Kalorier i julemiddag mm?

Du læser en tråd i debat > kost

re: RE: Kalorier i julemiddag mm?
Jeg plejer at gætte mig frem til indholdet, også til hverdag :)
Du kan prøve at kigge lidt på vægten af tingene inden (hvis du har muligheden), ellers bare bruge div. standarter.. Ellers, hvis du ved hvad f.eks. hele anden vejer, kan du prøve at regne ud hvor meget af det hele du tog.. Det bliver ikke præcist, men bedre end ingenting :)
12 år21. december 2011 kl. 10:35
re: Kalorier i julemiddag mm?
Så engang et opslag der sammenlignede madtyper, uden at vide det med sikkerhed mener jeg to skiver flæskesteg m. brun sauce og hvide kartofler svarede til en pose slik eller lignende..

Hvis du sørger for at skære fedt fra, ikke spise skind på anden og primært lyse kartofler går det nok. Du kan jo evt spise lidt råkost inden julemaden så pladsen er mindre :-) En rødkåls salat med appelsin er også lækker som en lille side-dish :-)
12 år21. december 2011 kl. 11:01
Hmm jeg har det sådan lidt altså, enten så gå all-in den ene dag på året og spis hvad du vil uden at tænke over det.
Men hvis det betyder så meget for dig at vide at du er på den sikre side også denne dag så skær svær og fedt af kødet og tag ca to skiver flæskesteg, det er jo helt magert kød når fedtet og sværen er væk, tag dertil 2-3 alm. kartofler og dertil salat, rødkål, syltede agurker og grønsager. Spar sovsen væk som er den største synder ved julebordet. Med sådan en portion er du ret sikker på ikke at nå over 5-600kcal.

Min julemiddag i år bestod af 100g magert svinekød fra flæskestegen, 100g kalkunschnitzel, to hvide kartofler, rosenkål, zuccini, salat og hvidkål. Til dessert en skål frugtsalat og 4 tørrede abrikoser. Som guf 2 spsk citronfromage.
Hele middagen inkl dessert og guf holdt sig nede på 600kcal... Så det kan da sagtens lade sig gøre.

Bare fordi det er jul behøver man jo ikke at holde et rent ædeflip. En julemiddag på 2000kcal som iform regner med, er jo ikke en middag, men et orgie. Det er sgu da lidt sygeligt. Kan ikke se at det bør være sådan. Nok skal man kunne nyde maden denne særlige dag hvis man ønsker det, men ingen normale mennesker, der ikke har en større eller mindre grad af spiseforstyrret adfærd vil konsumere 2000kcal til et måltid..
12 år26. december 2011 kl. 12:31
Der har stået om det i BT her inden for de seneste dage...
12 år28. december 2011 kl. 16:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });