Definition af aktivitetsniveau

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Definition af aktivitetsniveau
Hej,

Selvom jeg skriver at mit aktivitetsniveau er meget lav, viser den stadig at jeg har kalorieunderskud, inden jeg overhovedet har indtastet noget motion... Så er der nogen der kan give en nermere definition af aktivitetsniveauerne (meget lav, under middel, middel, over middel, maksimal)?

Mvh.
16 år23. maj 2008 kl. 12:45
re: Definition af aktivitetsniveau
Dit aktivitetniveau er kun brugbart de dage du ikke indtaster noget motion. Når du indtaster motion skal du helst taste ind for hele dagen for at få et reelt billede af din aktivitetniveau.

Det synes jeg er lidt uoverskueligt for jeg ved ikke hvad altid hvor lang tid jeg er om de forskellige ting , især ikke på en arbejdsdag. Så jeg taster kun den reelle motion men så er mit aktivitetniveau også højere end de dage hvor jeg ingen motion taster ind da jeg har sat mit niveau til at være middel = 1,6

Giver det mening?
16 år23. maj 2008 kl. 13:12
Jeg synes også det er rigtig rigtig svært at forstå og vide hvor meget man forbrænder, også fordi det vel er individuelt? derfor taster jeg kun ind for selv at holde styr på min motion og hvordan det ligger i forhold til hinanden- styrke/konditionsmæssigt. Jeg har sat min til meget lav for at være på den sikre side- men regner alligevel at jeg max. forbrænder 1800 kcal på en dag hvor jeg ikke dyrker fitness/dance/aerobic. Jeg går rundt til alt osv, men hellere være på den sikre side, så kan man altid justere lidt undervejs når man ser hvordan ens krop reagere. Kunne også godt tænke mig en uddybende defination
16 år23. maj 2008 kl. 13:37
Tror jeg forstår nu, så må jeg jeg bare indtaste alt hvad jeg gør, giver vel også det mest mulige rigtige billede.

Jeg har også sat den til det laveste, og alligevel siger programmet at jeg forbrænder 2400-2500 kal om dagen selvom jeg ikke laver noget andet.
16 år25. maj 2008 kl. 18:33
Gjorde det igår med at taste alt ind stort set. Og der fik jeg at vide at jeg ville forbrænde ca. 2900 kcal om dagen og det tror jeg simpelthen ikke på !
16 år27. maj 2008 kl. 15:00
Til AmalieZaar,

Med 2,5 times motion
og derudover 3 timers gang.

Så vil jeg sige, at det meget godt kan passe for denne dag (dvs. i går) :-)

Det vil jo typisk ikke være dit gennemsnitlige aktivitetsniveau, da du ikke er så aktiv alle dage - vil jeg skyde på?
Men rigtig godt, at du dyrker så meget motion - jo mere motion, jo nemmere vægttab :-) Og allerbedst, så er motion jo rigtig godt for vores krop.

Mvh Lone
16 år27. maj 2008 kl. 16:19
Altså tvivler heller ikke på programmet som sådan, men tænker baer at der da kan være meget store udsving fra person til person?
16 år27. maj 2008 kl. 16:54
Formelen bag programmet medregner alder, køn, højde og vægt, så på den måde er der taget højde for at der er forskel på folks forbrænding.

Du kan prøve for sjovt at taste en helt anden vægt ind en dag eller ændre køn, alder eller højde. Så vil du finde større eller mindre forskelle i energiforbrug ved motionen :-) Energiindtaget er selvfølgelig det samme. Du kan jo altid bare ændre tilbage igen - husk dog at rette i alt det du har ændret efterfølgende :-)

Jeg ved godt at der er problemer med aktivitetsniveau - hvad det helt konkret betyder, og jeg har indtil nu foreslået at man må prøve sig frem, men til sommer vil jeg prøve at blive lidt mere præcis - f.eks. nogle eksempler. Jeg skal i al fald have fundet en eller anden løsning der er mere forståelig, for det kan være svært at bedømme om man er meget lidt aktiv, gennemsnitligt niveau eller meget aktiv.
Det har der været mange spørgsmål omkring, og jeg kigger på det omkring sidst i juni eller juli. Der er flere ting herinde der skal kigges lidt på. Ikke noget stort, men der er altid noget der kan forbedres :-)
16 år27. maj 2008 kl. 17:11
Ihhhh du får travlt med siden;-) Fedt du gider!
Ja regner bare lidt under- for synes godt nok det er lidt vildt. Igår var nemlig en okay typisk dag for mig- lidt mere aktiv end ellers, men ikke helt vildt!
Men ved du noget om, om der så også tages højde for at forbrændingen vel går ned af jo mere man taber sig og jo længere man er på kur, eller er det mig der har misforstået noget helt vildt?
16 år27. maj 2008 kl. 22:26
Jo mindre du vejer, jo mindre er forbrændingen ved samme aktivitet og intensitet.

Det tager programmet højde for, da vægten indgår i formlen :-)
16 år27. maj 2008 kl. 22:29

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...