#2 af Lone (administrator)
De her fine smileansigter
Du læser en tråd i debat > madital.dkLone
administrator
administrator
re: De her fine smileansigter
Kære bruger,
Madital bygger på de offentlige anbefalinger for sundt indtag. Jeg kan godt se, at det på en måde ville være godt.
Samtidig ville det være en vurderingssag fra min side, hvor grænserne for mellemsmileyen skulle ligge. Dette synes jeg ville nedsætte programmets værdi en hel del, for det mener jeg ikke, at jeg er i stand til. Så behøver brugeren ikke at være i tvivl om, hvad de offentlige instanser siger, og hvad "Lone" siger ;-) ... eller ligegyldigt hvem, der skulle sætte disse mellemværdier.
Jeg kan udmærket se din pointe, men der vil jo altid være en grænse, som man skal nå og over - hvad enten det er lige ved at være mellemsmiley eller lige ved at være glad smiley. Og så er det jo bedst at stræbe efter den glade alligevel :-)
Af ovenstående grunde har jeg valgt ikke at sætte en mellemsmiley på, det håber jeg, at du kan se idéen med.
Du er dog altid velkommen til at argumentere imod. Det er jo ikke sikkert, at jeg lige umiddelbart kan se den bedste løsning og det er de bedste løsninger jeg tilstræber at lave i programmet :-)
Mvh Lone
Madital bygger på de offentlige anbefalinger for sundt indtag. Jeg kan godt se, at det på en måde ville være godt.
Samtidig ville det være en vurderingssag fra min side, hvor grænserne for mellemsmileyen skulle ligge. Dette synes jeg ville nedsætte programmets værdi en hel del, for det mener jeg ikke, at jeg er i stand til. Så behøver brugeren ikke at være i tvivl om, hvad de offentlige instanser siger, og hvad "Lone" siger ;-) ... eller ligegyldigt hvem, der skulle sætte disse mellemværdier.
Jeg kan udmærket se din pointe, men der vil jo altid være en grænse, som man skal nå og over - hvad enten det er lige ved at være mellemsmiley eller lige ved at være glad smiley. Og så er det jo bedst at stræbe efter den glade alligevel :-)
Af ovenstående grunde har jeg valgt ikke at sætte en mellemsmiley på, det håber jeg, at du kan se idéen med.
Du er dog altid velkommen til at argumentere imod. Det er jo ikke sikkert, at jeg lige umiddelbart kan se den bedste løsning og det er de bedste løsninger jeg tilstræber at lave i programmet :-)
Mvh Lone
15 år14. oktober 2009 kl. 20:45
Lone
administrator
administrator
I øvrigt er det skønt at høre, at siden hjælper på din motivation omkring vægttabet :-)
15 år14. oktober 2009 kl. 20:46
Belfast (slettet)
Jeg er også helt vild med de små glade ansigter, specielt det der flytter sig hen ad en linie når man taber sig!!
Super motiverende at logge ind og se at den rykker sig!
Tak for det...
Hilsen Rikke
Super motiverende at logge ind og se at den rykker sig!
Tak for det...
Hilsen Rikke
15 år15. oktober 2009 kl. 09:41
SiriS (slettet)
Sidstnævnte virker ikke hos mig.
15 år15. oktober 2009 kl. 12:06
Anonym
Hej Lone,
jeg kan godt se hvad du mener med at det bedste er at holde sig til hvad der bliver anbefalet div. steder men jeg kunne nu stadig godt bruge sådan en mellemvej så man stadig kunne se det ikke var helt godt men næsten. Eller f.eks. når jeg i løbet af dagen har drukket meget med mangler måske lige 100-200 gram så får jeg stadig et trist ansigt og det synes jeg da er skidt for så dårligt er det jo heller ikke at mangle så lidt.
Idag f.eks. manglede jeg ud over lidt vand også 50 gram frugt og grønt!!!!
Jeg kan godt forstå når du skriver du ikke vil være den der kan og skal bestemme hvornår det er næsten godt og hvornår det er for dårligt men tak fordi du læste med og skrev hvorfor :)
jeg kan godt se hvad du mener med at det bedste er at holde sig til hvad der bliver anbefalet div. steder men jeg kunne nu stadig godt bruge sådan en mellemvej så man stadig kunne se det ikke var helt godt men næsten. Eller f.eks. når jeg i løbet af dagen har drukket meget med mangler måske lige 100-200 gram så får jeg stadig et trist ansigt og det synes jeg da er skidt for så dårligt er det jo heller ikke at mangle så lidt.
Idag f.eks. manglede jeg ud over lidt vand også 50 gram frugt og grønt!!!!
Jeg kan godt forstå når du skriver du ikke vil være den der kan og skal bestemme hvornår det er næsten godt og hvornår det er for dårligt men tak fordi du læste med og skrev hvorfor :)
15 år15. oktober 2009 kl. 20:59
sqzee (slettet)
Kan man muligvis lave de smileys som den med vægtabet? Hvor den smiler mere jo tættere man er på målet? Fordi så skal du ikek selv sætte en grænse så er det jo bare procentvis hvor tæt man er på målet der giver en bestem smiley.
15 år20. oktober 2009 kl. 11:14
Lone
administrator
administrator
Siri S> Hvilken browser benytter du? Internet Explorer, Firefox, Safari eller en fjerde?
Sqzee> Det kunne være en mulighed at lave en der smiler mere og mere. Det jeg tænker heromkring er følgende: at man vil stille sig tilfreds med en lille smiley og ikke stræbe efter de egentlige anbefalinger. Ser du også denne betragtning, eller er du helt uenig?
Kom gerne med flere kommentarer. Jeg vil meget gerne have et så nuanceret billede på dette som muligt :-)
Mvh Lone
Sqzee> Det kunne være en mulighed at lave en der smiler mere og mere. Det jeg tænker heromkring er følgende: at man vil stille sig tilfreds med en lille smiley og ikke stræbe efter de egentlige anbefalinger. Ser du også denne betragtning, eller er du helt uenig?
Kom gerne med flere kommentarer. Jeg vil meget gerne have et så nuanceret billede på dette som muligt :-)
Mvh Lone
15 år22. oktober 2009 kl. 23:16
SiriS (slettet)
Jeg bruger Firefox, dvs min version hedder Iceweasel, på Linux. Jeg har ikke Flash, men en fri version der hedder Gnash og gætter på, det er derfor. Jeg havde ikke tænkt på at siden her bruger Flash, da jeg skrev mit indlæg. Siden belaster nogen gange min computer virkelig meget, og loader i bidder, især madudregneren er længe om at komme på, men det tager jeg med. Jeg synes det er et genialt redskab du stiller til rådighed for os, du gør virkelig en forskel for mange, og jeg anbefaler stedet hvor jeg kommer frem!
15 år23. oktober 2009 kl. 12:15
sqzee (slettet)
Lone det ved jeg godt nok ikke. Jeg bruger faktisk ikke madudregnernen længere så jeg tror du skal spørge nogle andre. For mig personligt tror jeg det ville være godt for jeg stiler ikke mod de hele smileyer for det passer bare ikke ind i mit liv og den måde jeg har lyst til at spise på.
15 år24. oktober 2009 kl. 10:26
Jeg vil gerne sige tak for de der smileansigter der er på ens oversigt da jeg kan mærke jeg selv går lidt op i at få et smil ud af dem på den måde holder de en god motivation oppe hos mig jeg kunne dog godt mangle en mellemting fra at være meget trist til at være glad!
Er der mulighed for i programmet at lave sådan en ændring? At hvis man f.eks. havde spist 580 gram grønt så behøver den jo ikke ligefrem være trist det lille snsigt men derimod næsten glad så får man måske et bedre overblik end bare at enten så er det helt forkert eller også er det super godt!!!