#2 af Kathrine7000
byture og vægttab!
Du læser en tråd i debat > kostKathrine7000
re: byture og vægttab!
hov mente selvfølgelig 1000-1200 kcal
13 år6. august 2011 kl. 18:10
Wolfgirl (slettet)
Hmm det er ikke kun kcal man skal tænke på med alkohollen. Det er et giftstof og kroppen bruger al sin energi på at få det ud, og derfor bremser det fedtforbrændingen.. I lang tid efter indtagelsen... Vodka er en kaloriebombe men indtaget i små mængder er det jo ok som med alt andet..
Jeg har ingen erfaringer med det dog, fordi jeg siden min livsstilsændring for 5 år siden ikke har rørt stadset.. Og jeg er 19.. Og jeg har aldrig været nødt til at give afkald på festlivet. Alkohol er overvurderet.. Og JEG mener ikke at det hører sig til under en slankekur men det er jo op til en selv.. På det punkt er det muligvis mig der er for fanatisk men ja.. det er i hvert fald et af de ofre jeg mente/mener var/er nødvendigt..
Jeg har ingen erfaringer med det dog, fordi jeg siden min livsstilsændring for 5 år siden ikke har rørt stadset.. Og jeg er 19.. Og jeg har aldrig været nødt til at give afkald på festlivet. Alkohol er overvurderet.. Og JEG mener ikke at det hører sig til under en slankekur men det er jo op til en selv.. På det punkt er det muligvis mig der er for fanatisk men ja.. det er i hvert fald et af de ofre jeg mente/mener var/er nødvendigt..
13 år6. august 2011 kl. 22:58
Kathrine7000
Okay.. Jeg vil bare ikke udelukke det, da jeg ikke vil give afkald på alt det sjove i livet.. Det er også mere en livsstilsændring end en kur jeg er på, så byture kan ikke undgåes at komme engang i mellem for mit vedkommende :) Så vil jeg hellere være mere streng og undlade fx det stykke kage eller et glas vin eller noget andet, som andre forkæler sig med engang i mellem under en kur..
13 år6. august 2011 kl. 23:02
Ablanu
Hvis du mener, at alkohol er 'alt det sjove i livet', har du et problem..
13 år6. august 2011 kl. 23:16
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år6. august 2011 kl. 23:22
Kathrine7000
Jeg fandt flere indlæg om emnet da jeg søgte under det, og fandt nogle fine svar derimellem..
Damaged - Fest og alkohol er heller ikke ALT det sjove her i livet, for gud skyld!
Men som ung betyder det meget at komme med ud og være med sine venner i byen og give den gas, det er da ting jeg nyder i livet.. ;) Jeg nægter simpelthen at være Karen kedelig og sidde alene hjemme hver lørdag aften, når alle veninderne hygger sig i byen (og hvis jeg skal i byen, skal det også være m alkohol, gider ikke sidde m en cola light hele natten).. Var mere interesseret i, om det er SÅ stort et problem ifht. vægttab :)
Om nogle havde lidt erfaringer..
Og igen, det er jo ikke hver eneste lørdag jeg vil drikke mig i hegnet :-)
Damaged - Fest og alkohol er heller ikke ALT det sjove her i livet, for gud skyld!
Men som ung betyder det meget at komme med ud og være med sine venner i byen og give den gas, det er da ting jeg nyder i livet.. ;) Jeg nægter simpelthen at være Karen kedelig og sidde alene hjemme hver lørdag aften, når alle veninderne hygger sig i byen (og hvis jeg skal i byen, skal det også være m alkohol, gider ikke sidde m en cola light hele natten).. Var mere interesseret i, om det er SÅ stort et problem ifht. vægttab :)
Om nogle havde lidt erfaringer..
Og igen, det er jo ikke hver eneste lørdag jeg vil drikke mig i hegnet :-)
13 år7. august 2011 kl. 19:15
karina lykke (slettet)
Jeg har valgt at jeg ikke vil undvære noget. Jeg drikker ikke alkohol til hverdag, men en gang imellem tager veninderne og jeg en ordentlig bytur. Det indebærer rødvin,øl og drinks i rigelige mængder OG pizza inden jeg går hjem. PLUS jeg æder som et svin dagen efter fordi jeg er blevet så gammel at tømmermændene er ved at tage livet af mig og det eneste der hjælper det er at køre junk indenbords :-D
Og ja, det koster i kalorie regnskabet, sådan ca. 1,5 kg. ekstra på sidebenene. Men det er kilo der for mit vedkommende er nemme at smide igen.
Jeg gider simpelthen ikke sidde og tænke på om jeg nu også huskede at bestille light cola til min vodka og jeg gider heller ikke spise noget som helst der har været i nærheden af en salat :-D
Jeg vælger om jeg vil i byen eller ej, jeg gør det kun hvis jeg vil tage de ekstra kilo der følger med.
Hvis jeg har været i byen giver jeg den bare en ekstra skalle og så lykkedes det mig som regel at smide det det byturen har kostet mig så ugen står i 0, altså hverken plus eller minus. Og har altså også formået at tabe mig et par hundrede gram :-)
Så helt ærligt synes jeg da bare du skal drikke dig en pind i øret en gang imellem :-)
Og nej, alkohol er ikke alt det sjove i livet, men en gang imellem er det sgu da sjovt med en lille brandert :-)
Og ja, det koster i kalorie regnskabet, sådan ca. 1,5 kg. ekstra på sidebenene. Men det er kilo der for mit vedkommende er nemme at smide igen.
Jeg gider simpelthen ikke sidde og tænke på om jeg nu også huskede at bestille light cola til min vodka og jeg gider heller ikke spise noget som helst der har været i nærheden af en salat :-D
Jeg vælger om jeg vil i byen eller ej, jeg gør det kun hvis jeg vil tage de ekstra kilo der følger med.
Hvis jeg har været i byen giver jeg den bare en ekstra skalle og så lykkedes det mig som regel at smide det det byturen har kostet mig så ugen står i 0, altså hverken plus eller minus. Og har altså også formået at tabe mig et par hundrede gram :-)
Så helt ærligt synes jeg da bare du skal drikke dig en pind i øret en gang imellem :-)
Og nej, alkohol er ikke alt det sjove i livet, men en gang imellem er det sgu da sjovt med en lille brandert :-)
13 år7. august 2011 kl. 19:47
krysser (slettet)
.
Hej hej
13 år8. august 2011 kl. 14:10
krysser (slettet)
Motion
Hej hej.
Jeg har det fuldstændig ligesom dig, jeg vil heller ikke sige nej hele tiden. Jeg har oplevet at tage en del på efter en bytur, men det er også meget væske. Jeg har også prøvet at tabe mig, selv om jeg har været i byen. Og mit bedste råd er motion motion motion ;o) Det virker i hvert fald for mig. Jeg arbejdede 5,5 måned på Mallorca en sommer, hvor vi spiste ude 2 gange om dagen og gik i byen 2-3 gange i ugen. Men pga. masser af daglig motion så tabte jeg mig 7 kg den sommer.
Så nyd de dage, hvor du skal ud og slå dig løs og hav det sjovt. Undgå en masse junk dagen derpå og dyrk en masse motion ;o) (Og jo man kan sagtens "spare op" de dage, hvor man skal i byen.)
Du skal ikke give afkald på alt det du nyder, det bider en i røven til sidst....
:o) Kristina
Jeg har det fuldstændig ligesom dig, jeg vil heller ikke sige nej hele tiden. Jeg har oplevet at tage en del på efter en bytur, men det er også meget væske. Jeg har også prøvet at tabe mig, selv om jeg har været i byen. Og mit bedste råd er motion motion motion ;o) Det virker i hvert fald for mig. Jeg arbejdede 5,5 måned på Mallorca en sommer, hvor vi spiste ude 2 gange om dagen og gik i byen 2-3 gange i ugen. Men pga. masser af daglig motion så tabte jeg mig 7 kg den sommer.
Så nyd de dage, hvor du skal ud og slå dig løs og hav det sjovt. Undgå en masse junk dagen derpå og dyrk en masse motion ;o) (Og jo man kan sagtens "spare op" de dage, hvor man skal i byen.)
Du skal ikke give afkald på alt det du nyder, det bider en i røven til sidst....
:o) Kristina
13 år8. august 2011 kl. 14:15
Og selvfølgelig ikke spiser en masse pizza inden man går hjem om natten..
Har idag kun fået 100-1200 kcal, fordi jeg har haft lidt ondt i maven og derfor ikke nogen appetit.. Men kan man ikke godt tillade sig det, til andre byturs-dage også? Altså "spare" lidt op, så man kan tillade sig at drikke alkohol?
Har i andre tabt jer, samtidig med byture?
Er jo ung og vil ikke give afkald på byturene sammen med veninderne, selvom jeg da tænker over at det ikk skal være hver weekend :-)