Tab vægt med grapefrugt og undgå hvide grøntsager

Du læser en tråd i debat > kost

re: Tab vægt med grapefrugt og undgå hvide grøntsager
Det er rigtig nok at Anthocyanin og andre plantefarvestoffer er Fytokemikalier. Men det er måske en smule forenklet ;-)

Fyto betyder plante, så oversat er det plantekemikalier.

Det vil sige at der ligger nogle af B-vitaminerne under betegnelsen og som du selv nævner. Anthocyaniner.
Jeg kan anbefale Jerk Langers hjemmeside, han giver en let forståelig tilgang til de forskellige begreber som Antioxidanter, fytokemikaler osv.
12 år13. september 2012 kl. 10:37
re: re: Tab vægt med grapefrugt og undgå hvide grøntsager
Grapefrugt indgik ofte i 70 ernes kure. Kvinderne åd grapfrugt før alle måltider.Det var en af mine ynglingsspiser som gravid..
12 år13. september 2012 kl. 17:57
Hellelang

Min viden har jeg fra en af mine fagbøger, kan ikke skrive hele bogen af, og det var heller ikke meningen, det var for at forstå essensen af hvad fytokemikalier er og det ikke er noget nyt vidunderligt der kun findes i grape.

Og det denne tråd handler om, er om man tror "kuren" virker eller ej ikke om hvad du synes er en kort eller lang forklaring. Og det jeg giver udtryk for, er at JEG ikke tror på kuren virker, grundet grabefrugtens fytokemikalier - og det er ligesom det der er essensen i kuren.

Så evt. kan du læse det link trådstarteren henviser til og bidrage med det tråden handler om.

12 år13. september 2012 kl. 23:57
Nu er hverken dine eller mine fagbøger tilgængelige for alle, derfor gav jeg information om hvor man hurtigt kunne finde redelig information om begrebet, da der, som jeg er sikker på du ved, findes meget uredelig information og pseudovidenskab på området.

Jeg beklager da hvis du syntes jeg vader dig over tæerne, men det var udelukkende en hjælp.
12 år14. september 2012 kl. 07:57
Hellelang

Ja det synes jeg du gør. Jeg synes også du rammer ved siden af i dit indlæg, det er ikke essensen at gå i dybden med antocyanin, lykopen, karotenoider, sulflorafan, sulfider, flavonoider osv

Hvis du gerne ville hjælpe, var det så ikke en ide at skrive noget med, at dem der gerne vil lære mere om eller har interesse for fytokemikamikalier, kan gå til den og den hjemmeside ? Istedet for at rette kritikken mod mit indlæg om det er for kort en forklaring vedr. fytokemikalier, for i bund og grund er det fuldstændig lige meget fordi tråden handler om "Tab vægt med grapefrugt og undgå hvide grønsager".

Alle mine fagbøger bygger på videnskabelige forsøg/ undersøgelser og man kan altså låne masser af fagbøger på biblioteket til dem der har interesse for det, ganske gratis endda - således tilgængelige for alle.
12 år14. september 2012 kl. 10:04
det er samme effekt med te eller vand, gulerødder eller suppe inden hvert måltid.
man fylder maven op og bliver derfor mæt før når man spiser måltidet.
12 år14. september 2012 kl. 11:13
enig biologi c.....
12 år14. september 2012 kl. 13:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });