byture og vægttab!

Du læser en tråd i debat > kost

re: byture og vægttab!
Mest af nysgerrighed, hvorfor er det, at det ikke er ok med en cola light i stedet for alkohol? :)
13 år9. august 2011 kl. 18:23
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år9. august 2011 kl. 18:26
Selvfølgelig kan du gå i byen som en del af en fornuftig livsstil. Sammenligner du forskellige typer alkohol, får du færrest kalorier per genstand i vodka, og blander du det med cola light, bliver du fuld for færrest mulige kalorier.
Jeg synes personligt at jeg ikke kan tåle nær så meget alkohol efter jeg har tabt mig, så allerede der er der lidt sparet! Jeg sørger for at gå en god lang tur inden byturen og en god lang en dagen efter (det klarer også hovedet ;-)) Alkohol er kalorierigt, men det er alle de andre ting såsom god mad inden, chips, shawarma på vejen hjem og McD dagen derpå, der VIRKELIG ødelægger vægttabet, og selvkontrollen har det jo med at ryge i takt med at promillen stiger... Selv tager jeg i byen og danser i 4-5 timer, så jeg får da forbrændt lidt af det igen.
God bytur, og husk at der er samme kalorieindhold i en pina colada som i en bigmac
13 år14. august 2011 kl. 10:17
Jo, jeg synes det er helt ok at drikke en cola light, når andre tager en drink - men det er bare ikke noget, jeg selv gider når alle andre har det sjovt og skåler :) Men selvfølgelig er det det, hvis man ikke selv synes at det er kedeligt..
13 år17. august 2011 kl. 18:44
Skal selv i byen imorgen.

Det jeg har fundet ud af er bedst (hvis man vil blive fuld, det er mit mål somregel) er at holde sig til stærk alkohol og blande det med et light produkt eller drikke shots rent. Du bliver hurtigere fuld og for færre kalorier end hvis du skal til at drikke øl og cider for at blive fuld.

Så gerne undvær et måltid på den dag (eller motioner meget!). Ikke så du er alt for sulten (især ikke til når du skal drikke) men så du spare lidt kalorier og du bliver igen hurtigere fuld fordi du ikek har spist så meget, som så også sparer på kalorierne.

Og så dans! Når jeg er ude kan jeg ende med at danse 2-3 timer i træk og det tæller jo også. Det er det jeg gør og ja jeg ender ofte op med at have tabt mig efter en bytur. Og så er jeg tilbage på kursen dagen efter.

Ja det er så min lille liste over ting jeg gør... Nu er det jo kun hvis du vil blive fuld, jeg kan ikke rigtig lide øl eller vin eller alkohol generelt, jeg drikker kun for at blive fuld, hvilket jeg heller ikke har noget imod at indrømme.
13 år19. august 2011 kl. 20:59
Jeg har faktisk - sjovt nok - oplevet at have tabt mig efter en bytur. Også selvom der er røget både vin, øl og sprut indenbors. Ofte er der 400-600 gram mindre af mig dagen derpå når jeg tømmermændsramt stiller mig på vægten.

Måske er det fordi jeg ikke gør så meget i natmad, så jeg reelt tit har spist fast føde omkring aftensmad og først vågner ved 11-12-tiden næste dag. Men med alle de kcal, der er i vin og drinks, burde vægten da stige, ikk?

Det kan selvfølgelig være, det er rent væsketab, men jeg har i hvert fald ingen problemer med at holde en kur rent vægtmæssigt, selvom jeg drikker mig fuld engang imellem.
13 år4. september 2011 kl. 15:05
Arh det var da opløftende at høre.. :)
Jeg synes faktisk også altid, at min mave er så dejlig flad dagen efter, når jeg vågner op.. Men mon ikke også det er fordi jeg ikke har indtaget føde i længere tid..
13 år4. september 2011 kl. 15:55
re: Motion
Jeg har tabt mig 5 kg på ca halvanden måned, hvor jeg gik i byen 1-2 gange om ugen, og jeg drikker til! Mest vodka med danskvand, men også øl. Til gengæld går jeg fra sted til sted, og hjem igen. Spiser ikke fastfood hverken om natten eller dagen efter, og sørger også for i det mindste at gå en tur dagen efter sådan en bytur.
12 år7. januar 2012 kl. 14:52
re: Motion
jeg har læst at alkohold feder på 2 måder:'
1 selve kalorierne i alkohold
2 binder mere fedt fra maden.

man bør alså spise fedtfatttigt til alkolold.
så får man kun de direkte kcal.
god fest!
12 år8. januar 2012 kl. 05:42
byture og vægttab!
Jeg tabte mig en del sidste år, selvom jeg stadig gik i byen og havde det godt og var fuld. Ville simpelthen ikke give afkald på alt. Chokoladen var ok at sige farvel til, og det var brød og pasta etc. også, men fandme nej om nogen skulle fjerne mine fadbamser! :-)
Så du kan sagtens drikke hvad du vil. Du kan jo gøre lige hvad du vil. Kommer bare an på hvor hurtigt du vil tabe dig, og hvor glad du er for alkohol ;)
12 år16. januar 2012 kl. 14:08

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });