#2 af Lone (administrator)
Kcal tal ændre sig
Du læser en tråd i debat > madital.dkLone
administrator
administrator
re: Kcal tal ændre sig
Kalorie-antallet ændrer sig ikke (tallet i parantesen).
Du har ret i, at procent-tallet ændrer sig.
Eks. 1
Du har indtaget 500 kcal til morgenmad og ikke andet. Dvs. 100% (eller alt) indtaget er morgenmad.
Eks. 2
Du har indtaget 500 kcal til morgenmad og 500 kcal til frokost. Dvs. du har indtaget 50% af kalorierne ved morgenmad og 50% ved frokost. (herved er procentsatsen en anden men det ændrer ikke ved at du stadig har indtaget 500 kcal til morgenmad)
Procent tages jo altid af den samlede mængde - og når du tilføjer flere kalorier under frokost bliver den samlede mængde jo øget.
Håber det var svar nok. Ellers spørger du bare igen.
Mvh Lone
Du har ret i, at procent-tallet ændrer sig.
Eks. 1
Du har indtaget 500 kcal til morgenmad og ikke andet. Dvs. 100% (eller alt) indtaget er morgenmad.
Eks. 2
Du har indtaget 500 kcal til morgenmad og 500 kcal til frokost. Dvs. du har indtaget 50% af kalorierne ved morgenmad og 50% ved frokost. (herved er procentsatsen en anden men det ændrer ikke ved at du stadig har indtaget 500 kcal til morgenmad)
Procent tages jo altid af den samlede mængde - og når du tilføjer flere kalorier under frokost bliver den samlede mængde jo øget.
Håber det var svar nok. Ellers spørger du bare igen.
Mvh Lone
16 år3. januar 2008 kl. 14:04
ChrissyD
Jo antallet af kcal ændre sig desværre ved mig :(
Jeg tastede morgenmad ind til 158 kcal, da jeg så tastede frokost ind ændrede morgenmaden sig til 90 kcal. Prøvede så at flytte fokosten over på middagsmad istedet og der blev kcal for morgenmaden så til 400 et eller andet kcal istedet for?
Jeg tastede morgenmad ind til 158 kcal, da jeg så tastede frokost ind ændrede morgenmaden sig til 90 kcal. Prøvede så at flytte fokosten over på middagsmad istedet og der blev kcal for morgenmaden så til 400 et eller andet kcal istedet for?
16 år3. januar 2008 kl. 14:18
ChrissyD
Men ja det er rigtig nok at % delen også ændre sig og det forstår jeg skam godt :)
Bare ikke det andet
Bare ikke det andet
16 år3. januar 2008 kl. 14:20
Lone
administrator
administrator
Jeg tror, at du er kommet til at ændre på den periode, som oversigten vises for så. Her kan du jo både vælge at vise for "i dag", "aktivt mål", "2 uger tilbage" og "4 uger tilbage".
Jeg kan ikke se, at du har måltidsangivet for i dag - har du slettet dette igen?
Mvh Lone
Jeg kan ikke se, at du har måltidsangivet for i dag - har du slettet dette igen?
Mvh Lone
16 år3. januar 2008 kl. 14:42
ChrissyD
Der er afkrydset ved "i dag".
Men ja jeg slettede det igen og skrev bare det hele ind under ikke angivet ;)
Men ja jeg slettede det igen og skrev bare det hele ind under ikke angivet ;)
16 år3. januar 2008 kl. 14:46
Lone
administrator
administrator
Prøv bare at ændre måltiderne til det korrekte igen - og så vær sikker på, at det er den rigtige periode i oversigten og den rigtige dag.
Hvis du stadig har problemer, må du lige melde tilbage - og lad indtastningerne stå sådan at problemet opstår - så kan jeg nemlig også se, hvad det er ;-)
Mvh Lone
Hvis du stadig har problemer, må du lige melde tilbage - og lad indtastningerne stå sådan at problemet opstår - så kan jeg nemlig også se, hvad det er ;-)
Mvh Lone
16 år3. januar 2008 kl. 14:52
Lone
administrator
administrator
Jeg er i øvrigt væk de næste timer, men jeg skal nok kigge på det igen, hvis der er brug for det.
16 år3. januar 2008 kl. 14:53
ChrissyD
Okay jeg retter det lige tilabge engang i aften :)
Og tak
Og tak
16 år3. januar 2008 kl. 14:54
claus (slettet)
Jeg har en tilsvarende fejl.
Så vidt jeg kan se, så roder den måltiderne en del sammen. Jeg har brugt 50g kylling i tern til min frokost og 150 g til min aftensmad. Men så vidt jeg kan se regner den slet ikke noget med til aftensmaden, men derimod for meget til frokost. Fejlen er der nu, så du kan bare kigge efter...
P.S. Hvorfor kalder programmet her aftensmad for middagsmad? Der, hvor jeg kommer fra spiser man middagsmad kl. 12 og aftensmad om aftenen. Middag kan så være et begreb for sig, men middagsmad har jeg aldrig set brugt om noget serveret meget efter 12...
Så vidt jeg kan se, så roder den måltiderne en del sammen. Jeg har brugt 50g kylling i tern til min frokost og 150 g til min aftensmad. Men så vidt jeg kan se regner den slet ikke noget med til aftensmaden, men derimod for meget til frokost. Fejlen er der nu, så du kan bare kigge efter...
P.S. Hvorfor kalder programmet her aftensmad for middagsmad? Der, hvor jeg kommer fra spiser man middagsmad kl. 12 og aftensmad om aftenen. Middag kan så være et begreb for sig, men middagsmad har jeg aldrig set brugt om noget serveret meget efter 12...
16 år3. januar 2008 kl. 18:45
Når jeg taster morgenmad ind står der jo kcal på infosiden.
Når jeg så taster frokost ind, ændres kcal antallet for morgenmaden sig.
Hvorfor??
Det burde den jo ikke gøre!