Eksamensmad?

Du læser en tråd i debat > kost

re: Eksamensmad?
Altså du kan jo bare finde nogle sunde færdigretter. Det kan man godt. Fx weightwatchers eller ddv's færdigretter. Der findes også et væld af andre kalorielette færdigretter. B.la findus laver nogle med pasta, grønt og kylling, som bare lige skal i en pande i 4-5min og så er der kun 350-450kcal i afhængigt af hvilken version du vælger..
Ellers måske en suppe, der bare skal varmes. der er jo et væld af kcal-fattige supper, fx Mou laver jo en masse med 40-60kcal/100g.
Jeg læser selv til eksamen, men tager mig nu den tid det tager til at lave lidt mad når jeg skal spise. Man har jo også brug for lidt pauser hvis man skal kunne præstere ordentligt. Og jeg tager både pauser til motion og til madlavning :)
13 år4. juni 2011 kl. 09:37
En anden, nok temmelig indlysende, ting kunne være at lave mad til 2-3dage af gangen, fx kylling og rodfrugter som foreslået ovenfor, og så varme det i micro-ovnen :)
Måske fungerer det også med laks - evt. i et fad?
I øvrigt kan man købe blandende rodfrugter på frost - ved at dem fra coop er uden kartofler, altså kun grøntsager - og de er ikke voldsomt dyre :)
Frosne grøntsager er generelt smarte til de dage man ikke orker at vaske og snitte..

Hvis du er glad for pitabrød, kan du også selv lave dem ;)
Jeg vil tro du kan snitte en del af grøntsagerne til et par dage og lægge dem på køl hver for sig. Man kan også købe frossen kebab til at stege på panden (men ville nok kun gøre det en gang imellem, tror kylling/tun og lignende er mere fedtfattigt)
Pitabrød kan også flækkes og laves til mini-pizzaer.
13 år7. juni 2011 kl. 09:32
Når nu du godt kan lide tortillas, kan du også lave en "snyde-pizza", ved at bruge en tortilla-pandekage som bund, og så komme det fyld på du ønsker. Det er ret hurtigt at lave, og smager godt.
13 år8. juni 2011 kl. 09:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });