#12 af karina lykke (slettet)
Hvad har i altid i køleskabet???
Du læser en tråd i debat > kostkarina lykke (slettet)
re: Hvad har i altid i køleskabet???
Nu er jeg ikke så sukker forskrækket. Og sukker eller ej så er der kun 40 kcal. i 100 gram cheasy vanilje.
Det har jeg altid. Og rugfras som jeg spiser til morgenmad og når jeg bliver lækkersulten :-)
Det har jeg altid. Og rugfras som jeg spiser til morgenmad og når jeg bliver lækkersulten :-)
13 år9. oktober 2011 kl. 12:30
calcit
sukker forskrækket det er en kendsgerninge at sukker vil have mere bare så man er bevidst om det......
13 år9. oktober 2011 kl. 12:31
QueenD (slettet)
Ja det er lige præcis det. Jeg er super bange for at hvis jeg først starter, så får jeg ikke sagt stop igen.
13 år9. oktober 2011 kl. 12:54
krysser (slettet)
Studser lidt over, at den generelle opfattelse er at cheasy yoghurt indeholder rigtigt meget sukker.... Den undeholder 4,5 g sukkerarter per 100 gram. I vanille yoghurten kommer sukkerarten fra vanillen og i frugtyoghurten kommer den fra frugt. Da kvinder gerne må få 50 gram sukker om dagen, så kan jeg ikke se det store problem ved at spise 200 gram yoghurt, hvis man har lyst til det.
Jeg er uddannet PB i ernæring og sundhed, og når jeg har kostvejledning, så kan jeg sagtens anbefale det. At tabe sig handler jo ikke om at sige nej til alting, det handler om at finde en sund livsstil, man kan blive ved med at have for altid. Og skal man have den for altid, skal der altså være plads til lidt af hvert.
Bare lige en reflektion :o)
Selv har jeg næsten altid pesto og gulerødder i køleskabet.
Held og lykke.
Jeg er uddannet PB i ernæring og sundhed, og når jeg har kostvejledning, så kan jeg sagtens anbefale det. At tabe sig handler jo ikke om at sige nej til alting, det handler om at finde en sund livsstil, man kan blive ved med at have for altid. Og skal man have den for altid, skal der altså være plads til lidt af hvert.
Bare lige en reflektion :o)
Selv har jeg næsten altid pesto og gulerødder i køleskabet.
Held og lykke.
13 år9. oktober 2011 kl. 13:29
Need2befit (slettet)
øhm... cheasy er faktisk den eneste yoghurt, som ikke har tilsat sukker i, det sukker der er derinde er naturlig frugtsukker... O.o
13 år9. oktober 2011 kl. 13:47
karina lykke (slettet)
Ja, men vi er jo forskellige. Jeg er ikke sukker forskrækket som jeg kalder der. For mig handler det om psyke, jeg kan sige til mig selv at jeg ikke har brug for mere, jeg oplever aldrig sukkertrang. Jeg oplever trang og lyst til mad, men også her er det psykisk.
Jeg har kontrollen og når jeg mister den, hvad jeg selvfølgelig gør nogle gange, er det ikke en fysisk trang til mad jeg kæmper med, men en psykisk.
Jeg er ikke bange for sukker i min mad, og jeg bruger langt hellere sukker end kunstige sødemidler på mine havregryn eller i min mad.
Og ja, jeg ved godt der er kunstige sødemidler i cheasy yoghurt, men det er godt nok ikke meget.
Jeg har kontrollen og når jeg mister den, hvad jeg selvfølgelig gør nogle gange, er det ikke en fysisk trang til mad jeg kæmper med, men en psykisk.
Jeg er ikke bange for sukker i min mad, og jeg bruger langt hellere sukker end kunstige sødemidler på mine havregryn eller i min mad.
Og ja, jeg ved godt der er kunstige sødemidler i cheasy yoghurt, men det er godt nok ikke meget.
13 år9. oktober 2011 kl. 13:54
Need2befit (slettet)
jeg er selv meget sukkerforskrækket og har ikke spist "sukker" siden januar.
- men hvis I kigger på indholdet af " sukkearter" så er det også i ting med kulhydrater, fx. rugbrød... og her tænker jeg så, at det må være naturlige, for i nogle rudbrød er der også TILSAT sukker, og det er dem jeg ikke kan li'.
- men hvis I kigger på indholdet af " sukkearter" så er det også i ting med kulhydrater, fx. rugbrød... og her tænker jeg så, at det må være naturlige, for i nogle rudbrød er der også TILSAT sukker, og det er dem jeg ikke kan li'.
13 år9. oktober 2011 kl. 14:00
Wolfgirl (slettet)
Til alles info så er al Cheasy-yoghurt SUKKERFRI yoghurt siden 2004... Der er ingen grund til at sky cheasy yoghurt, det er et mirakelprodukt som jeg til enhver tid vil anbefale og rose til skyerne og som har hjulpet mig MEGET i mit vægttab :-)
Ting jeg altid har i køleskabet:
1. Ja som I kan regne ud, Cheasy yoghurt, gerne den med fibre eller den med vanilje
2. Cheasys hytteost
3. Sukkerfri syltetøj
4. Skummetmælk
5. Fromage frais (kan bruges til SÅ meget)
6. Magert pålæg som skinke, hamburgerryg, kalkunpålæg
7. Frugt og grønt efter hvad der er på tilbud
8. Light sodavand
9. Æg
10. Den leende ko light
Fryseren:
1. Frosne blåbær
2. Frostgrønsager
3. Frost-kartoffelbåde eller skiver
Skabet:
1. Groft knækbrød
2. Rugbrød
3. Tun i vand
4. Pastaskruer
5. Mørk chokolade, 86%
Ting jeg altid har i køleskabet:
1. Ja som I kan regne ud, Cheasy yoghurt, gerne den med fibre eller den med vanilje
2. Cheasys hytteost
3. Sukkerfri syltetøj
4. Skummetmælk
5. Fromage frais (kan bruges til SÅ meget)
6. Magert pålæg som skinke, hamburgerryg, kalkunpålæg
7. Frugt og grønt efter hvad der er på tilbud
8. Light sodavand
9. Æg
10. Den leende ko light
Fryseren:
1. Frosne blåbær
2. Frostgrønsager
3. Frost-kartoffelbåde eller skiver
Skabet:
1. Groft knækbrød
2. Rugbrød
3. Tun i vand
4. Pastaskruer
5. Mørk chokolade, 86%
13 år9. oktober 2011 kl. 14:27
biologi c
sæsonens grønsager.
lige nu er det fx. græskar, med kun 18 kcal pr 100gram.
spises som fx. suppe, bagt i ovn. tærte.
lige nu er det fx. græskar, med kun 18 kcal pr 100gram.
spises som fx. suppe, bagt i ovn. tærte.
13 år9. oktober 2011 kl. 14:36
Cheasy... Slettet af listen igen.
Jeg tror også at jeg er kommert ud over min sukker afhængighed. Det nærmer sig 3 uger uden... Er man så færdig med det pjat??? Trangen til sukker er meget sjælden og kun kortvarig. Så jeg overlever nok uden sød yoghurt :-)