Frokosttråden
Du læser en tråd i debat > kostAblanu
re: Frokosttråden
Jeg kan jo starte :)
Hjemmelavet lasagne (146g), salat (33g) og gulerod (114g).
Lasagnen blev tastet ind efter standart herinde, så er ikke helt sikker på, hvor rigtigt det er, men i alt 194 kcal :)
Hjemmelavet lasagne (146g), salat (33g) og gulerod (114g).
Lasagnen blev tastet ind efter standart herinde, så er ikke helt sikker på, hvor rigtigt det er, men i alt 194 kcal :)
13 år17. august 2011 kl. 12:03
M25
Jeg har i dag spist ca. 200 g. gulerod og et stykke fuldkornsrugbrød med en halv avocado. Det giver ca. 284 kalorier.
13 år17. august 2011 kl. 12:06
calcit
en skive fuldkornsrugbrød.
Kogte bønner, tomater og hvidkål + et æg
Kogte bønner, tomater og hvidkål + et æg
13 år17. august 2011 kl. 14:54
bruger slettet
Tortilla med fyld af kylling, hot tacosauce og grønsager. Dertil en håndfuld cherrytomater.
13 år17. august 2011 kl. 20:00
LML (slettet)
Jeg fik wokmix med 180 g oksekød - 360 kalorier..
Jeg måtte næsten proppe det sidste ned i halsen :D
Jeg måtte næsten proppe det sidste ned i halsen :D
13 år18. august 2011 kl. 00:35
katzen (slettet)
God ide med denne tråd :)
Igår fik jeg:
1 rugbolle (levebrød) m 30 g røget laks og lidt dild dressing, hertil 140 g tomat og 95 g agurk --> 311 kcal
Idag skal jeg have:
600 g grønsagssuppe (jeg selv har lavet)
hertil 1 madbolle bagt med groft mel, samt stegte løg og bacon i (lyder som en mærkelig bolleopskrift, men de er gode som tilbehør til suppe f.eks. :D)
--> 293 kcal
Opskrifter kan fås hvis ønskes :) Man kan sende opskrifter til hinanden herinde har jeg opdaget, hvis det virker :)
Igår fik jeg:
1 rugbolle (levebrød) m 30 g røget laks og lidt dild dressing, hertil 140 g tomat og 95 g agurk --> 311 kcal
Idag skal jeg have:
600 g grønsagssuppe (jeg selv har lavet)
hertil 1 madbolle bagt med groft mel, samt stegte løg og bacon i (lyder som en mærkelig bolleopskrift, men de er gode som tilbehør til suppe f.eks. :D)
--> 293 kcal
Opskrifter kan fås hvis ønskes :) Man kan sende opskrifter til hinanden herinde har jeg opdaget, hvis det virker :)
13 år18. august 2011 kl. 11:47
silvercocker
Jeg har lige spist 140 g iceberg salat, 118 g agurk, 60 g radiser, 40 g babymajs, og en hjemmelavet dressing jeg indtastede som 'tørret tomat 20 g, 5 g sennep og 15 g olie-/eddikedressing, i stedet for at bøvle med de helt små målinger. Dertil vand at drikke. 225 kcal har Madital udregnet det til.
13 år18. august 2011 kl. 12:00
Fluffy82
Igår: 2 skiver rugbrød m 1 æg og 2 hjemmelavede falafler (461 kcal) - noget af en tør oplevelse....
så ud og handle amok til dagens frokost: 1 skive rugbrød, 1 æg, 1 avocado, 3 cherrytomater og en snackpeber = 423 kcal - og en væsentlig mere spændende oplevelse. Og samtidig ser det ud til at jeg for en gangs skyld kan få opfyldt min grøntsagskvote :)
så ud og handle amok til dagens frokost: 1 skive rugbrød, 1 æg, 1 avocado, 3 cherrytomater og en snackpeber = 423 kcal - og en væsentlig mere spændende oplevelse. Og samtidig ser det ud til at jeg for en gangs skyld kan få opfyldt min grøntsagskvote :)
13 år18. august 2011 kl. 12:55
veile
Katzen, det virker fint med at sende opskrifter :-)
Jeg har været meget sund i dag :
Skinke, løg, tomat og agurk og lidt brød..........aj pis faktisk dækker de fine ord over en ristet hot dog (uden remoulade) = 363kcal ;-)
Der skal også være lidt plads til at flippe ud, når man har fået smurt en virkelig kedelig madpakke....
Heldigvis prikker en hotdog ikke meget til sukkermonsteret. Det er nemlig mest fedt :-/
Jeg har været meget sund i dag :
Skinke, løg, tomat og agurk og lidt brød..........aj pis faktisk dækker de fine ord over en ristet hot dog (uden remoulade) = 363kcal ;-)
Der skal også være lidt plads til at flippe ud, når man har fået smurt en virkelig kedelig madpakke....
Heldigvis prikker en hotdog ikke meget til sukkermonsteret. Det er nemlig mest fedt :-/
13 år18. august 2011 kl. 14:13
Det kunne være sjovt at vide, og så er det jo rart med lidt inspiration :)
Hvad fik du til frokost i dag? Og hvor mange kalorier gav det?
Opskrifter er velkomne :)