Opskrift på morgenmadspandekager :o)

Du læser en tråd i debat > kost

re: Opskrift på morgenmadspandekager :o)
stødt kanel 370 kcal pr. 100 gram....4g protein, 80 gram kulhydrat, 3 gram fedt.
13 år15. juni 2011 kl. 11:57
Okay skulle måske ikke have kaldt det et angreb, forstår bare ikke helt hvorfor du mener vi snyder os selv med kanel. Kan forstå du bringer olien op da du har helt ret i at det kan blive noget være fedtet noget hvis vi dybsteger dem i det.

Jeg mener helt bestemt at det er en opskrift der kan bruges til morgenmad, den indeholder både proteiner, fedt og kulhydrater, og med friske bær er virkelig skønt. Efter sådan et morgenmåltid er jeg fyldt med energi, og jeg kan give den gas til spinning.
Som mostermy skriver er det en stor portion, jeg spiser også kun ca. 2/3 del, inkl. bær får jeg ca. 300 kalorier til morgenmad, hvilket svarer til hvad jeg normalt indtager når jeg spiser havregryn. Den sidste 1/3 har jeg så til et mellemmåltid.
13 år15. juni 2011 kl. 12:03
Nu vi jeg skære ud i pap for sidste gang. Man snyder sig selv hvis man ikke regner alt med i en opskrift. Hvis man glemmer fedtstof m.m. og det er skrevet i relation til de andre sider som pandekagerne har været skrevet om......der var nogen som ikke tænkte over det.....ikke vidste kanel indeholder kalorier ....jeg betvivler ikke de smager godt......og jeg forholder mig til at skriveren skrev : spis dem med frisk frugt....at det er et angreb har jeg svært ved at se! slut.
13 år15. juni 2011 kl. 12:13
Skal lige høre om den banan der kommer i, er en overmoden, ligesom når man bager banankage, eller om det er ligemeget?
13 år15. juni 2011 kl. 17:48
Hej Sascha.

Bananen skal ikke være overmoden. Det skal være en banan som du normalt vil spise. Hvis den er overmoden, bliver det noget værre smat, plus at banansmagen vil blive for gennemtrængende.
13 år15. juni 2011 kl. 21:57
calhit, jeg taster kanelen med, men ikke olien, da jeg skal have vænnet mig af med vanen med at putte på ved første pandekage (ingen problemer med sidste uden olie, hvorfor så lægge det på ved den første?).
Jeg får 155 kcal/100 g (388 for den hele) - det er med to hele æg i stedet for et + to æggehvider.. Og jeg kan blive mæt af 2/3 af potionen :)
13 år16. juni 2011 kl. 17:32
Calcit, vil lige have afsluttet den her diskussion på en ordentlig måde. Jeg er ked af at jeg kaldte det et angreb, som jeg skrev i et af mine indlæg kan jeg godt se at jeg ikke skulle have gjort det, for du påpegede det jo bare.

Vi er sådan set enige i hele denne her tråd tror jeg, for selvfølgelig skal det hele regnes med hvis man vil have et retvisende billede af sit kalorieindtag. Personligt har jeg bare et ret afslappet forhold til om jeg lige får det hele tastet med.
13 år20. juni 2011 kl. 17:17
Det kan godt være der er mange kcal i kanel.. men mange undersøgelser viser at kanel indeholder mange gode antioxidanter ligesom kakao.. så derfor er der slet ingen skam i at putte kanel i, frem for sukker.. det er også derfor mange skifter sukker ud med kanel ovenpå havregryn..

Se bl.a. iform.dk
13 år25. juli 2011 kl. 06:51
Derudover er der nogle der mener, at kanel sætter gang i forbrænding, mens andre undersøgelser viser at det ikke gør. Det skulle dog have en god virkning på blodsukkeret, og det er jo heller ikke helt dårligt ;)
Tak for opskriften, den ser god ud!
13 år25. juli 2011 kl. 23:19
kan man undlade alm æg ?? har nemlig meget sjælent æg hjemme men tit æggehvider
12 år13. marts 2012 kl. 17:29

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });