#11 af Slettet indlæg
protein
Du læser en tråd i debat > kostSlettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år17. juli 2011 kl. 18:55
smunk (slettet)
re: protein
Alle bønner..røde, hvide, sorte...og mager fisk! Et andet bud er peanut butter, men ikke mere 2-3 tsk. Derud over er der forskellige protein shakes..jeg har en der ska blandes med vand da det eneste mælkeprodukt jeg får, under kur er hytteost, som har 75 g protein men kun 15 g kulhydrat pr 100 gram. Jeg er selv meget opmærksom på at få rigelig protein og sys derfor at shaken gir mig ro ;-)
13 år20. juli 2011 kl. 00:00
fraadern (slettet)
Nødder, korn, frø, gryn.
Desuden så produkter der er lavet af bælgprodukter fx tofu og soyamælk. Nogle grøntsager indeholder også en del protein. Rå broccoli indeholder fx 5,3 %, mens letmælk til sammenligning kun indeholder 3,4%. Rå spinat indeholder 2,6%. Sesamfrø og mandler indeholder ca 20%. Jeg ved godt der er mange kj i nødder og frø, men måske man kan spise en smule af dem, og til gengæld lidt flere grøntsager, så går det nok lige op.
Spirer er også rigtig gode, fx indeholder rå azukispirer 10% protein! Og spirer kan man hurtigt og nemt selv dyrke derhjemme.
Desuden så produkter der er lavet af bælgprodukter fx tofu og soyamælk. Nogle grøntsager indeholder også en del protein. Rå broccoli indeholder fx 5,3 %, mens letmælk til sammenligning kun indeholder 3,4%. Rå spinat indeholder 2,6%. Sesamfrø og mandler indeholder ca 20%. Jeg ved godt der er mange kj i nødder og frø, men måske man kan spise en smule af dem, og til gengæld lidt flere grøntsager, så går det nok lige op.
Spirer er også rigtig gode, fx indeholder rå azukispirer 10% protein! Og spirer kan man hurtigt og nemt selv dyrke derhjemme.
13 år25. juli 2011 kl. 14:32
fraadern (slettet)
Hvis du smører nogen form for fedt på dit brød, kan du overveje at udskifte det med tahin (sesamsmør).
Hvis man sammenligner med ganske alm smør, indeholder smør 740 kcal og ml. 0-1 gr protein.
Tahin derimod indeholde 600 kcal og 17 gr protein. Derudover indeholder sesam jo også en masse andre vigtige ting :)
Hvis man sammenligner med ganske alm smør, indeholder smør 740 kcal og ml. 0-1 gr protein.
Tahin derimod indeholde 600 kcal og 17 gr protein. Derudover indeholder sesam jo også en masse andre vigtige ting :)
13 år25. juli 2011 kl. 14:44