mavebøjninger

Du læser en tråd i debat > motion

re: mavebøjninger
Sommersol, hvis du taster al din mad ind korrekt, så er det rigtigt forstået at du kun spiser ml 600-700 kcal i døgnet ikk???

Så burde du slet ikke røre dig andet end gå på toilettet og lignende ting du slet ikke kan slippe for. Når du træner, og samtidig indtager så lidt mad, så spiser du af dine muskler i stedet for at udvikle muskler. Og husk på at hjertet også er en muskel.
16 år5. maj 2008 kl. 00:45
ja jeg ved godt.. jeg skal op på 2050 vidst nok hvis jeg spiser efter min kostplan, så jeg er oppe på omkring 1000 hver dag, så har ikke skrevet det helt rigtig ind. nnoget af det der står, er noget jeg har regnet sammen og trukket fra noget, så det skal du ikke tage dig af :)
16 år5. maj 2008 kl. 20:34
Ja, selvfølgelig har de fleste godt af motion. Men når du nu beder om øvelser der kan laves på trang plads og helst stille, kunne det tyde på at du ikke mener at det vedkommer andre at du motionerer, eller at du måske ikke "må" motionere
16 år6. maj 2008 kl. 17:17
ja.. og så er det jo godt folk kan hjælpe mig med ideer :)
16 år6. maj 2008 kl. 18:05
Det er jeg så ikke enig med dig i, for du bør jo nok ikke motionere mens du er i behandling
16 år7. maj 2008 kl. 10:52
At lave 200-300 mavebøjninger om dagen er spild af tid. De bedste resultater opnås ved færre repetationer (maks 10-20 gentagelser)!! Kan man lave over dette antal i en køre, er det spild af tid. - Man kan i stedet træne med modstand på brystet, så du ikke kan tage flere gentagelser ad gangen. Husk at mavemuskler fungerer ligesom alle andre muskler. Husk at alle muskler skal restituere i 48 timer, for at opnå det bedste resultat.
Dette er videnskabeligt bevist. Skal lige siges at jeg selv træner efter denne metode, og har den berømte sixpack.
16 år14. maj 2008 kl. 16:57
jeg kan vidst slet ikke danne muskler, så gør det kun for motionens skyld. det resultat jeg ville se, var en tyndere mave og et vægttab..
noget andet er, at jeg ikke kan nøjes med at lave mavebøjninger hver anden dag. og slet ikke kun meget få ;)
16 år15. maj 2008 kl. 22:44
jeg laver ofte mavebøjninger, enten normale sit-ups, hvor jeg tager 300, eller de der cross, hvor jeg tager 100. Veksler lidt mellem dem og heller ikke hver eneste dag, men har langsomt og gradvist øget dem, så jeg rimelig nemt kan tage de fx 300 sit-ups uden at det er for anstrengende.

Men det kommer vel an på hvor tykt et lag fedt man har på maven, om det ses tydeligt eller ej?
16 år9. juli 2008 kl. 18:06
Sommersol du er jo ekstremt tynd, så din mave er sikkert helt flad. Jeg synes du burde fokusere din energi på at blive mentalt rask, så du ikke ødelagde din egen krop på den måde...
Jeg har selv haft det mærkeligste spisemønster med bulimi, anoreksi og overspisning og jeg ved hvor syg man er, når man når derud, hvor man skal i behandling... Så pas på dig selv og få det godt :)
16 år15. juli 2008 kl. 23:22

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });