Blomkålsris

Du læser en tråd i debat > kost

Blomkålsris
Har idag prøvet noget jeg troede skulle være løgn. Havde fået afvide at kogt revet blomkål skulle gøre det ud for ris. Så jeg prøvede det med engang gullash, og skal da lige love for at jeg blev overrasket, kunne faktisk ikke smage forskel på om det var ris eller blomkål. Og så er der jo i den grad noget færre kcal. i blomkål end ris f.eks.

Syntes lige jeg ville dele denne ting med jer :-)
12 år14. april 2012 kl. 19:17
re: Blomkålsris
Det lyder interessant.
Er det lige meget om blomkålen rives før eller efter den er kogt?
12 år14. april 2012 kl. 20:31
Det ved jeg faktisk ikke, men vil tro det er nemmest at gøre det inden det bliver kogt, det gjore jeg ihvertfald.

Rev det på den grove side på rivejernet.
Og så betemmer man selvfølgelig selv hvordan man vil have dem kogt men jeg gav dem 2 min. :-)
12 år14. april 2012 kl. 21:25
Det skal da helt klart afprøves.
Som du skriver, så er der jo noget stor forskel på kalorieindholdet :-)
12 år15. april 2012 kl. 12:03
alt kål er godt...ris, pasta er jo kalorierige og stivelsesrige og til et større vægttab ikke noget der kan indgå i normalkosten.....
12 år15. april 2012 kl. 12:32
tak for tippet, det skal helt klart afprøves
12 år15. april 2012 kl. 12:57
Man kan også koge kålen og så presse den gennem en sigte mens den er varm, men den bliver selvfølgelig lidt mere fint smuldret end på den anden måde.
12 år15. april 2012 kl. 18:21
Nøøøj så blev det afprøvet. I looooove it... Vi skulle have mørbradgryde og så snart saucen kom ovenpå kunne jeg overhovedet ikke smage forskel på om det var ris eller blomkål. Det vil jeg helt klar gøre fremover. Jeg spiste ovenikøbet flere gram end jeg normalt ville have gjort hvis det var ris, stort plus med de til færre kalorier og så fik jeg samtidig med dækket mit grønsagsindtag...Smart smart smart og såååå lækkert.
Kan varmt anbefales....
12 år15. april 2012 kl. 21:11
Jeg lavede en lækker vegansk karryret til aftensmad med blomkåls-ris. Også her var det et hit og de har uden tvivl erstattet de almindelige ris.
Og jeg kan endda ikke lide blomkål ;)
12 år15. april 2012 kl. 23:35
Ej hvor lyder det bare spændende... Det vil jeg helt sikkert prøv snart, prøver nemlig så vidt muligt at lade grøntsager erstatte de fleste kulhydrater til mit aftensmåltid da jeg virkelig kan se at det er der hvor balancen tipper for mig...

Kigger lige min kostplan igennem for næste uge og ser om jeg ikke kan få det sneget ind der :)
12 år16. april 2012 kl. 22:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });