mavebøjninger

Du læser en tråd i debat > motion

mavebøjninger
Jeg ved ikke hvor mange her der bruger det, men til jer der laver mavebøjninger, hvor mange skal man lave om dagen for at se resultater? på vægten og musklerne.. jeg laver mellem 100alm og 200alm +100 skrå, og så nogle ben og lår øvelser. hvor mange laver i selv? har i andre øvelser man kan lave?
16 år3. maj 2008 kl. 17:18
re: mavebøjninger
Jeg mener absolut ikke, at man forbrænder mange kalorier når man tager mavebøjninger, men man styrker muskerne. Jeg begyndte at træne for en måneds tid siden - og jeg kan allerede mærke store fremskridt - har dog også trænet 6-7 gange om ugen lidt styrketræning, motionsboksning og spinning. Jeg er begyndt at lave lidt øvelser inden senge tid - maveøvelser hvor jeg skiftevis har det ene og det andet ben oppe - og forskellige variationer - så det bliver nok en 200 stk og så laver ALTID rygøvelser, når jeg laver maveøvelser - og som regel også nogle, hvor jeg ligger på ryggen og løfter benene - eller "sparker" nedad...
- desuden laver jeg rotationer med tre forskellige armbøjninger, så det bliver en 90 stk - dvs, 10 stk pr slags pr rotation.

Ellers er englehop også gode, løb på stedet - mens man "bokser" hårdt ud i luften.

God fornøjelse -
Susan
16 år3. maj 2008 kl. 17:51
Det er meget vigtigt at du laver rygøvelser hvis du laver mavebøjninger
16 år3. maj 2008 kl. 18:49
hvis man ikke forbrænder ret meget ved det, hvad kan man så gøre i stedet for? hvis det hverken må være løb, gang, cykling og svømning. ? det skal være noget man kan lave inderdørs, forholdsvis stille
16 år3. maj 2008 kl. 19:15
Det drejer om at få pulsen op - og jeg tænkte nok, at det var noget der skulle kunne gøres indendørs.

Men den er faktisk god, med små step på stedet, mens man bokser ud i luften og spænder i armen, når man støder. Englehop larmer selvfølgelig, men ellers kunne du købe motionscykel, cross-maskine eller løbebånd. Ellers kunne du bruge sjippetorv og hula-hop-ring eller en lille boks, som du kunne bruge til "step" - dvs. træde op og ned - og du kan jo også danse helt vildt! - eller finde et dvd-bånd med aerobic øvelser. Men pulsen skal altså op.

Susan

16 år3. maj 2008 kl. 19:38
Sommersol, er du ikke i behandling for en spiseforstyrrelse?
16 år3. maj 2008 kl. 21:30
Frk. M jooo.. det er jeg.. men er stadig nødt til at lave lidt jo :)
16 år4. maj 2008 kl. 13:39
Oh... mine råd var ikke rettede mod mennesker med spiseforstyrrelser, men var til mennesker, som forsøger at opretholde en sund kost, hvor de får nok kalorier til at kunne fungere i deres hverdag - uden ekstreme udsving af nogen art.

Susan
16 år4. maj 2008 kl. 21:58
altså om man er spiseforstyrret eller ej, så kan vi nok godt blive enige om at det er vigtigt med lidt motion. om man så trænger til det eller ej. det jo sundt for kroppen, den bliver jo frisk af det :)
16 år4. maj 2008 kl. 22:31
Helt klart, vi har alle brug for at bevæge os og spise sundt, men hvis psyken og sjælen bliver negativt påvirket, mener jeg helt sikkert, at der er andre faktorer, som burde prioriteres højere.

Det drejer sig jo ikke kun om et sundt legeme, men livskvalitet i det hele taget. Jeg er meget opmærksom på, at min jagt efter at blive sund og slank ikke bliver fokus for mit liv. Det skulle gerne være bidrage til en generel forbedring af mit liv og ikke en hæmsko for at muligheder kan udfolde sig og jeg kan udnytte mit potentiale på andre områder.

Desuden tror jeg, at det kan blive meget sundt at ændre livsstil, hvis ens usunde spisevaner/livsstil bunder i psykologiske faktorer - og jeg vil til enhver tid mene, at man skal passe på sig selv og forsøge at behandle årsagen.

Held og lykke med dit liv.

Kærlig hilsen
Susan
16 år5. maj 2008 kl. 00:30

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });