Sund og nem morgenmad.

Du læser en tråd i debat > kost

Sund og nem morgenmad.
Ja jeg har kastet mig ud i at der skal nogle kilo af kroppen.

Nu er en af mine laster at jeg er rigtig dårlig til at spise mad i løbet af dagen, og så går det jo så galt når vi når aftenen.

Så nu skal jeg igang med at spise løbene. Første hurdle er så morgenmaden.

Har I ikke nogle gode forslag til en nem men også sund morgenmad ??? :)

På forhånd tak :)
12 år23. maj 2012 kl. 16:42
re: Sund og nem morgenmad.
Det skal være nemt og samtidigt lækkert det man spiser. Tror nøgleordet for dig kan være: store portioner... Med det mener jeg at når du skære grønsager og frugt ud så det er klart til at indtages så lav til flere dage af gangen - det kan sagtens holde sig i køleskabet nogle dage. Når du laver pandekager, omeletter og lign. Så lav store portioner og frys ned.
Du er velkommen til at hente inspiration til mad i min dagbog:)
Held og lykke med projektet og gør brug af dette site og de fejlige mennesker herinde! - det kan være en super hjælp:)
12 år23. maj 2012 kl. 17:29
Der skulle selvfølgelig stå dejlige:D
12 år23. maj 2012 kl. 17:31
Havregryn med mælk (evt som havregrød), grovbolle med magert pålæg, rugbrød med pålæg, yoghurt eller skyr med müsli.
Knap så nemt: Bananpandekager, æg (blødkogt, hårdkogt, scramble osv), frugtgrød..
Det meste er godt med lidt frisk frugt til..

Kommer jo meget an på dine præferencer og hvad du gerne vil have ud af måltidet :)
12 år23. maj 2012 kl. 17:38
Jamen det jeg gerne vil have ud af måltidet er at det skal være sundt og nærende, uden alt for mange kalorier og ja så gerne nemt når nu jeg skal til at vænne mig til at spise det. For det er efterhånden flere ord tilbage jeg kan sige jeg har haft en fast rutine over længere tid med indtagelse at morgenmad.

Som regel begynder sulten først så småt at melde sig sidst på eftermiddagen, det samme gør trætheden jo så også bare.
12 år23. maj 2012 kl. 20:00
Du kan evt. starte med bare at spise et stykke frugt om morgenen, for at komme ind i rutinen, så kan du altid finde på noget mere 'kreativt' bagefter..
Det er forresten ikke sikkert, at du har brug for at spise om morgenen. Nogen har det bare bedre med at spise lidt senere. Vil nok ikke råde dig til at vente helt til eftermiddag, men evt. en formiddagssnack ville jeg ikke kunne se problemet i.
12 år23. maj 2012 kl. 20:14
Jeg er fan af en Nupo shake om morgenen. Endten dem man selv blander eller de færdig lavede. Kalorie tallet er lavt og da jeg en overgang ikke kunne få mig selv til at indtage en masse om morgenen var dette en super løsning for mig.

Mellem 100 og 200 kcal og så er jeg mæt.. :)

Ved godt der er mange der er modstandere af produktet.. men det er en god og nærende løsning for dem der har svært ved kosten.
12 år24. maj 2012 kl. 09:20
Jeg spiser altid ymer med fiberdrys elelr hjemmelavet müsli om morgenen. Nogle gange med 0,1% A38 hvis jeg gerne vil spare på kalorierne. 200g ymer med 25g müsli er et typisk måltid.

Jeg rister müsli i ovnen ved 170 grader i 20-30 minutter (husk at røre tit) jeg bruger 200g 5-kornsflager (som flerkorns "havregryn") 100g acaciehonning, 150-200g mandler og hasselnødder. 50g solsikkekerner, 50g kokosmel og 50g græskarkerner. honningen skal masseres godt ind i blandingen inden den sættes i ovnen.
Mener at en portion med 0,1% A38 og 25g müsli giver 200kcal.
12 år24. maj 2012 kl. 10:21
Er problemet bare at du ikke er vant til at spise morgenmad, eller at du ikke kan få det ned om morgenen?
12 år24. maj 2012 kl. 10:52
Jeg spiser tit 100g græsk yoghurt 0,1% med 20-30g havregryn, ca 50g æble og 10g mandler. Det mætter mig godt indtil formiddagen hvor jeg så spiser min formiddagssnack, ofte en banan eller andet frugt
12 år24. maj 2012 kl. 11:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });