#2 af Nillleper (slettet)
Indhol pr måltid
Du læser en tråd i debat > madital.dkNillleper (slettet)
re: Indhol pr måltid
Du kan finde betegnelse pr. måltid under graferne mv.
Vælg herefter "detaljer mad" og så har du mulighed for at se på det enkelte måltid.
Vælg herefter "detaljer mad" og så har du mulighed for at se på det enkelte måltid.
12 år9. januar 2012 kl. 12:32
Nillleper (slettet)
Det var så ikke sådan ,at jeg kunne få min formiddagskaffe til at forsvinde fra oversigten - jeg kunne kun se tingene mere samlet - men de totale tal var stadig for hele dagen.
Jeg synes der var en gang, hvor man kunne, når man under dagens måltal klikkede på "måltiderne" - og det kan man også delvist, da de grafer, der kommer op, viser hvor mange kalorier, der er forbrugt på frokost mv.
Men ikke.. med fedtE% mv..
Så undskyld mit kække svar - du havde ret - oversigten pr. måltid ved jeg ikke om eksisterer.
Jeg synes der var en gang, hvor man kunne, når man under dagens måltal klikkede på "måltiderne" - og det kan man også delvist, da de grafer, der kommer op, viser hvor mange kalorier, der er forbrugt på frokost mv.
Men ikke.. med fedtE% mv..
Så undskyld mit kække svar - du havde ret - oversigten pr. måltid ved jeg ikke om eksisterer.
12 år9. januar 2012 kl. 12:36
Lone
administrator
administrator
Brianvn > alting kan laves - det er blot spørgsmålet om I rigtig har nogen gavn af det :-)
Umiddelbart ser jeg ikke nogen grund til at tilføje denen mulighed, men måske du kan åbne mine øjne, hvis du fortæller mig, hvad du specifikt vil benytte dette til?
Mvh Lone
Umiddelbart ser jeg ikke nogen grund til at tilføje denen mulighed, men måske du kan åbne mine øjne, hvis du fortæller mig, hvad du specifikt vil benytte dette til?
Mvh Lone
12 år9. januar 2012 kl. 12:48
Brianvn (slettet)
Hej Lone
Jeg vil da gerne prøve :-)
Timing af henholdsvis protein,kulhydrat og fedt kan have indflydelse på om du taber dig, eller for den sags skyld tager på (muskelmasse)
Derfor ville det være rart hvis man kunne se indholdet under hvert måltid :-)
Og noget helt andet er du skal sgu have ros for programmet, det er helt fantastisk lavet :-)
Det indeholder rigtig mange gode funktioner
Jeg vil da gerne prøve :-)
Timing af henholdsvis protein,kulhydrat og fedt kan have indflydelse på om du taber dig, eller for den sags skyld tager på (muskelmasse)
Derfor ville det være rart hvis man kunne se indholdet under hvert måltid :-)
Og noget helt andet er du skal sgu have ros for programmet, det er helt fantastisk lavet :-)
Det indeholder rigtig mange gode funktioner
12 år9. januar 2012 kl. 17:55
gtfh (slettet)
Yep, det ville også gøre det lettere at sikre at man har fået de rigtige (og nok) næringstoffer f. eks. i forbindelse med træning hvor kroppens behov er anderledes end i hvile.
Ideen er god nok :-)
Ideen er god nok :-)
12 år9. januar 2012 kl. 18:11
Lone
administrator
administrator
gtfh > jeg tænker blot, at det bliver en sulans masse tal.
Der er 4 til 7 måltider - alt efter om mellemmåltider slås sammen til ét.
For hvert måltid er der både protein, kulhydrat og fedt.
Det giver 12 - 21 tal, der skal vises. Er dette overhovedet til at overskue til noget brugbart - i forbindelse med træning?
Jeg prøver på at få overblik over, hvad den bedste data-præsentation vil være. Ligger I evt. inde med et eksempel som jeg kan se, som I konkret går ud fra? Eller værdier? Et eller andet :-)
Mvh Lone
Der er 4 til 7 måltider - alt efter om mellemmåltider slås sammen til ét.
For hvert måltid er der både protein, kulhydrat og fedt.
Det giver 12 - 21 tal, der skal vises. Er dette overhovedet til at overskue til noget brugbart - i forbindelse med træning?
Jeg prøver på at få overblik over, hvad den bedste data-præsentation vil være. Ligger I evt. inde med et eksempel som jeg kan se, som I konkret går ud fra? Eller værdier? Et eller andet :-)
Mvh Lone
12 år9. januar 2012 kl. 20:09
Ablanu
Kan måltidet ikke bare tastes ind som dagen efter, så kan man nemt aflæse derfra? :)
12 år9. januar 2012 kl. 20:37
gtfh (slettet)
Ablanu, I princippet. Men så skal man jo både taste det for selve dagen og dagen efter og huske at slette det dagen efter. Jeg synes det er lidt bøvlet og har faktisk gjort sådan nogle gange.
Lone, jeg kan faktisk heller ikke lige helt se hvordan det skal kunne stilles op på en overskuelig måde for at få overblikket for hele dagen.
En ide kunne være at programmet summer op på måltidet mens man taster det ind.
Ulempen er naturligvis at man ikke senere let kan få det forkromede overblik.
Til gengæld vil man mens man taster ind, let se hvis man lige mangler 10 gram proten, 24 gram kulhydrat og 10 gram fedt og så skynde sig at få det spist.
Har man spist for meget kan man omvendt reducere i det næste måltid.
På den måde kunne der være lidt "brandslukning" over funktionen.
Lone, jeg kan faktisk heller ikke lige helt se hvordan det skal kunne stilles op på en overskuelig måde for at få overblikket for hele dagen.
En ide kunne være at programmet summer op på måltidet mens man taster det ind.
Ulempen er naturligvis at man ikke senere let kan få det forkromede overblik.
Til gengæld vil man mens man taster ind, let se hvis man lige mangler 10 gram proten, 24 gram kulhydrat og 10 gram fedt og så skynde sig at få det spist.
Har man spist for meget kan man omvendt reducere i det næste måltid.
På den måde kunne der være lidt "brandslukning" over funktionen.
12 år9. januar 2012 kl. 21:43
fraadern (slettet)
Jeg skulle lige til at starte en tråd om samme emne ;)
Jeg har også ledt efter denne funktion længe, specielt nu da jeg netop er blevet veganer, er jeg meget nysgerrig på at se, om energisammensætningen i det enkelte måltid er god nok. Egentlig ville jeg kun have brug for at se hovedmåltiderne, mellemmåltiderne er alligevel så lidt, så det ville man fx bare kunne taste ind på en ny dag, hvis man ville se det.
Og tak for et dejligt forum, Lone! ;)
Jeg har også ledt efter denne funktion længe, specielt nu da jeg netop er blevet veganer, er jeg meget nysgerrig på at se, om energisammensætningen i det enkelte måltid er god nok. Egentlig ville jeg kun have brug for at se hovedmåltiderne, mellemmåltiderne er alligevel så lidt, så det ville man fx bare kunne taste ind på en ny dag, hvis man ville se det.
Og tak for et dejligt forum, Lone! ;)
12 år9. januar 2012 kl. 22:17
Kan det laves?