Definition af aktivitetsniveau

Du læser en tråd i debat > madital.dk

re: Definition af aktivitetsniveau
tænkte mere med henblik på om kroppens forbrænding ike går ned af i takt med vægttab eller er det kun fordi det er kiloerne der ryger af ? Jeg ved ikke om jeg får formuleret mig klart nok- men fx. er der så meget snak om at man skal huske at spise nok for ellers går kroppen i "hungersnød- position", og det påvirker jo forbrændingen! Det jeg mener er altså, at jeg har tabt mig en del nu, og er bange for at tage på trods af at programmet udregner nogert andet. Håber du forstår hvad jeg mener. Altså jeg har under hele min kur spist okay fornuftigt, ikke sultet eller noget, men der er jo som sagt forskel på folks forbrænding . Er den basale forbrænding altid den samme eller hvordan?
16 år27. maj 2008 kl. 22:52
Ah på den måde - jo jeg forstår den forskel du mener nu.

Altså ud fra de matematiske formler går forbrændingen ned - det er vel fordi kroppen ikke har så mange kilo at skulle bære på længere i eller efter et vægttab.

Om det derudover påvirker forbrændingen tror jeg ikke du skal være bange for, når du har spist fornuftigt. Jeg har dog ikke noget fagligt afsæt at begrunde mit svar med. Så allerbedst er mit råd er at spise helt almindeligt - masser af frugt og grønt og basisvarerne groft brød, ris, pasta og kartofler, og også lidt kød. Og ikke for mange søde sager. Du kender nok madpyramiden? Jeg er ret sikker på, at jeg vil køre kostrådene og hvad der ellers er af "huskeregler" omkring sund kost og motion ind i programmet fremover. De har hver sine fordele og ulemper og udgør et godt supplement programmet og reglerne - men det er dog blot mig der siger det lige nu ;-)

FDB har netop tilpasset deres madpyramide til de 8 kostråd. Du kan se den nye her og læse om forandringerne:
fdb.dk

Jeg har i øvrigt læst din offentlige profil og 1500 kcal er ikke meget. Hvis du dyrker meget motion er det nok nærmere 2000-2300 kcal der er passende. Men prøv dig frem for at finde dit stabile niveau mht vægten.

I øvrigt tillykke med vægttabet, det er flot!

Mvh Lone
16 år27. maj 2008 kl. 23:24
Vil i øvrigt lige fremhæve, at det er rigtig godt at du dyrker motion - selvfølgelig i rette mængde som du skriver, ikke for meget og ikke for lidt, så er det lige tilpas :-)

Desværre er inaktiviteten generelt stigende blandt danskerne i dag, hvilket er en af grundene til, at folk får flere kilo på kroppen.
16 år27. maj 2008 kl. 23:28
tak :-) Det har nu ikke været så hårdt- tværtimod...
Og tusind tak for svaret!!!

Noget helt andet er- nu får du lige en masse spørgsmål - men jeg danser rigtig meget, og taster det ind som dans generel. Det jeg danser er primært hip hop /funk, men vil sige at at sådan en time er 100 gnge hårdere og får mere sved på panden af det end fx. en step aerobic time eller high aerobic. Men ser man på forbrændingen og aktivitets niveauet ligger de ovenstående aerobictimer langt højere. Hmm ved du hvordan jeg taster de dansetimer ind mest nøjagtigt?
16 år27. maj 2008 kl. 23:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });