#12 af Brianvn (slettet)
Indhol pr måltid
Du læser en tråd i debat > madital.dkBrianvn (slettet)
re: Indhol pr måltid
Hvad med bare at lave en ekstra linie under under hvert måltid, i den menu der hedder "dejaljer mad" ?
Og så kunne det være rart hvis morgenmad altid stod først og de efterfælgende måltider i rækkefælge under :-)
Og så kunne det være rart hvis morgenmad altid stod først og de efterfælgende måltider i rækkefælge under :-)
12 år10. januar 2012 kl. 18:52
fraadern (slettet)
Jeg er enig med Brian.
12 år10. januar 2012 kl. 21:09
Lone
administrator
administrator
Det burde kunne laves :-) Jeg ser på denne løsning.
Mvh Lone
Mvh Lone
12 år10. januar 2012 kl. 21:59
Brianvn (slettet)
Det lyder rigtig godt.
Hvis man samtidig under sin dagbog kunne se fordelingen af næringsstoffer, både for hver måltid og total over dagen, vil det være helt perfekt :-)
Hvis man samtidig under sin dagbog kunne se fordelingen af næringsstoffer, både for hver måltid og total over dagen, vil det være helt perfekt :-)
12 år11. januar 2012 kl. 06:38
Lone
administrator
administrator
Bruger I meget dagbogen? Den er jo ikke særlig udbygget, og blev egentlig blot lavet, så man kan vise andre herinde, hvordan ens mad og motion er.
Men måske er det en god oversigt også til en selv?
Og måske kan jeg lave noget lidt mere smart med jeres kommentarer?
Mvh Lone
Men måske er det en god oversigt også til en selv?
Og måske kan jeg lave noget lidt mere smart med jeres kommentarer?
Mvh Lone
12 år11. januar 2012 kl. 08:56
Lone
administrator
administrator
... kommentarer til, hvad I benytter dagbogen til :-)
Er det fordi du ønsker at se andres energifordeling, at du ønsker dette placeret i dagbogen?
Er det fordi du ønsker at se andres energifordeling, at du ønsker dette placeret i dagbogen?
12 år11. januar 2012 kl. 08:57
Lone
administrator
administrator
re: Indhold pr måltid
Så kom der en opsummering på måltiderne under grafikon > "detaljer mad" (når I sorterer tabellen efter måltid) :-)
Og nu jeg var i gang kom det også på pr. dato, når I sorterer maden på dato-kolonnen.
Jeg kan egentlig rigtig godt lide, at denne datavisning er inde, hvor man ser sin mad i detaljer. Det er ikke tal, som brugerne primært skal koncentrere sig om herinde ... kun hvis man kender noget til det i forvejen. Så rigtig god løsning Brianvn :-)
Mvh Lone
Og nu jeg var i gang kom det også på pr. dato, når I sorterer maden på dato-kolonnen.
Jeg kan egentlig rigtig godt lide, at denne datavisning er inde, hvor man ser sin mad i detaljer. Det er ikke tal, som brugerne primært skal koncentrere sig om herinde ... kun hvis man kender noget til det i forvejen. Så rigtig god løsning Brianvn :-)
Mvh Lone
12 år11. januar 2012 kl. 17:49
fraadern (slettet)
Jeg ved ikke om jeg svarer på det du spørger om, Lone - men jeg bruger dagbogen til at checke energisammensætning i min kost, om jeg får de vitaminer/mineraler jeg skal have, og om energien er korrekt fordelt mellem måltiderne. Normalt ville jeg ikke checke op på det, men i og med at jeg netop har ændret hvad jeg spiser relativt meget (er blevet veganer), er det noget jeg checker op på - indtil jeg har fået helt styr på det.
Og tak for ændringen! ;)
Har et lille spørgsmål til, bare en petitesse; hvordan kan det være at man får en sur smiley når man lige akkurat har opnået de vitaminer/mineraler man skal have?
Og tak for ændringen! ;)
Har et lille spørgsmål til, bare en petitesse; hvordan kan det være at man får en sur smiley når man lige akkurat har opnået de vitaminer/mineraler man skal have?
12 år15. januar 2012 kl. 18:27
Lone
administrator
administrator
Det er blot fordi jeg ikke har fået lavet vitaminer/mineraler om endnu så.
Helt konkret skyldes det, at man måske skal op på 1,2 og det egentlige tal er 1,18422325 (blot eksempel). Men det skal selvfølgelig laves sådan, at tal og smiley stemmer præcis overens.
Mvh Lone
Helt konkret skyldes det, at man måske skal op på 1,2 og det egentlige tal er 1,18422325 (blot eksempel). Men det skal selvfølgelig laves sådan, at tal og smiley stemmer præcis overens.
Mvh Lone
12 år16. januar 2012 kl. 13:45
administrator
Jeg har forskellige forslag:
1) Man kunne lave en side med 7 lagkager - én for hvert måltid, som indeholder data for mad og motion. Kunne dog gå hen og blive ret uoverskueligt.
2) Man kunne lave et søjlediagram, som i stedet for datoer på x-aksen indeholder måltiderne. Altså søjle 1 = morgenmad, søjle 2 = formiddag, søjle 3 = frokost ... således 7 søjler.
Hver søjle kunne indeholde 3 grupperinger/farver - protein, kulhydrat og fedt.
Ved datavisning 2 kan man både indstille data-visningen til én dag og derudover se gennemsnit pr. dag for en længere periode. Det er denne jeg selv ser, som bedste løsning indtil nu.
Hvad siger I? Nogen bedre forslag?
Jeg vil stadig gerne se, hvorledes man viser det på andre sider. Der må være nogle motionssider med dette?
Mvh Lone