#12 af Pupetta (slettet)
Hvordan taber jeg mig uden det koster en formue...?
Du læser en tråd i debat > kostPupetta (slettet)
re: Hvordan taber jeg mig uden det koster en formue...?
Hoej protein og ok billig:
Kylling & kalkun
Lam & low fat svinekoed
Fisk (som ikke har panering :P)- tun, laks isaer
Skaldyr
Aeg
Hytteost
Lowfat yoghurt
Boenner alle typer incl. soyaboenner
Tofu
Noedder (men ikke for mange naar skal tabe sig)
Undskyld men mangler ae, oe, aa her :)
her er en god liste paa engelsk
(et forældet link er blevet fjernet)
Kylling & kalkun
Lam & low fat svinekoed
Fisk (som ikke har panering :P)- tun, laks isaer
Skaldyr
Aeg
Hytteost
Lowfat yoghurt
Boenner alle typer incl. soyaboenner
Tofu
Noedder (men ikke for mange naar skal tabe sig)
Undskyld men mangler ae, oe, aa her :)
her er en god liste paa engelsk
(et forældet link er blevet fjernet)
13 år10. september 2011 kl. 08:57
Sommer07 (slettet)
Som andre har sagt er det meget billigere at spise efter årstiderne (derudover bliver man også mere miljørigtig, da frugt of grønt ikke skal n så langt). Hvis man mangler inspiration til havd man så gør med sådan et kålhoved (det gjorde jeg) kan jeg anbefale denne her side: saesonforgodsmag.dk
Der kan man både se hvilke grøntsager of frugter der lige nu er i sæson samt finde opskrifter alt efter hvilken grøntsag man nu står med. Har selv hygget mig med rødkålssalat med spelt og æbler de sidste par dage, som jeg dog har spicet op med små stykker blåskimmelost.
Der kan man både se hvilke grøntsager of frugter der lige nu er i sæson samt finde opskrifter alt efter hvilken grøntsag man nu står med. Har selv hygget mig med rødkålssalat med spelt og æbler de sidste par dage, som jeg dog har spicet op med små stykker blåskimmelost.
13 år10. september 2011 kl. 12:21
Pupetta (slettet)
Jeg elsker saesonforgodsmag!!! groenkaalssalaten er super god!
13 år12. september 2011 kl. 13:32
solakka
synes alt jeg kan komme i tanker om er nævnt her i tråden!
Dog vil jeg lige pointere at bønner kan bruges på mange måder! Ligeså linser og kikærter!
Man kan lave "frikadellefars" uden kød - brug blot kogte bønner, linser eller kikærter.
Jeg synes dog de bliver lille bitte smule kedelige, så jeg bruger opskriften til italienska KÔTTBULLAR (meatballs) jeg fik af en gammel italiensk gourmet kok 1975 i New York... kommer stegt løg og hvidløg i farsen..og krydderier som oreganon etc. MUMS!
Rodfrugter har jo sæson nu - og det er billige råvarer som snildt kan trylles til de lækreste slankeretter!
Sól
Dog vil jeg lige pointere at bønner kan bruges på mange måder! Ligeså linser og kikærter!
Man kan lave "frikadellefars" uden kød - brug blot kogte bønner, linser eller kikærter.
Jeg synes dog de bliver lille bitte smule kedelige, så jeg bruger opskriften til italienska KÔTTBULLAR (meatballs) jeg fik af en gammel italiensk gourmet kok 1975 i New York... kommer stegt løg og hvidløg i farsen..og krydderier som oreganon etc. MUMS!
Rodfrugter har jo sæson nu - og det er billige råvarer som snildt kan trylles til de lækreste slankeretter!
Sól
13 år19. september 2011 kl. 10:08
Såre simpelt: Jeg begyndte at spise mindre!
Igennem længere tid havde jeg opbygget en ekstrem dårlig vane med at sætte store mængder til livs når jeg kom hjem fra arbejde om natten. Kunne sagtens høvle 1000 kcal indenbords (fandt jeg ud af da jeg meldte mig til)
Startede egentlig med vedligehold, da jeg fik en sygeperiode hvor jeg hverken kunne arbejde eller motionere, men allerede der raslede kiloene af, - og så gik der sport i det :-) Har dog aldrig opereret med et drastisk kalorieunderskud. Hvis ikke jeg fik/får 1400-1500 kcal om dagen (+ det jeg motionerede væk) kunne jeg slet ikke fungere.
Jeg var inde og kigge på din dagbog, og ifølge den burde din vægt også gå drastisk nedad, så et eller andet er galt! Enten ryger der noget ekstra indenbords som du glemmer at taste ind, eller også er din motion sat for højt. Hvad er dit "basis"aktivitetsniveau sat til?