Det var godt nok ikke meget - uanset højde og drøjde.
Så langt nede har jeg SLET været men har dog i en længere årrække været vægtfikseret på den forkerte måde og også spist relativt for lidt (men igen: slet ikke nede i din størrelsesorden).
Da jeg omsider blev overbevist om at jeg ikke spiste optimalt, øgede jeg mit indtag og tog 3-4kg på over et par måneder. Og over de næste måneder forsvandt de næsten igen helt af sig selv på mit nye højere indtag. Jeg havde dog et squatprojekt i gang efter en knæskade så har fået synligt mere bøf på lårene og formoder den lille vægtøgning kommer derfra. De samlede træningsvolumen var den samme - blot lidt anderledes prioriteret.
Om jeg har været heldig, aner jeg ikke men guffer gladelig i omegnen af 500kcal mere om dagen end før. Nu 8 mdr. efter, er vægten faktisk en smule under startniveau og spiser stadigvæk mere end før.
Du træner meget i forvejen så det er nok begrænset hvad du kan gøre der - kører du en spinningtime nu, kunne du stase på dobbelttimer i stedet. Omvendt så trækker det måske bare processen ud, da kroppen blot får et højere forbrug mere end at vænne sig til en nyt ligevægtsindtag. Har dog ikke indsigt nok til at gennemskue præcist hvordan kroppen vil reagere.
Umiddelbart tror jeg at den store indsats skal lægges i det mentale, altså ikke at panikke over at vægten stiger for det kan du desværre næppe undgå. Se vægtstigningen som en investering og hav tålmodighed.
#2 af gtfh (slettet)
Jeg sidder i den situation jeg i en længere årrække, ikke har spist særligt meget.
dette betyder nu, mit ligevægtsindtag ligger på rundt regnet en 800-1000 kcal om dagen, på trods af, jeg styrketræner 6 gange om ugen, og derudover spinner 2-3 gange.
men hvordan ændre man dette? Jeg er (nogenlunde) afklaret med, jeg i et forsøg på at spise mere højest sandsynligt vil tage på. men hvordan ebgrænser man dette? nogen der har erfaringer med, hvordan dette skal gribes an?
på forhånd tak.
Hanna