Vil gerne tilslutte mig en del af rådene ovenfor :)
Køb gerne frugt og grønt i store poser istedet for stykvis - dog helst ikke flere end der kan være i jeres køleskab :) fx. æbler holder sig LÆNGE på køl..
Brug årstidens grøntsager - de er som regel også de billigste.
Brug
#12 af Linda Skovgaard
Kom grønsagerne i en stor pande og tilsæt kidneybønner når de er stegt møre. Brug ikke fedtstof men vand og evt krydderier og soya sauce hvis I har det.
Kog pastaen imens. Hæld hele molevitten op i en kæmpe skål og I har mad til ca. 3 dage for under 25kr.
I det hele taget kan jeg anbefale at købe store mængder frosne grønsager og tørrede bønner, bælgfrugter, kikærter eller dem på dåse. Baked beans hældt ud over broccoliblanding er også godt. En dåse baked beans koster 3 kr i Superbest og en pose broccoliblanding en ti'er. Dertil kan spise kartofler eller kartoffelmos eller bare rugbrød som kan fås for en 5'er for 500g i alle supermarkeder.
Det vil spare mange penge hvis I generelt dropper kødet og bliver vegetarer, det er både billigere og sundere og bedre for dyr og miljø.
Hvis ikke det var fordi plantemælk og planteyoghurt var dyrere end det alm. ville jeg også anbefale jer at skifte det ud, men så længe I er så fattige så vil jeg foreslå jer at beholde den almindelige mælk, ost osv.