Væske

Du læser en tråd i debat > kost

re: re: re: re: re: Væske
.. træls med nattesøvnen! Den skal man have hvis kuren skal lykkes (hvis noget skal lykkes).
Jeg drikker cirka ½ liter før jeg skal i seng (efter børnene er puttet ved 20.00 tiden). Det resulterer i at jeg skal op og tisse dagen efter ved 6-6.30 tiden, så jeg er næsten altid den som står først op - og derfor den som skifter den lille.

Heldigvis har han ikke morgenbæ :-D
17 år26. september 2007 kl. 20:20
Haha, ja det er lidt irritende. Men så må man jo bare prøve at drikke mest om morgenen eller formiddagen. :)
17 år28. september 2007 kl. 12:30
Hej Alle!
Jeg vil også gerne komme med et lille pip omkring væskeindtag.
Jeg synes det er en rigtig god ide alicekl, har med elastikker om en 1/2 l's flaske. Smart. Jeg har en kande vand stående på køl og hvergang jeg fylder mit glas med 3 dl op, slår jeg en streg på en lap papir som hænger på køleskabslågen. På den måde kan jeg følge godt med i hvormeget eller lidt vand jeg får.
Noget andet er at jeg er overrasket over at høre at så mange egentlig ikke føler den store tørst på kuren. Jeg synes nemlig at jeg bliver uhyggelig tørstig når jeg ikke spiser så meget + at vandet mætter for et stykke tid.
Jeg synes også at man skal huske på hvor vigtigt vandet er for mange processer i kroppen, bl.a. cellefornyelse- og opbygning, fordøjelse, nyrefunktionen, blodet og meget meget mere. Og som flere er inde på, når man først mærker tørsten, så er man i virkeligheden allerede dehydreret. Og bliver man svimmel uha da da ;-) Det har jeg kun prøvet en gang på denne min nystartede kur og det var direkte forfærdeligt, mine ben rystede under mig, så det vil jeg ikke opleve igen.
Er det et problem med for meget natteroderi. må man sørge for at få sin væske et godt stykke tid inden man siger godnat. På den måde er man også godt tørstig når man vågner om morgenen, og man kan starte med et stort glas vand, inden morgenkaffen.
17 år2. oktober 2007 kl. 02:44
PS: Jeg var lige inde på alun.dk, som har en artikel om vigtigheden af vand. Han skriver bl.a. at vores krop består af 70% vand og heri består musklerne af 75% vand, blodet af 82%, lungerne af 90% og hjernen af 75% vand, ja selv knoglerne består af 25% vand.
Vandet skaffer affaaldsstoffer væk gennem udånding, urin og afføring. Det fungerer som afkølingssystem, idet det absorbere overskydende varme og når temperaturen stiger åbner porerne sig og vi sveder og sveden afkøler så igen huden.
Ved ældning forsvinder der op til 50% vand fra huden, derfor er det vigtigt med meget vand og omega3 fedtsyrer, så man ikke kommer til at ligne en rosin ;-)
Man skal helst drikke vandet mindst 30 min. før et måltid og så ellers resten imellem måltiderne.
Kun små slurke under måltidet til at skylle ned med, hvis det er nødvendigt.
Grunden til dette er at spyt og fordøjelsesvæsker fortyndes og forringer derved mulighederne for en god fordøjelse.
Hvis hjernen mangler vand kan det føre til mentale problemer, såsom depression og evnen til at klare stress på en ordentlig måde ligesom det kan give træthed.
Gå evt. selv ind på alun.dk og læs hele artiklen, jeg må sige at den virkelig åbnede mine øjne for hvor vigtigt det er med nok vand i dagligdagen.
Man kan beregne hvor meget vand man har brug for ved at gange ens vægt med 0,033.
Mange knus og SKÅL fra Spacy.
17 år2. oktober 2007 kl. 03:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });