vægten af saft/juice

Du læser en tråd i debat > kost

vægten af saft/juice
Det skal altså også være sjovt at være på kur, ellers opgiver jeg bare alt for hurtigt. Men du satte mig lidt på en prøve med mit gamle matematik...

Den anden dag var vi inde i byen, og så ville min kæreste have fast food til frokost, så jeg foreslog naturligvis mcDonalds, fordi så kunne jeg finde tallene på nettet. Og jeg spiste en dejlig syndig mcTasty og da jeg så tastede den ind, fik jeg den til at have kostet over 3000 kcal. Jeg var i chok og snakkede ikke om andet hele dagen. Indtil det næste morgen gik op for mig at jeg havde tastet næringsværdierne for hele portionen, og ikke bare for 100 g. Så da jeg skrev at den vejede 375 g, gange den jo helt vildt ud. Så i mit skema vejer den kun 100 g, så jeg slap for at dividere alle tallene med 3,75.

Men jeg morer mig stadig over at jeg kunne lave den fejl. Jeg har da engang taget en matematisk studentereksamen...
17 år26. september 2007 kl. 12:31
re: vægten af saft/juice
hej. når jeg laver udregningerne og taster ind er der mange flere kcal i varen end før eks. ananas er der 55 kcal i og når jeg så får tastet ind vha. regnestykket er der 99 kcal i 100 g af varen hvad gør jeg forkert?
16 år8. februar 2008 kl. 09:35
re: vægten af saft/juice
Det er ikke nemt at gennemskue, følger du anvisningerne meget nøje?

Du tager 100 g ananas og presser.
Hvor meget saft er der så?
16 år9. februar 2008 kl. 01:15

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });