Kalkun farsen mangler noget ???

Du læser en tråd i debat > kost

re: Kalkun farsen mangler noget ???
Hej beta!
Det lyder godt nok alvorligt med de reaktioner, det kan vel i princippet blive livstruende hvis du hæver op omkring halsen og luftrøret eller ?
Nu ved jeg ikke hvad Prednison er, men det er sikkert noget stærkt.
Jeg kan forstå at det ikke "kun" er natskyggefamilien (som jo omfatter en masse forskellige planter) du ikke kan tåle, du nævner mælk også.
Du kan vel knap nok risikere at spise på restaurent?
Jeg mener du skrev et sted at du var holdt med at ryge p.g.a. det.
Er det ligefrem rygningen som har forårsaget sygdommen?
17 år2. november 2007 kl. 11:15
Hej Beta,

Squash er ikke en natskygge. Den er i familie med agurk, melon og græskar (cucurbitae).
Aubergine er derimod en natskygge (Solanaceae).

Elsebeth
17 år2. november 2007 kl. 13:18
Hej Spacy

Jeg tror og håber ikke det kan gå så galdt at jeg kan blive kvalt af allergien, jeg tar det roligt, jeg har godt nok nogen gange haft besværd med at synke, det har gjort helv... ondt, men det er forsvundet i løbet at nogele timer, ved ikke om det har været p,g,a allegien.
Prednison er et middel lægen udskriver hvis han ikke ved hvad han skal stille op med en patient (undskyld det er mit indtryk)
Pridnison er et binyrebarkhormon,der kan ved længere varende behandling reducere kalkindholdet i knoglerne/ huden bliver tynd og nedsætte modstandskraften m.m. du kan evt søge på google hvis du vil vide mere..
Jo jeg tør godt spise på restaurant, så skal jeg ikke selv lave maden det nyder jeg, uhm...jeg har piller jeg kan tage hvis jeg kan mærke allergien er på vej i udbrud., jeg kan ikke stoppe allergien men begrænse det lidt.

Mit allergi kom i udbrud efter jeg holdte med at ryge, en læge sagde til mig at det var fordi jeg havde holdt mit immunforsvar ned ved at ryge, og hvis jeg havde tendens til en eller anden form for allergi/astma så vil det komme til udbrud i det øjeblik mit immunforsvar kom i top igen, det vil overreagere som lægen sagde,
jeg har ikke spor forstand på det, men det var den forklaring jeg har fået. ( lægen sagde også begynd at ryge igen) ...kolera eller pest...??

Har i aldrig hør om andre der er stoppet med at ryge, som så har fået en eller anden skavank som mig, jeg har hørt om flere der har fået en eller anden form for allergi efter rygestop.

Mvh beta

17 år4. november 2007 kl. 21:33
Hej epm

Tusind tak for dit svar, altid dejligt du ligger og lurer i baggrunden, du har styr på det hele, du kommer altid med et fyldestgørende svar hvor der kan være tvivl.
Mvh beta
17 år4. november 2007 kl. 21:40
"Lurer" vil jeg nu ikke kalde det :o) - der kommer bare ind imellem spørgsmål, jeg tilfældigvis kan svare på....
Mens vi er ved det, så pas på med prednison med mindre det er tvingende nødvendigt, slet ikke i længere perioder (det undertrykker immunforsvaret). Det virker næsten som et mirakel, når den er gal, men hvis kuren forekommer for hyppigt, for længe eller med for høje doser, når kroppen ikke at vende tilbage til normaltilstand, så der skal større og større doser til.
Bortset fra de synlige bivirkninger som måneansigt og vægtstigning, sker der rigtig mange ting inde i kroppen, som ikke nødvendigvis går væk igen.
Det er fint, hvis du kan holde allergien nede i dagligdagen med antihistamin, det skader ikke, men virker højst lidt sløvende.
Hilsen
Elsebeth
17 år5. november 2007 kl. 00:05
Hej epm

Tak for svaret, jeg er udmærket klar over at Pridnison ikke er et middel, der bare skal bruges i ny og næ, jeg har læst om alle bivirkningerne, og ønsker ikke jeg bliver så hårdt angrebet at det bliver nødvendigt igen.
Om tre uger skal jeg have en priktest, for at finde ud af hvad det er jeg ikke kan tåle, det må være vejen frem, at forebygge i stedet for at hebrede.
Undskyld det var ikke ment nedsættende med udtrykket "lurer"

Mvh beta
17 år6. november 2007 kl. 08:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });