Det burde jo være enkelt nok... Når man spiser mindre, køber man mindre = koster mindre..!!
Men sådan hænger det jo ikke sammen, da der er en overflod af madvarer som markedsfører sig på at være de helt rigtige, ja faktisk helt uundværlige hvis man vil tabe sig.
Da jeg startede på kalorietælleriet i starten af juni, besluttede jeg også, at det skulle gøres med "alm." mad. I min husholdning findes ingen skyr, proteinbarer, proteinshakes, kunstige sødestoffer o. lign., og alligevel er jeg gået fra +60 til 52 siden 1. juni. Ja faktisk var det ret hurtigt jeg nåede derned hvor jeg er nu, - nu skal vægten bare holdes på 52-53 kg.
Æg er rigtig billige for mig, jeg "producerer''' dem nemlig selv :-)
Ellers køber jeg ind i discountbutikker, - og/eller køber et lager når der er noget på tilbud. Discountbutikkerne har indtil flere varianter af "naturligt" fedtfattigt pålæg (hamburgerryg, kalkun/kyllingbryst), og den discountleverpostej man kan få under forskellige navne har kun 14% fedt i modsætning til mærkevarerne der er oppe i 25-30% fedtindhold!. Havregryn kan fås til 8 kr pakken, og igen, hvis det er på tilbud, så køber jeg en ekstra pakke.
Med frugt og grønt kan man også altid finde nogle gode tilbud. Et hvidkål kan pt. fås til omkring en 10'er, og der er utallige anvendelsesmuligheder + det kan holde sig ret længe.
Det behøver IKKE koste en formue at tabe sig... Det dyreste på budgettet er nyt tøj :-0.... Hvis man altså ikke har skabet fuldt af beklædningsgenstande som nu passer igen :-)
#2 af bikealot (slettet)
Jeg synes f.eks et spejlæg er billigt, og det smager godt. samt er rig på proteiner :-D