Sund og nem morgenmad.

Du læser en tråd i debat > kost

re: Sund og nem morgenmad.
Problemet er jeg efter længere varende sygdom hvor jeg ikke kunne mærke sult, før jeg simpelthen gik kold pga manglende føde, og når jeg så spiste blev jeg rigtig dårlig.

Det har så gjort at mit sultcenter er blevet lidt skørt, for ja jeg mærker ikke sulten, og glemmer derfor at spise, og først når kroppen så virkelig at i skrig efter føde begynder jeg at mærke det.

Så kan godt spise morgenmad, jeg skal bare have min krop vænnet sig til at det igen skal være en naturlig del af dagen.
12 år24. maj 2012 kl. 15:50
Min ynglings sunde morgenmad er:

cheasy yoghurt med vanilie smag
20-30 g. havregryn
friske jordbær og blåbær :)

Hvis jeg har får travlt (læs: ikke prioritere at sætte mig ned)
Så er jeg også tilhænger af en nupo shake

12 år24. maj 2012 kl. 18:47
Problemet er at jeg for nogle år tilbage blev syg hvilket resulterede i at mit sultcenter simpelthen blev helt forskruet. Jeg mærkede ikke sult før jeg var i stærk behov for mad, og når jeg så såiste blev jeg dårlig. Nu er jeg jo så bare kommet ind i den utrolig dårlige vane med at jeg glemmer at spise mad, fordi jeg ikke mærker sulten, og når vi så når aftenen ja så har min krop jo et kæmpe behov, og så får jeg spist alt for meget.

Så jeg kan godt spise morgendag den dag idag, men jeg skal have det kørt ind igen, så min krop vender sig til at den skal have det.
12 år26. maj 2012 kl. 10:38
Hov havde ikke lige set mit gamle svar var kommet med, og bare lå på side 2 :P
12 år26. maj 2012 kl. 10:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });