#2 af Need2befit (slettet)
Opskrift på morgenmadspandekager :o)
Du læser en tråd i debat > kostNeed2befit (slettet)
re: Opskrift på morgenmadspandekager :o)
Hvor mange kcal er der sådan ca? i alt det der?
13 år13. juni 2011 kl. 22:51
calcit
husk at regne olien med i forbruget....10 g. er hele 90 kcal....og er vel ikke nok til 6...jeg tror I snyder jer selv ....kanel er heller ikke så uskyldig.........
13 år13. juni 2011 kl. 23:21
calcit
den portion giver ca 350 kcal....? stegeolie...
13 år13. juni 2011 kl. 23:35
Ablanu
Jeg bruger slip-let-pande, og der er olien faktisk ikke nødvendig :)
Jeg putter (af vane, tror jeg?) lidt på i starten, tørrer det rundt med papir og så steger den første i det - men jeg putter ikke mere på, og det giver aldrig problemer :)
Jeg putter (af vane, tror jeg?) lidt på i starten, tørrer det rundt med papir og så steger den første i det - men jeg putter ikke mere på, og det giver aldrig problemer :)
13 år14. juni 2011 kl. 13:55
mostermy (slettet)
I følge min indtastning her på siden giver sådan en portion 312 kcal (130 kcal pr. 100).
Olien der skal bruges er SÅ minimal. Der skal ikke engang bruges 10 g, da det meste bliver suget op af køkkenrullen igen. Man kan jo også bruge en oliespray.
Og om kanel er uskyldigt eller ej ved jeg ikke, men det er kun ½ tsk, der er tale om, så det er altså ikke noget, der er giver en særlig stor kaloriemængde. Det skal jo altså også smage af noget.
Olien der skal bruges er SÅ minimal. Der skal ikke engang bruges 10 g, da det meste bliver suget op af køkkenrullen igen. Man kan jo også bruge en oliespray.
Og om kanel er uskyldigt eller ej ved jeg ikke, men det er kun ½ tsk, der er tale om, så det er altså ikke noget, der er giver en særlig stor kaloriemængde. Det skal jo altså også smage af noget.
13 år14. juni 2011 kl. 21:08
mostermy (slettet)
når jeg skriver 1 portion er det hele opskriften jeg mener.
13 år14. juni 2011 kl. 21:09
mopsie
Jeg tvivler også på at olien der steges i vælter det helt store, jeg bruger også bare en smule før første pandekage. Jeg tror bestemt ikke at vi snyder os selv, vi ved vel allesammen godt at vi selvfølgelig ikke skal dybstege vores mad i olie.
Og Calcit forstår ikke helt dit angreb på kanel. Se evt. mit svar i tråden om kanel, men lad os sige at en ½ tsk kanel vejer 3 gram, så bidrager kanelen med 8 kalorier til hele opskriften (rundet op). Generelt taster jeg ikke mine krydderier ind i min opgørelse af mit mad indtag, som mostermy skriver så skal maden altså smage af noget.
Bortset fra salt er jeg meget rundhåndet med krydderier, både friske og tørrede.
Som jeg har skrevet i en anden tråd så er det en fantastisk opskrift, der bør prøves. Det eneste farlige ved dem er at jeg kunne spise dem dagen lang ;-)
Og Calcit forstår ikke helt dit angreb på kanel. Se evt. mit svar i tråden om kanel, men lad os sige at en ½ tsk kanel vejer 3 gram, så bidrager kanelen med 8 kalorier til hele opskriften (rundet op). Generelt taster jeg ikke mine krydderier ind i min opgørelse af mit mad indtag, som mostermy skriver så skal maden altså smage af noget.
Bortset fra salt er jeg meget rundhåndet med krydderier, både friske og tørrede.
Som jeg har skrevet i en anden tråd så er det en fantastisk opskrift, der bør prøves. Det eneste farlige ved dem er at jeg kunne spise dem dagen lang ;-)
13 år14. juni 2011 kl. 21:41
calcit
Jeg angriber ikke noget...spiser selv kanel hver dag der for er det noget jeg taster ind......om opskriften er sundere end alm. pandekager hvis det var det man havde lyst til...er jo op til en selv.......så spis du lige brød til Mopsie.......350 kalorier i en opskrift + fedstof + evt fyld.....ja så er man da nået et stykke deroppe af.....det er bare min mening.......og om det er morgenmad er jo op til en selv....
13 år14. juni 2011 kl. 23:03
bruger slettet
Altså 350kcal til en morgenmad er da helt fint?
Der skal jo ikke fyld i pandekagerne så vidt jeg har forstået.
Og siden hvornår har kanel været et problem?
Der er da ikke ret mange kalorier i kanel og i en halv teske hvilket knapt er et gram, er der jo intet nævneværdigt.
Jeg kan ikke rigtig se hvor det skulle være at man snyder sig selv?
Der skal jo ikke fyld i pandekagerne så vidt jeg har forstået.
Og siden hvornår har kanel været et problem?
Der er da ikke ret mange kalorier i kanel og i en halv teske hvilket knapt er et gram, er der jo intet nævneværdigt.
Jeg kan ikke rigtig se hvor det skulle være at man snyder sig selv?
13 år15. juni 2011 kl. 09:32
½ banan
1 håndfuld havregryn (ca. 50 g)
1 helt æg
2 æggehvider
30 ml mælk
lidt salt
½ tsk kanel
Det hele blendes sammen. Mens panden varmes op, hviler "dejen" i blenderen.
Steges i meget lidt olie. Put evt. klat på panden og fordel det rundt på panden med køkkenrulle.
Det giver ca. 6 pandekager. Jeg plejer at være stopmæt efter 4 stk.
Spis dem med frisk frugt/bær. Eller hvis du har nogle frosne bær, så varm dem i mikroen og bland noget sød i.
Det er vildt lækkert og tager ikke mere end 10 min. at lave.