mig er tråden en hvor man byder ind med en plan over hvad man kan forestile sig at dyrke af motion i løbet af ugen.

mandag: 45 low aoerbic , 45 min stram op, 1 time med løbehold (det er ikke løb iafbrudt, men med forskellige øvelser indlagt)

tirsdag Fri

onsdag: 50 min spinning, 30-45 min styrketræning, 35 min løb

torsdag: er lidt usikker men bliver nok til 35 min løb

Fredag: 50 min spinning, 1 time bold og balance, 45 low og flad mave.

lørdag: 30 min løb
16 år19. maj 2008 kl. 22:42
re: motionplan i uge 21
Skalle/plan - ideen var jo oprindeligt at man udfordrede sig selv lidt ekstra - men kald det plan eller skalle - bare man holder gejsten oppe og gir den en ekstra tand.

Min skalle i sidste uge gik ikke så godt som lovet - det blev kun til en times spinning og en enkelt tur på 50 km - min undskyldning er at jeg styrtede sidste søndag og har døjet med lidt hovedpine og svimmelhed - så jeg har nok fået en lille hjernerystelse - og derfor tog jeg den med ro.

I denne uge er jeg klar igen - så ugen PLAN er:

Mandag: 1 times cyklling med den store af mine piger (13 år) - vi skal køre Fyn Rundt på 75 km ruten til august - det er datteren der har valgt at udfordre sig selv, så jeg har ombygget min vintercykel så den passer hende. Turen er i skrivende stund gennemført - vi kørte mest teknik men nåede alligevel 21 km på 58 min.
Tirsdag: 50 km cykling
Onsdag: 1 times spinning
Torsdag: ?
Fredag: 50 km cykling
Lørdag: Hvile
Søndag: Carl Nielsen Touren - 80 km.
16 år19. maj 2008 kl. 23:08
Jamen så lad mig melde ind med planen for min motion i denne uge.

Mandag: 1 times karate (er udført)
Tirsdag: 25 minutters løb på løbebånd (er udført)
Onsdag: 1 times karate
Torsdag: 25 minutters løb på løbebånd
Fredag: Pause
Lørdag eller søndag: 25 minutters løb udendørs
16 år20. maj 2008 kl. 10:11
Min uge bliver rigtig træls, men har simpelthen ikke tid i går eller idag, da jeg sad i tog hele dagen igår og idag sidder og døjer med en koreografi og har en masse praktisk lort- ØØØVV men må runde aftenen af med mit daglige maveprogram, det burde ikke være et problem. Arme og ryg evt. Det tager ca. 30 min.
Imorgen onsdag: step komb. med eget styrkeprogram ELLER pilates komb. med alm. løbetræning og 1 dansetime
Torsdag: ??? Men et eller andet
Fredag: Løbeprogram, danseforberedelse og styrkeprogram
Lørdag: 3 timers workshop med mig som underviser. evt. efterfølgende steptime
Søndag: Løb og styrke
16 år20. maj 2008 kl. 16:18
Hmmm i går glippede min karate-aftale, MEN jeg erstattede karaten med en løbetur, så jeg løb og gik - løb dog kun ca 15 minutter af turen, som varede en time, men meget af turen var til gengæld op ad bakke og skubbende på en baby jogger, så jeg tager det stadig som en god erstatning for en times karate.

I dag har jeg løbet på løbebånd. I stedet for de sædvanlige 25 minutter tog jeg 35 - jeg gik efter en forbrænding på 1500 KJ. Skønt. Jeg kan mærke at jeg løber meget bedre på løbebåndet med den gode musik og med alle tallene foran mig til at presse mig selv med.

I morgen holder jeg pause efter planen og så må jeg se om jeg ikke kan komme ud enten lørdag eller søndag.
16 år22. maj 2008 kl. 09:29
Det er stærkt at du er blevet så godt il at løbe KarinaHadsten.

jeg synes der er stor forskel på at løbe på løbebånd og ude. Jeg synes det bliver for kedeligt i længden at løbe på løbebånd. Der er også det ved det at når man løber ud skal man jo også hjem igen. På løbebåndet er det lettere at stoppe hvis man ikke gider mere.

Jeg fik et pulsur i fødselsdagsgave sidste år så det kan tælle hvor mange kal. jeg bruger og andre mulige tal.

musikken har jeg i ørene for jeg bruger mp3 afspiller simpelthen for at overdøve min egen pusten. man kan selvfølelig også gøre det lidt mere avanceret og finde musik der passer til ens løb. Jeg var engang ind på en hjemmeside hvor man kunne finde musik der passede til ens løb, men jeg kan ikke lige huske adressen nu.
16 år22. maj 2008 kl. 13:44
aaaarggggghhhh mine motions planer er fucked helt op. Er syg og har INGEN energi, så kunne kun klare et kvarters mave igår og en to timers lang gåtur. Idag tror jeg bare den hedder sengen, men så må jeg give denen ordentlig skalle imorgen, lørdag og søndag!!! Åhhh hader sådan noget!
16 år22. maj 2008 kl. 14:34
Bliv nu ordentlig rask, inden du begynder igen. Du er jo ikke en der ligger på den lade side.

Det kan også være kroppens måde at fortælle dig på at du lige skal tage dig en slapper.
16 år22. maj 2008 kl. 18:40
Ja du har sikkert ret ;-) Men får altid SÅ SÅ dårlig samvittighed, når jeg ikke får træningen. Men du har ret, tror også jeg har en tendens til at skære hoved fra krop og bare tonse derudad. Men det er også fordi det er sjovt og giver god energi, men du har ret... Det er bare så møg kedeligt at være syg- øv!
16 år22. maj 2008 kl. 19:08
ok... denne uge har foreløbigt bestået af:

Mandag: GPS løb i klinteskoven på møn - 1 time rough terræn, trapperne ned af klinten 498 x 2 trin. Leg i skoven 1 time (fangeleg)

Tirsdag: 2 timer MTB i klinteskoven - cross country, 1 time kajak sejlads, 1 time ridning i skov. badning i havet og trapperne igen!

Onsdag: ondt i r.....! og trapperne igen!

Torsdag: rejse mig op efter remoten og vender mig i sengen.

Fredag: 1,5 time styrketræning og step

Lørdag: 2 timers wii fit. yoga, muskel, balance

Søndag: 1,5 time styrketræning og step.

16 år22. maj 2008 kl. 19:13

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });