#2 af rdrd (slettet)
protein
Du læser en tråd i debat > kostrdrd (slettet)
re: protein
I 1 gram protein er der nøjagtig ligeså mange kalorier som i et gram kulhydrat
13 år8. juli 2011 kl. 09:41
rdrd (slettet)
Hov, den røg lige ned for tidligt, prøver lige igen.
I 1 gram protein er der nøjagtig ligeså mange kalorier som i 1 gram kulhydrat.
Jeg har som regel det modsatte problem end dig. Jeg får lige rigeligt protein og en smule for lidt kulhydrat til at det lille hoved bliver glad.
Rejer er en kalorie fattig kilde til protein, skummetmælk, ylette og kvark ligeså.
Prøv at kigge på næringsdeklarationen på det brød du spiser nu og prøv så at se på lidt forskellige slags om der er nogle der indeholder nogenlunde samme antal kalorier pr 100 g, men flere gram protein.
I 1 gram protein er der nøjagtig ligeså mange kalorier som i 1 gram kulhydrat.
Jeg har som regel det modsatte problem end dig. Jeg får lige rigeligt protein og en smule for lidt kulhydrat til at det lille hoved bliver glad.
Rejer er en kalorie fattig kilde til protein, skummetmælk, ylette og kvark ligeså.
Prøv at kigge på næringsdeklarationen på det brød du spiser nu og prøv så at se på lidt forskellige slags om der er nogle der indeholder nogenlunde samme antal kalorier pr 100 g, men flere gram protein.
13 år8. juli 2011 kl. 09:49
Mrsjag (slettet)
Udover de varer rdrd nævner, synes jeg også det er værd at prøve skyr, fromage frais, hytteost. Også tun er rimelig lav i kcal indhold, i forhold til protein. Men endnu bedre er krabbe kød. Det fåes på dåse og kan bruges til mange spændede ting, feks. cran cakes, suppe osv.
13 år8. juli 2011 kl. 11:13
mona0524 (slettet)
tak for svarene. spiser rigtig meget rejer, de smager jo godt og har købt hytteost
13 år12. juli 2011 kl. 12:03
Fluffy82
æg er en rigtig god kilde til protein. Blommen indeholder en del mere fedt en hviden. Men jeg synes nu det er lettest at tage et helt æg med til frokost fremfor at sortere blommen fra.
Nu spørger du godt nok om andet end bælgfrugter, men synes nu alligevel at jeg lige vil gøre dig opmærksom på edamame bønner. Super let og lækker som snack el. tilbehør. De kan vist efterhånden fås fast i coop's butikker på frost til overkommelig pris.
Nu spørger du godt nok om andet end bælgfrugter, men synes nu alligevel at jeg lige vil gøre dig opmærksom på edamame bønner. Super let og lækker som snack el. tilbehør. De kan vist efterhånden fås fast i coop's butikker på frost til overkommelig pris.
13 år12. juli 2011 kl. 13:00
mona0524 (slettet)
hej
ja æg er sikkert godt. og så vidt jeg ved er det fedt der er i æg det gode fedt ?
ja æg er sikkert godt. og så vidt jeg ved er det fedt der er i æg det gode fedt ?
13 år12. juli 2011 kl. 20:09
Mrsjag (slettet)
Ja det er nemlig det gode fedt, så et enkelt æg skader bestemt ikke. Og det smager jo godt, og kun endnu bedre, hvis det kombineres med nogle rejer.
13 år13. juli 2011 kl. 06:33
Michy (slettet)
Hytteost er en genial kilde til protein, hvis man kan lide det! Køb den fra "Levevis" med 1,5 % fedt - den er sprængtfyldt med protein for et minimum kalorier!
Ellers andre magre mejeriprodukter fx Skyr er et rigtig godt alternativ til almindelig youghurt. Desuden har mange grove kornprodukter et pænt indhold af protein, så hvis du udskifter dine lysere varianter af brød, ris, pasta med fx quinoa, linser, fuldkornsrugbrød, brune ris og grovpasta, så burde du få flere proteiner for kalorierne.
Good luck!
Mvh Michy
Ellers andre magre mejeriprodukter fx Skyr er et rigtig godt alternativ til almindelig youghurt. Desuden har mange grove kornprodukter et pænt indhold af protein, så hvis du udskifter dine lysere varianter af brød, ris, pasta med fx quinoa, linser, fuldkornsrugbrød, brune ris og grovpasta, så burde du få flere proteiner for kalorierne.
Good luck!
Mvh Michy
13 år17. juli 2011 kl. 09:37
mona0524 (slettet)
hej tak for svarene
jeg spiser kun rugbrød og knækbrød af brødtyper, og hytteost også men jeg er ikke god til mælkeprodukter, bryder mig ikke om mælk, men har nu købt en 6% ost mon ikke det hjælper -
mona
jeg spiser kun rugbrød og knækbrød af brødtyper, og hytteost også men jeg er ikke god til mælkeprodukter, bryder mig ikke om mælk, men har nu købt en 6% ost mon ikke det hjælper -
mona
13 år17. juli 2011 kl. 18:48
Nu spørger jeg her, Det går godt med at holde energiforbruget nede, men kigger jeg på energi fordelingen, så er der altid en trist smiley - gode råd ønskes til mere protein i kosten uden kj. Er der andet end kød og bælgfrugter jeg kan spise
Tak på forhånd
Mona