Blomkålsris

Du læser en tråd i debat > kost

re: Blomkålsris
Update: Jeg har nu prøvet at erstatte ris med blomkål. Jeg lavede en karrygryde af ugen der gik grøntsager og lidt oksekød i tern som jeg normalt ville spise med ris, men i stedet blev det blomkål tilberedt som foreslået herinde: Og MUMS det smagte bare rigtigt godt, og jeg blev så mæt på trods af at kalorie indtaget for aftensmaden faktisk var det laveste hele ugen.

Dog var min kæreste ikke udpræget tilfreds med "risret uden ris", men da han generelt ikke er så glad for andre grøntsager end almindelig kedelig salat tager jeg det ikke så tungt... Kan jo altid bare lave en alm. portion ris til ham, men det er helt sikkert ikke sidste gang jeg bruger blomkål i stedet for ris!
12 år20. april 2012 kl. 01:47
Nu har jeg ikke selv prøvet endnu (men er foreslået, så der går nok ikke længe!), men hvis det nogenlunde ligner ris, kan man jo prøve at blande en smule af det op med risen, så det ikke KUN bliver blomkål.. Hvis der er problemer med 'smagen' ;)
12 år20. april 2012 kl. 09:18
Dét var en god idé!
Det er måske vejen frem for at få kæresterne til også at ville spise lidt af alt det gode :-)
12 år20. april 2012 kl. 12:38
Så har jeg prøvet, slet ikke dårligt, og tror faktisk, at med en god sovs ville det ikke gøre nogen forskel :)
Prøver at lokke min mor til at lave det til en gang min søster er hjemme, og der er bearnaisesovs ;)

Rev dem dog i en rive-ting og det meste blev noget smulder, kunne ikke lige huske hvordan det blev gjort her.. Næste gang tror jeg det bliver på rivejern!
12 år2. august 2012 kl. 08:48
Jeg plejer at køre dem igennem rivejernet på foodprocessoren. Det er en fantastisk erstatning for ris!

Har i prøvet at lave blomkålspizza hvor blomkålen gør det ud for dejen? Selvfølgelig er det ikke helt det samme (ligesom med risene), men jeg synes det er virkelig lækkert!
12 år2. august 2012 kl. 09:04
Perfekt
Er ris-afhængig... Virkelig god erstatning.. Tak for tippet!
12 år2. august 2012 kl. 12:54
pizza? hvordan det?
12 år6. august 2012 kl. 10:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });