Eksamensmad?

Du læser en tråd i debat > kost

Eksamensmad?
Hej! :)

Jeg læser til eksamen for tiden og har gevaldige problemer i forhold til mad. Jeg har brug for noget mad, som er super let og HURTIGT at lave - og som ikke er sprængfyldt med kalorier :)

Morgenmaden er ok. Det bliver yoghurt med müsli.
Mellemmåltider er også ok. Det er en hurtigt lavet smoothie af ½ banan, 80 g frosne bær og appelsinjuice.

Frokost kan jeg godt klare med en rugbrødsmad, men aftensmaden er helt skidt!

Jeg ender alt for ofte med at købe et pitabrød fra det lokale pizzaria. Jeg har ingen anelse om hvad kalorieindholdet er...

Er der nogen som har en god idé til hvad jeg kan lave? Jeg vil meget gerne ha' noget kød og det må også gerne være varmt, hvis muligt.

På forhånd tusind tak for hjælpen! :)
13 år2. juni 2011 kl. 23:43
re: Eksamensmad?
Jeg vil foreslå noget mad i ovnen. Tag forskellige grøntsager og skær dem ud og læg dem i et fad. Brug krydderier efter smag, og evt noget balsamico.
Sæt det i ovnen til grøntsagerne er bagte. Det er nem mad, synes jeg.
Jeg er vegetar, så det med kødet må jeg overlade til andre at komme med forslag til
13 år3. juni 2011 kl. 10:36
Altså, jeg EEEELSKER ægge- eller kyllingesalat, som jeg selv laver.... du kan måske se det i min dagbog... (:
- Jeg tager bare to æg og koger dem, men jeg laver mig en salat ud af nogle tomater, agurker, lidt iceberg, forårsløg og nogle gange chili(peber).
Putter så kun salt og citron i - uden olie.
Og så skærer jeg æggene og putter dem i og blander.
eller kyllinge bryst, jeg har pt. nogle som kun indeholder 110kcal pr. 100g. & jeg kan godt sige dig, man er mæt efter det ;)
- Jeg læser også selv til eksamen... men ikke så meget, at jeg ikke har tid til at lave mad til mig selv... - Jeg holder pause, når jeg laver mad og spiser... (:
13 år3. juni 2011 kl. 10:55
Tusind tak begge to. Det er rigtig gode forslag. Jeg plejer faktisk at smide nogle grøntsager i ovnen, men har haft lidt problemer med at få kød til...

Jeg tror jeg vil prøve dine salater. De ser virkelig nemme ud - og lyder som om de smager mums!

Og ja. Eksamenslæsning med så lidt tid som jeg har. Der ender man kun fordi man har prioriteret forkert. Så det er bare ris til egen røv.

Jeg prioriterer at motionere frem for at lave mad. Kan ikke få tid til det hele :)
13 år3. juni 2011 kl. 16:32
Jeg er selv inde i en tortillafase og de er ret nemme at lave. Køb en pakke fuldkornstortilla. Smid en på brødristeren, evt. med lidt let smelteost, men ikke nødvendigt. Læg revet gulerod, rødløg i ringe, rød peber i skiver, cherrytomater, ærter, majs, bønner eller hvad du nu har i en stribe i midten. Jeg giver det også lige en klat hummus eller hvidløgstapenade (købt) og så noget kylling(kan købes stegt i netto i pålægsafdelingen eller man kan stege 1-2 kyllingebryster selv og så bruge hvad man synes). Da jeg kun rister tortillaen på en side plejer jeg at "knække" den rundt om fyldet så jeg får en slags skål. Må dog indrømme at alt efter hvor meget fyld du hælder på ryger noget af det ny også af igen. Men den kan laves på under ti min. og mætter rigtig godt og er meget fedtfattig.
13 år3. juni 2011 kl. 19:42
Jeg laver biksemad med kikærter. De økologiske på dåse smager OK. Jeg kan bedst lide at blande champignon, squash, løg og kylling. Og stege indtil squaschen er mør.

Ellers laver jeg omelet med stegte champignon og revet ost.

Begge del indeholder masser af protein :-)
13 år3. juni 2011 kl. 19:57
Ej, hvor er i gode!

Jeg er helt overrasket over hvor stresset ens hjerne kan blive. Jeg mener...OMELET!!!...selvfølgelig! Kan jo blandes med kyllingetern og alle mulige grøntsager. Tænk, at man slet ikke kan komme i tanker om sådan noget :-)

Og tortillaer. Det har jeg heller ikke tænkt på. Fjollet egentlig, for jeg elsker dem!

Tusind tak for alle jeres gode input. Vil lige sidde og skamme mig 10 minutter over at min hjerne er gået helt i baglås, men så er det også videre med læsningen :-))))
13 år3. juni 2011 kl. 20:06
I hvilken klasse går du i? (:
13 år3. juni 2011 kl. 21:16
Hej LSJM.

Jeg er ved at tage min bachelor i jura :) Så en slags 6. klasse på Jura BA, hehe :)
13 år4. juni 2011 kl. 00:13
Vi laver rigtig tit Kyllingbryst med rodfrugter - propper det hele i en stegepose, kryderier på og så bare ind i ovnen - det er hurtigt og nemt og smager helt fantastisk :O))
13 år4. juni 2011 kl. 08:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });