#11 af claus (slettet)
Kcal tal ændre sig
Du læser en tråd i debat > madital.dkclaus (slettet)
re: Kcal tal ændre sig
Nu har tallene så ændret sig, så det passer uden at jeg har rørt noget. Jeg håber, at der er blevet rettet en fejl, for ellers ser jeg da syner :-)
16 år3. januar 2008 kl. 19:12
Lone
administrator
administrator
Jo der er en fejl. Når man ikke har sat flueben under "Fordel på opskrifter" viser den noget forkert i oversigten. I har ret.
Jeg kigger på det med det samme!
Jeg kigger på det med det samme!
16 år3. januar 2008 kl. 19:22
Lone
administrator
administrator
Hej igen,
Jeg har været inde og ændre i koden, så måltidsfordelingerne skulle gerne være rigtige nu - uanset om man har sat flueben i måltidsfordeling under info>mad eller ej.
Tak fordi I gjorde mig opmærksom på det, er temmelig pinlig over, at I kunne finde sådan en fejl :-/ Så jeg vil lige kigge det hele efter igen.
Angående middagsmad/aftensmad - jeg kan ikke lige på stående fod huske hvorfor jeg brugte middagsmad frem for aftensmad (jeg undrede mig nemlig også over betegnelsen).
Er på vej ud af døren igen igen - denne gang for at få sved på panden :-) ... men jeg vender lige tilbage angående middagsmad/aftensmad. Jeg har det et eller andet sted fra, og tænkte, at jeg nok hellere måtte bruge de anvendte betegnelser derfra.
Mvh Lone
Jeg har været inde og ændre i koden, så måltidsfordelingerne skulle gerne være rigtige nu - uanset om man har sat flueben i måltidsfordeling under info>mad eller ej.
Tak fordi I gjorde mig opmærksom på det, er temmelig pinlig over, at I kunne finde sådan en fejl :-/ Så jeg vil lige kigge det hele efter igen.
Angående middagsmad/aftensmad - jeg kan ikke lige på stående fod huske hvorfor jeg brugte middagsmad frem for aftensmad (jeg undrede mig nemlig også over betegnelsen).
Er på vej ud af døren igen igen - denne gang for at få sved på panden :-) ... men jeg vender lige tilbage angående middagsmad/aftensmad. Jeg har det et eller andet sted fra, og tænkte, at jeg nok hellere måtte bruge de anvendte betegnelser derfra.
Mvh Lone
16 år3. januar 2008 kl. 20:14
claus (slettet)
Jeg har så i mellemtiden været i reolen :-)
"Ordbog over det danske sprog" kender ordet "middag" som betegnelse for aftensmåltidet som "Københavnsk dialekt". Men ordet "middagsmad" er ikke nævnt i den forbindelse, kun med mad, der indtages til middag.
Men det er jo oplagt at tro, at det er en direkte afledning af det andet, der er kommet til senere. Men hvis det anses som Københavnsk dialekt kan det jo forklare, at jeg undrer mig så meget - jeg er født på Fyn og bor i Vestjylland ;-)
"Ordbog over det danske sprog" kender ordet "middag" som betegnelse for aftensmåltidet som "Københavnsk dialekt". Men ordet "middagsmad" er ikke nævnt i den forbindelse, kun med mad, der indtages til middag.
Men det er jo oplagt at tro, at det er en direkte afledning af det andet, der er kommet til senere. Men hvis det anses som Københavnsk dialekt kan det jo forklare, at jeg undrer mig så meget - jeg er født på Fyn og bor i Vestjylland ;-)
16 år3. januar 2008 kl. 20:34
epm
Det er helt almideligt på disse kanter at lave "middagsmad" som almindelig aftensmad. Hvis man har lavet "middag", er det en større sag, fx finere mad eller flere retter. Sådan bruger jeg ordene. Jeg mener at have hørt engang, at det stammer fra at man, når man var på arbejde, ikke kunne få varm mad midt på dagen som det tidligere havde været skik, og derfor brugte det som betegnelse for det varme måltid.
En fra København/Nordsjælland
En fra København/Nordsjælland
16 år3. januar 2008 kl. 20:56
claus (slettet)
Ja, det danske sprog er mere varieret end man skulle tro. Jeg har måttet vænne mig til mange ting, der hedder noget andet herovre vestpå, og det havde åbenbart været ligeså meget østpå. Kan vi ikke bare indgå et kompromis og snakke fynsk allesammen :-)
16 år3. januar 2008 kl. 21:02
Ahimsa (slettet)
Lige en tilføjelse: DDV bruer også betegnelserne morgenmad, frokost og middag (-sretter).
Jeg har vænnet mig til den lille forskel mellem Jylland og Sjælland ;-)
Jeg har vænnet mig til den lille forskel mellem Jylland og Sjælland ;-)
16 år6. januar 2008 kl. 18:35
claus (slettet)
Det ville heller ikke være så svært, at vænne sig til, hvis de kaldte det noget helt andet. Men når ordet betyder noget andet for mig, så bliver det sværere. Jeg skal stadig tænke mig om, når jeg vil taste aftensmad ind...
16 år6. januar 2008 kl. 19:02
Lone
administrator
administrator
Har ændret til aftensmad ... så er der vist ikke fler-betydninger for nogen :-)
Jeg synes også, det er lettere end "middagsmad", hvor jeg hele tiden lige skulle tænke en ekstra gang.
Mvh Lone
Jeg synes også, det er lettere end "middagsmad", hvor jeg hele tiden lige skulle tænke en ekstra gang.
Mvh Lone
16 år6. januar 2008 kl. 19:50