Det lyder jo ikke godt - hverken økonomi eller depression eller vægten!
Du skriver at det skal være nemt, hurtigt og ekstremt billigt.
Hvorfor det?
Ja jeg forstår godt det med ekstremt billigt men nemt og hurtigt???
Jeg har været hvor du er nu og er der en lille smule endnu!!! Det er bare IKKE RART. Det forstår jeg fuldt ud.
DU SKAL UD AF DEN SENG! NU! Tro mig - din depression forsvinder ikke, hvis du ikke selv gør noget. Din økonomi bliver ikke bedre af at du ligger i din seng! Og slet ikke din vægt! FØJ hvor er jeg dog ikke sød lige nu.......
Men dette er faktisk et kærligt spark til dig - gør noget.....
Det hjalp mig - da der var én som skrev det samme til mig. Jeg begyndte at tænke på mig selv - på at gøre noget godt for mig selv.
Jeg startede med at stå ud af sengen - vaske sengetøjet, lufte ud - rede sengen. Og så gik jeg først i seng igen til natten.Tro mig, det var hårdt men godt.
Og så slukkede jeg for mit tv, som kørte 24-7, det var jeg nærmest afhængig af. Derefter brugte jeg dagen på at kigge på min økonomi, der er altid noget som man kan undvære - vær hård.
Så kiggede jeg på hjemmesider fra forskellige forretninger - mange af dem har gode sider med opskrifter med billige madvarer.
Så lavede jeg madplaner ud fra det. Og jeg fulgte dem.
MEN det vigtigste - gør noget godt for dig selv hver dag. Gå en tur - nyd vejret uanset om det er sol eller regner. nyd en fugl der sidder og synger, nyd en kat eller hund på din vej, som render og leger. Nyd de gratis ting og se det skønne i det. Vær positiv.
Vær glad for dig selv - så kommer det hele - ganske langsomt, MEN det kommer. Både humør, vægttab og bedre økonomi. Det hjalp mig..............
Knus fra chaanla
#2 af chaanla (slettet)
Jeg skal desværre på den igen :( Efter at have tabt 20 kg med alli og tælning, skete der nogle ting i mit liv, der gjorde at jeg ikke havde overskud til det. Nu har jeg så taget næsten 40 kg på igen og jeg vil ikke mere! Jeg er blevet nægtet en operation, selvom jeg har PCOS og er på vej til sukkersyge, så jeg må gøre det selv. BUM!
Det er så "bare" 70 kg jeg skal tabe ved egen hjælp :(
Problemet er, at vi hjemme hos os desværre er ret fattige. Jeg får lige knap mindstelønnen og min kæreste er på SU. Det vil sige, at vi har omkring 50,- pr. dag til mad OG husholdning. Der skal jo købes shampoo, lokumspapir og kaffe, så reelt set har vi måske 25-30,- til mad pr. dag.
MEN HVORDAN gør man dét?? Pt lever vi mest af pasta, toastbrød med leverpostej og lagsagne til 10,-.
Det er jo lidt svært at tabe sig på dét! Ingen af os kan fordrage suppe, selvom det ville være perfekt at spise:(
Jeg kommer nok til pt at spise alt for meget, da ovennævnte jo ikke mætter særligt meget, selvom vi bruget grovtoast.
Jeg er sygemelt fra mit job grundet depression og selvomman skulle tro, at jeg har rigeligt med tid til at motionere, kan jeg ikke overskue det pga depressionen. Jeg bruger hele min dag i sengen, selvom jeg gerne VIL UD og lave noget.
Nå, men for at komme tilbage til sagen: Er der nogen, der har en idé til hvd vi kan spise, der er nemt, hurtigt og ekstremt billigt?